sisävalon viiverele
Re: sisävalon viiverele
Onkohan näitä kenelläkään ylimääräsiä, tai saako jostain tilattua edukkaasti?
Re: Re:
Eipä siinä kovin paljon nähtävää ole, näkyy kun katsoo uudesta osoitteesta http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... oviive.JPGjamppav kirjoitti:harmi kun kuvaa ei enää näy
Ostopalstalle ilmoitusta vaan, jos ei myyntipalstalla tarjolla olevat kelpaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: sisävalon viiverele
Ja 9-5T myy uuden tai käytetyn..
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: sisävalon viiverele
sopiiko oogeen osa tonnariin ....????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: sisävalon viiverele
Puhutaanko tässäkin siis tonnarista?swolking kirjoitti:Itselläni sisävalot tekevät seuraavaa:
Kun avaan ovet kaukosäädöllä, niin sisävalo syttyy normaalisti, mutta valon palaessa valo "sykkii", eli valo ikään kuin himmenee hetkeksi n. 1krt/sekunnissa. Missä ongelma? Maadoitusvikako?
Onko sisävalon syttyminen ollut mahdollista yhdistää keskuslukituksen kaukos. avaamiseen? Omassa M1997:ssa valot syttyvät vasta, kun oven tempaisee auki, ja mielessä onkin käynyt koplata tuolle viivereleelle maadoituspulssi keskuslukon ohjauksen kautta vrt. "nykyautot". Eihän tuo paha rasti ole, mutta kuulisin mielelläni, jos tuohon on jo tehtaalla mietitty ratkaisu (siis kytkentä tai johdotus) olemassa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: sisävalon viiverele
Kuuluuko sisävalojen toimia myös silloin kun releen ottaa irti?
Minun tontussa ei pala kattovalot ja mietin voiko viallinen rele aiheuttaa vian vai onko vika johdoissa. Otin releen pois ja valot ei silti pala kuin ovissa. Releelle ja sulakkeelle tulee jännite, mutta polttimoille ei tule jännitettä.
Minun tontussa ei pala kattovalot ja mietin voiko viallinen rele aiheuttaa vian vai onko vika johdoissa. Otin releen pois ja valot ei silti pala kuin ovissa. Releelle ja sulakkeelle tulee jännite, mutta polttimoille ei tule jännitettä.
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: sisävalon viiverele
Sisävalojen kuuluu toimia ilman viiverelettä. Viiverele vaan pitää valon palamassa hetken viimeisen oven sulkemisen jälkeen. Ilman viiverelettä valo sammuu heti kun ovet on kiinni.
Re: sisävalon viiverele
Kuuluuko sisävalojen syttyä, kun ovet avaa kaukosäätimellä? Minulla sisävalot syttyvät vasta kun avaan oven.
Saab 900i 16V -90
ex:Saab 9000 Aero -96
ex:Saab 900i 16v -90
ex:Saab 9000 Aero -96
ex:Saab 900i 16v -90
Re: sisävalon viiverele
Ei kuulu tonnarissa syttyä, kun sisävaloa ohjaavat ainoastaan ovien maadoittavat kytkimet (ja tietysti kattokonsolin erillinen nappi ilman viivetoimintoa).
Tuossa edellisessä, vuosien takaisessa postauksessani kyllä pohdiskelin että valot lienisi helposti saada syttymään yhdistämällä keskuslukituksen ohjauksesta avaus-toiminnon puoleisen maadoituksen sisävaloille/releelle. Silloin valot palaisivat viiveen ajan lukituksen avaamisesta, jos ovia ei avata, ja/tai alkuperäisen toiminnan mukaan viiveen ajan oven sulkemisesta.
Mutta vaatii siis oman koplauksen: ei kuulu alunperin tonnariin tämä ominaisuus!
