2.3 Aero viritys kysymyksiä
2.3 Aero viritys kysymyksiä
Mikä olisi halvin ratkaisu virittää M96 aeroa? Ei varmaan kannata tätä Speedpartsin ecua tilata, koska vaatineen techissä kiinni käyttämisen kuitenkin? Samalla vaivalla varmaan pystyy vanhan ecun softaamaan,
Saab 900i 16V -90
ex:Saab 9000 Aero -96
ex:Saab 900i 16v -90
ex:Saab 9000 Aero -96
ex:Saab 900i 16v -90
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
Jos tuo stage 1on tavoite, niin laita ostoilmoitus foorumille PAIKKAKUNNAN kanssa ja joku osaava softaaja ottaa yhteyttä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
eikö halvin keino ole laihdutuskuuri niin autolle ku kuskille.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
Se ei käsittääkseni viritä autoa. Teho-/painosuhdetta se kyllä parantaa.. 

- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
eikö viritys ole sitä että parannetaan teho/painosuhdetta. enemmän tehoa painoa kohden.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
Ei, vaan moottorin tehon optimointia.
Aloittajalle vielä: Kannattaa samalla kysäistä ecuun T7 magneettiventtiilimodia. Se vanha T5 venttiili antautuu kuitenkin jossain vaiheessa. Putkiston vaihtoakin kannattaa harkita jos mielii tuosta stage 1 eteenpäin.
Aloittajalle vielä: Kannattaa samalla kysäistä ecuun T7 magneettiventtiilimodia. Se vanha T5 venttiili antautuu kuitenkin jossain vaiheessa. Putkiston vaihtoakin kannattaa harkita jos mielii tuosta stage 1 eteenpäin.
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
Saattaisin olla kiinnostunut kevyestä piristämisestä, ja muutenkin olisi mielenkiintoista tietää, mikä 9000 -96 Aerossa (aj. 270k) on sellaista, jota kannattaisi päivittää. Ja tietysti, mistä osia kannattaisi hankkia. Täysin vakio vehje siis tällä hetkellä ja majailee Tampereella. Eli jos puhutaan ns. stage 1 -virityksestä, mitä kannattaa ottaa huomioon, hankkia ja mitä sillä saavuttaa:?: Ja minllainen vaikutus sillä on kestävyyteen?
Aikaisemmassa 2.0t:ssä on jokin edellisen omistajan laittama "carlssonni"-boksi, joka mankun kanssa saa aika miellyttävän tehon, joskaan ei ole aavistustakaan, mitä siinä on. Seitsemän tienoille se nollasta lähtee, mutta mielenkiintoista olisi joskus se tutkia. Olisiko Tampereen alueella jotakin edullista mahdollisuutta penkitykseen?
Aikaisemmassa 2.0t:ssä on jokin edellisen omistajan laittama "carlssonni"-boksi, joka mankun kanssa saa aika miellyttävän tehon, joskaan ei ole aavistustakaan, mitä siinä on. Seitsemän tienoille se nollasta lähtee, mutta mielenkiintoista olisi joskus se tutkia. Olisiko Tampereen alueella jotakin edullista mahdollisuutta penkitykseen?
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
Ota yhteys joko nimimerkkiin vesa67 tai Coltti. Molemmat vaikuttavat Treen suunnassa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä
Aika yksinkertaisia juttuja.Jos sulla on jcarlsonin softa siellä ni uskoisin että sillä on otettu tuosta vakioraudasta järjellä se teho mikä siitä voidaan ottaa.(eli siis tuo "stage1")Jos haluat lisää fiilistä ja hieman tehoa niin hoidat 3" putkiston ja isomman Interrkuurelin ( https://www.youtube.com/watch?v=AXY2fRSYph8#t=0m41s) siihen.Etanolisofta tulisi myös mahdollisesti kysymykseen.Valitettavasti jos autoosi ei ole tehty aiemmin kansiremppaa, etalolisoftalla kasvavat sylinteripaineet todennäköisesti pikemminin ennemmin kuin myöhemmin hajottavat jo valmiiksi väsyneen T5 kansipahvisi, näistä on forumilla juttua ja itselläkin jo vähän kokemusta aiheesta.Aina kun lähtee vanhaa autoa virittelemään, niin pitää ymmärtää että,,, se ei ole uusi.eekst kirjoitti:Saattaisin olla kiinnostunut kevyestä piristämisestä, ja muutenkin olisi mielenkiintoista tietää, mikä 9000 -96 Aerossa (aj. 270k) on sellaista, jota kannattaisi päivittää. Ja tietysti, mistä osia kannattaisi hankkia. Täysin vakio vehje siis tällä hetkellä ja majailee Tampereella. Eli jos puhutaan ns. stage 1 -virityksestä, mitä kannattaa ottaa huomioon, hankkia ja mitä sillä saavuttaa:?: Ja minllainen vaikutus sillä on kestävyyteen?
Aikaisemmassa 2.0t:ssä on jokin edellisen omistajan laittama "carlssonni"-boksi, joka mankun kanssa saa aika miellyttävän tehon, joskaan ei ole aavistustakaan, mitä siinä on. Seitsemän tienoille se nollasta lähtee, mutta mielenkiintoista olisi joskus se tutkia. Olisiko Tampereen alueella jotakin edullista mahdollisuutta penkitykseen?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)