Hukkaportin tangon liike?
Hukkaportin tangon liike?
Paljonkos ton hukkiksen tangon pitäis liikkua? Vai liikkuuko käsin ollenkaan?
-97 lpt ja fuelcut about 4500 kierroksen kohdalla, sitä ennen lähtee vähän liiankin iloisesti matalapaineiseksi, eli varmaan hukkaportti jumissa...
-97 lpt ja fuelcut about 4500 kierroksen kohdalla, sitä ennen lähtee vähän liiankin iloisesti matalapaineiseksi, eli varmaan hukkaportti jumissa...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Hukkaportin tangon liike?
No, nyt on hyvä vastata, kun viikko sitten räpläsin kyseistä osaa omassa Tonnarissani (2,3 Turbo vm-92). Vivusto liikkui hädin tuskin pihdeillä ja kun sitä tarpeeksi kauan pihtien kanssa sorkin, tipahti säätötanko irti vivustosta. Ja kun pakoputkikin oli pois paikoiltaan, sain sisäpuolelta laitettua öljyä akselille. Kohta läppä liikkui ihan sormenpäillä ilman vastusta. Nyt kasattuna uudella sokkatapilla ja ainakin ajossa ahtopainemittari reagoi pieneenkin kaasunpainallukseen
Jaa, niin se liikematka, sitäpä ei tullut ihan sillä silmällä tarkasteltua, mutta olisko noin tuuman verran???
Jaa, niin se liikematka, sitäpä ei tullut ihan sillä silmällä tarkasteltua, mutta olisko noin tuuman verran???
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Hukkaportin tangon liike?
Okei.. Nyt sitä saa hampaat irvessä vääntämällä ehkä puoli senttiä liikkumaan..
Pitääpä ottaa käsittelyyn.
Pitääpä ottaa käsittelyyn.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hukkaportin tangon liike?
Otat sen hukkiksen sokan pois ja tangon paikaltaan,hukkaportin läpän pitäisi liikkua ihan herkästi liikerataansa. Jos ei niin kokeile liottaa jollain crc mömmöillä..
Samalla kokeilet onko hukkaportin kellon jousi vielä timmi eli edestakaisin sitä tankoa liikutat. Pitäisi pieni vastus tuntua..
Jos kaikki kunnossa niin esikiristät tangon niin että se menee pienellä vedätyksellä eli esikiristämällä paikalleen. Jos softa ja mankku kunnossa niin pitäisi ahtaa normaalisti se 0.45bar eikä fuelcuttia.
Onhan perusjutut kunnossa,eli kassu kunnossa,tulpat,pakoputki ei tukossa..
Samalla kokeilet onko hukkaportin kellon jousi vielä timmi eli edestakaisin sitä tankoa liikutat. Pitäisi pieni vastus tuntua..
Jos kaikki kunnossa niin esikiristät tangon niin että se menee pienellä vedätyksellä eli esikiristämällä paikalleen. Jos softa ja mankku kunnossa niin pitäisi ahtaa normaalisti se 0.45bar eikä fuelcuttia.
Onhan perusjutut kunnossa,eli kassu kunnossa,tulpat,pakoputki ei tukossa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Hukkaportin tangon liike?
Ok..
Kasetti ja tulpat pitäis olla kohtuu uudet. Uusi tulokas tää auto, ni ei vielä tiedä. Magneettiventtiiliähän tossa matalapaineessa ei ees ole..
Vid**maisen ikävässä paikassa vaan toi hukkaportti.
Kasetti ja tulpat pitäis olla kohtuu uudet. Uusi tulokas tää auto, ni ei vielä tiedä. Magneettiventtiiliähän tossa matalapaineessa ei ees ole..
Vid**maisen ikävässä paikassa vaan toi hukkaportti.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hukkaportin tangon liike?