Tuossa edellisessä, vuosien takaisessa postauksessani kyllä pohdiskelin että valot lienisi helposti saada syttymään yhdistämällä keskuslukituksen ohjauksesta avaus-toiminnon puoleisen maadoituksen sisävaloille/releelle. Silloin valot palaisivat viiveen ajan lukituksen avaamisesta, jos ovia ei avata, ja/tai alkuperäisen toiminnan mukaan viiveen ajan oven sulkemisesta.
Mutta vaatii siis oman koplauksen: ei kuulu alunperin tonnariin tämä ominaisuus!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: sisävalon viiverele
Sijaitsivatkos keskuslukon ja sisävalon/viiveen releet samassa paikassa? Voisi hyvinkin kokeilla tuota omaan tonnariin, kaikki mikä saa auton vaikuttamaan puolta uudemmalta vähemmän valistuneiden silmissä on hyvinkin pienen vaivan arvoista...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: sisävalon viiverele
Keskuslukituksen boksi löytyy kuskin puolelta, sieltä rattitolpan päältä klipsillä kiinnitettynä. Tuo viiverele puolestaan on reletarjottimella hanskalokeron/bagin takana/alla (naksetta seuraamalla löytyy ).
Aika suora reittihän tuolta on vetää karva boksilta releelle kojelaudan alta sivusuunnassa keskikonsoli etupuolelta kiertäen. Etujalkatilojen lämminilmakanavat voisivat tarjota hyvän "johtokuilun" nippusiteellä kiinnittämisen.
Aikanaan puljasin jälkiasenteisen hälyttimen takia tuon keskuslukituksen ja viivereleen kanssa paljonkin (-89 tonnarissa), koska kytkentä vaati diodeita ovikytkimien maadoituksen väliin. Ilman diodeita häly päätteli sisävalon viiveen takia, että joku ovi on itsetestauksen aikana auki, antoi virheilmoituksen ja jätti kokonaan ovet valvomatta. Testaus kun kesti osapuilleen tasan saman aikaa kuin sisävalon viive. Diodeilla tuo hoitui...
Sitä sen sijaan en muista, tuleeko k-lukon ohjaus pulssina, vai jääkö siellä aina toinen napa pysyvästi maihin. Jos jää, niin se on ongelma tän sisävaloranetuksen kannalta: siinä tapauksessa väliin joutunee laittamaan toisen releen, joka vain "liipaisee" viivereleelle heräte-maan, mutta ei jää maadoittamaan, jotta se viiverele ymmärtää asetetun aikansa jälkeen sammuttaakin ne sisävalot. Kokeilemalla tuo selviää!
En nyt tähän hätään keksinyt, kuinka tuon voisi hankalammin selittää...
Aika suora reittihän tuolta on vetää karva boksilta releelle kojelaudan alta sivusuunnassa keskikonsoli etupuolelta kiertäen. Etujalkatilojen lämminilmakanavat voisivat tarjota hyvän "johtokuilun" nippusiteellä kiinnittämisen.
Aikanaan puljasin jälkiasenteisen hälyttimen takia tuon keskuslukituksen ja viivereleen kanssa paljonkin (-89 tonnarissa), koska kytkentä vaati diodeita ovikytkimien maadoituksen väliin. Ilman diodeita häly päätteli sisävalon viiveen takia, että joku ovi on itsetestauksen aikana auki, antoi virheilmoituksen ja jätti kokonaan ovet valvomatta. Testaus kun kesti osapuilleen tasan saman aikaa kuin sisävalon viive. Diodeilla tuo hoitui...
Sitä sen sijaan en muista, tuleeko k-lukon ohjaus pulssina, vai jääkö siellä aina toinen napa pysyvästi maihin. Jos jää, niin se on ongelma tän sisävaloranetuksen kannalta: siinä tapauksessa väliin joutunee laittamaan toisen releen, joka vain "liipaisee" viivereleelle heräte-maan, mutta ei jää maadoittamaan, jotta se viiverele ymmärtää asetetun aikansa jälkeen sammuttaakin ne sisävalot. Kokeilemalla tuo selviää!
En nyt tähän hätään keksinyt, kuinka tuon voisi hankalammin selittää...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)