Nonii nyt kun sataa sopivasti, niin pihalla jaksaa askartaa... B2X4 lyhytlohko tonnareissahan kyseinen anturi on tosi herkästi tyrkyllä vaihdettavaks pakosarjan alapuolella, mutta sen piuhan liitin on aivan väärässä päässä imusarjan alla. Paremminhan se sois, jos johtosarjasta tulis piuhaa sinne ite anturin nurkille tai jopa suoraan anturiin saakka.
Kattelin pikkusen, että vaihtoreluktanssityyppisiä antureita on maailma pullollaan kaiken näkösiä ja muotosia erilaisilla liittimilläkin. Surffailen nyt aikani kunnes löydän pari sopivaa kandidaattia, joitten mekaaninen muoto kiinnityksineen istuu ja vieläpä induktanssi ja dc-resistanssi on samaa luokkaa oikean kanssa.
Aattelin siis jättää alkuperäsen piuhan paikalleen ja katkasta sen siitä sopivasti johdon ruuvikiinnikkeen nurkilta laittaakseni sitten Superseal-liittimellä retrofitattuna paikalle pätkäjohtoisemman tarvikeanturin. Tän liittimenhän toki voi vaihtaa helpohkosti jos nyt saatavuus on uhattuna, mutta ainakin nykysellään elektroniikkaliikkeet pitää Supersealeja hyllyssä.
Aihetta käsittelee sivu 41
http://www.rossonex.com/SAAB/Trionic_5.pdf
Sikäli kun joku autosähkömies harrastuneisuuttaan viittii katella helposti saatavien vääränmerkkisten marmorituotteiden tai tarvikeanturien luetteloita, listoja tai vastaavuustaulukoita, niin toki tämmönen apu otetaan vastaan.
Ainakin Ebaystä ja Alibabasta löytyy tän tyyppisiä antureita suurin määrin erilaisia hintaluokassa 5-200 taalaa, joten ehkäpä joku osuu.
Sitten muokkauksen jälkeen voi anturia helposti ja kätevästi vaihtaa vaikka viikottain, mikä onkin näitten keston suhteen tosi kiva ja hyödyllinen vaivannäön kohde...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)