Aivan totta,eihän siellä tosiaan mankkua olekaan lpt:eessä vakiona,tai voihan siellä vaikka ollakin T5 tai T7 mankku ja vakio softa,on nämä sen verran kiertänyt eri kavereilla et taitaa olla kohta harvinaisuus jos on puukottomaton
Joo on se vähän vattumainen väli mut kun sitä kymmeniä kertoja reenaa hakiessa sopivaa peruspainetta virihommissa niin alkaa mennä jo silmät kiinni tanko paikalleen/pois..
Omaan ex-tonnariin laitoin sellaisen kynsiprikan niin se oli aina helpompi irroittaa ja käyttää uudelleen.
Joo on se vähän vattumainen väli mut kun sitä kymmeniä kertoja reenaa hakiessa sopivaa peruspainetta virihommissa niin alkaa mennä jo silmät kiinni tanko paikalleen/pois..
Omaan ex-tonnariin laitoin sellaisen kynsiprikan niin se oli aina helpompi irroittaa ja käyttää uudelleen.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Hukkaportin tangon liike?
Tämä yksilö on ollu samalla papalla lähes uudesta saakka, joten ei ole viritelty.. Eikä myöskään ruosteessa!
Eikä siis paljoa ole hukkaportin tanko liikkunut.. Omistaja oli jo lähes 80v ja kilsoja tullut viime vuosina aika harvakseltaan.
Eikä siis paljoa ole hukkaportin tanko liikkunut.. Omistaja oli jo lähes 80v ja kilsoja tullut viime vuosina aika harvakseltaan.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Hukkaportin tangon liike?
Yritin tänään räpeltää CS-tonnarin ahtimen hukkaportin tankoa. Onpahan hankalassa paikassa. Aluksi ei liikkunut yhtään ja kun suihkin wd40:stä, niin sain liikkumaan tangon vaakasuunnassa ehkä puoli senttiä. Ei siis ilmeisesti ollenkaan tarpeeksi?
Ongelma on että ahdot taitaa karata liian ylös, kolmosella nykäisee aika ikävästi siinä 100-110 km/h kohdalla, kun kaasu on pohjassa. Tämä siis taitaa olla Fuelcut?
Garret T25 ja T7-mankkuventtiili autossa. Molemmat luultavasti kunnossa. W-letku on paikoillaan ja tiivis.
Bypass ilmeisesti toimii, kun kerran suhauttelee kun päästää kaasun ylös.
Ongelma on että ahdot taitaa karata liian ylös, kolmosella nykäisee aika ikävästi siinä 100-110 km/h kohdalla, kun kaasu on pohjassa. Tämä siis taitaa olla Fuelcut?
Garret T25 ja T7-mankkuventtiili autossa. Molemmat luultavasti kunnossa. W-letku on paikoillaan ja tiivis.
Bypass ilmeisesti toimii, kun kerran suhauttelee kun päästää kaasun ylös.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Hukkaportin tangon liike?
Oli joskus og9-3 T5 koneella, ja siinä oli myös hukkis aivan jumissa ja teki fuelcuttia. Jollain hallitunkin varrella sai sen verran sysättyä hukkaportin vipua että se vapautui. Tosiaan yksi nyhtäisy riitti, ei tarvinnut sen kummemmin herkistellä. Toimi sitten moitteettomasti sen aikaa mitä auto minulla oli.
Re: Hukkaportin tangon liike?
Lähtihän se turjake auki
Alakautta suihkin irroitusöljyä kelloon ja siihen hukkiksen seutuville. Sitten sain 22 mm kiintoavaimella kitapäällä heilutettua sen verran että irtosi. Aika ahdas paikka, avain mahtui turbon vesiputkien välistä menemään.
Nyt toimii ja ahtaa niin kuin pitää.
Alakautta suihkin irroitusöljyä kelloon ja siihen hukkiksen seutuville. Sitten sain 22 mm kiintoavaimella kitapäällä heilutettua sen verran että irtosi. Aika ahdas paikka, avain mahtui turbon vesiputkien välistä menemään.
Nyt toimii ja ahtaa niin kuin pitää.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.