Onko trionic vehkeessä väliä mistä ylemmän maadotuksen ottaa? Eli onko tuon tarkoitus lisäsuojella kasettia vai mitä varten juuri tuohon ympätty?
Tilanne se että huonon käynnin takia kävin konetta läpi. Havaitsin momenttituen luona olevasta maadoituksesta ettei koneenpäässä pultti ole kiinni vaan siinä on rako. Pultti vain nostamalla lähtikin suoraan pois ja siinä näköjään korkannut alumiinista kierteet kiinni pultin uriin.
Tuo maajohtokin on puristetuista liitinpäistä karvat pahasti ruosteessa joten uusin sen mutta mietin vain onko kiinnityspaikalla jostain syystä väliä.
Moottorin ylempi maajohto
Moottorin ylempi maajohto
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Moottorin ylempi maajohto
Laita se kanteen johonkin toiseen pultinreikään?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Moottorin ylempi maajohto
Ei luulisi olevan mitään merkitystä mistä maan ottaa.
Sähkö ei tiedä mistä kautta se kiertää, sama maa jokapaikassa.
Sähkö ei tiedä mistä kautta se kiertää, sama maa jokapaikassa.
Viimeksi muokannut juhi81, Pe Elo 14, 2015 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Moottorin ylempi maajohto
Kiitoksia
Otan maan muualta, hiukan pitempi kaapeli vaan hommattava ja kunnolla kiinni.
Pitänee akkukin irottaa ja kattoa toiseenkertaan se akun takainen maadoitus.(se 1,5v sitten kyllä putsattu)
Kokeilin pikku ranetuksel tuo ylämaa kiinni niin parantu tyhjäkäynti ainakin kevyemmäksi ja eikä enää miettien kierroksia nostanu kun kaasutti paikallaan. Muuta letku, liitin, tulppa, jne vikaa en löytänyt.
*Ps. nostokorvakkeen pultin alle riitti 40cm kaapeli hyvin ja toinen pää on alkuperäisessä paikassa.
Otan maan muualta, hiukan pitempi kaapeli vaan hommattava ja kunnolla kiinni.
Pitänee akkukin irottaa ja kattoa toiseenkertaan se akun takainen maadoitus.(se 1,5v sitten kyllä putsattu)
Kokeilin pikku ranetuksel tuo ylämaa kiinni niin parantu tyhjäkäynti ainakin kevyemmäksi ja eikä enää miettien kierroksia nostanu kun kaasutti paikallaan. Muuta letku, liitin, tulppa, jne vikaa en löytänyt.
*Ps. nostokorvakkeen pultin alle riitti 40cm kaapeli hyvin ja toinen pää on alkuperäisessä paikassa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Moottorin ylempi maajohto
Jos nyt muistan oikein niin tuon ylemmän maadoituskaapelin ainoa funktio on estää häiriöiden kulkeutuminen auton radioon/soittimeen.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551