9000 Aero 2,0 ??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

mistähän mankusta mahtaa olla kyse, ja miten ne paineet.
Onks toi 0.85 liikaa pikku teelle automaatilla. (Vai voiskohan tuota vielä hiukan nostaa). Vehkeellä ajettu noin 200t.
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Lisäksi noissa 2,0l Aeroissa on Aeron punaiset suuttimet.

-TT
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

-90 2,0T 185hv Talladegassa ei ainakaan ollut punaisia suuttimia.. Ainoa ero moottorissa tavalliseen 165hv:een verrattuna (Katillisia siis) oli punainen APC/DI-boxi. Tosinhan siinä ei Trioniccia ollut joten.. :roll:
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Noissa vanhemmissa ei taida olla B204 vaan B202. Tuosta B204:sta on lisäksi ainakin pari eri versiota eri malleissa.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Tuossa skannattuna "tekniset tiedot"-sivu italian kielisestä tonnarin käyttöohjekirjasta.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Sellainen mauste vielä soppaan, että muistelisin ettei ainakaan Suomi-2.0t/150hv vm.-96:ssa ollut IC:tä ollenkaan. Saanko kannatusta?

9-5:een tultaessa se kylla oli vastaavassa pannussa alusta asti.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mitäs, kun mulla on lh systeemi ja cooleri? Jälki asennusko?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

asia ymmärretty.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin on mullakin tuollainen matalapaine kone 2.0t tomaatilla.
Vaan mikä on tuo matalapaine kun kämmentietokone OBD:stä sonoo maksimissaan noin 0.9bar. siis onko joku säätänyt vai onko normaalia.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Suomik kirjoitti:Korisarjahan oli myös -97 Jubilee-mallissa, mutta se oli aina pienpaineturbolla (Suomessa 2.0t, Saksassa myös 2,3t). Ainakin Suomessa myydyissä Jubileissa oli vakiona 8-spoke-vanteet. Myös Jubileen tunnistaa "lentokonelogo"-nahkapenkeistä, jotka siis erilaiset kuin Aerossa.
Tuota... onkos tämä nyt sitten ihan outo tapaus:

http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/jubilee01.jpg

Sukulaisen auto, jossa nuo "lentokonelogo" -penkit ja rekisteriotteessa 165 kW eli täyspaineturbo 2.3 koneella ja on Suomiauto. Vuosimalli on joko -97 tai -98. Vanteet taitaa olla SuperAerot. Onkos tuossa mikä korisarja?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ja tässä vähän off-topiccia taas, mutta kun tuli tuossa mieleen.. :?

Onko alkup. CS Aeron (225hv) max.vääntö tosiaan 342Nm..? Mistä oon saanut että olisi "vain" 330?
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tuolla italiassa on 9000:reiden hinnat "kohdalla" , sääli että hakeminen on niin hankalaa jos meinaa ajamalla tuoda.
tässä yksi haku :
http://tinyurl.com/55lg6
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Tri-Lo kirjoitti:Ja tässä vähän off-topiccia taas, mutta kun tuli tuossa mieleen.. :?

Onko alkup. CS Aeron (225hv) max.vääntö tosiaan 342Nm..? Mistä oon saanut että olisi "vain" 330?
Eiks toi 330Nm oo tossa perus 2.3 turbossa. Ainakin mä oon ymmärtäny, et mun autossa ois ton verran vääntöö..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

valtteri kirjoitti:Tuolla italiassa on 9000:reiden hinnat "kohdalla" , sääli että hakeminen on niin hankalaa jos meinaa ajamalla tuoda.
tässä yksi haku :
http://tinyurl.com/55lg6

Hakekaa nyt joku se rekkalastillinen noita tonnisia, sieltä italiasta. Joutuu muuten noilla hinnoilla pian vääriin käsiin.

Ton kuvassa olevan auton vois tuoda mulle. Hintakaan ei päätä huimaa 1650€..
Kuva
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Miks toi näyttää ihan folkkarilta (johtuu varmaan ku molemmilla naapureilla on punaiset folkkarit).
Ihan hienot vanteet! ja puskimetkin on mallia aero/jubilee eikä hinta ole paha. ikää / kuntoahan en tiedä
Vastaa Viestiin