Lohkolämmitin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Hei epäillen lohkolämmittimen olevan pimee .merkki Defa .kuinka testaisin esim yleismittarilla lohkolämppärin toimivuuden .kiitos
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Miten vika ilmenee? Ei lämpiä ilmeisesti. Onko sulake ehjä tai johdonsuojakatkaisija asennossa "on" tuleeko pistorasiaan jännite, kokeiltu valaisimella tmv.?

1.
Mittaus tietysti ilman jännitettä, pistoke irti seinästä.
Mittaa yleismittarilla ohmi-asennossa autossa olevasta kojevastakkeesta resistanssi kahden liittimen väliltä. Siinä on kolme liitintä, joten riittää kun vaihdat toisen mittapään seuraavaan, jos lukema on "ääretön" tai katkos.

Toimivan lohkolämmittimen resistanssi on käsittääkseni luokkaa 80 - 100 ohm.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &#p1067408

2.
Jos sinulla on pistorasiaan liitettävä kulutusmittari, voit nähdä ottaako lämmitin tehoa.
Useimmat ovat vain sisäkäyttöön tarkoitettuja
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

kiitos kovasti .Asia tuli hyvin selväksi eipä muuta kun mittailee
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja aero »

Ota molemmissa tapauksissa mahdollinen sisälämppäri (ja ehkä myös akkulaturi, jos joku on sellaisen settiin asentanut) irti, muuten hämää helposti mittaustuloksia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Joo, paras mitata suoraan vastukselta jos suinkin mahdollista.

Lisää muuttujia nimittäin voi aiheuttaa se Y-haarakappale sisäpistokkeelle. Taannoin vaimo ajeli Cliolla yhden talven tyytyväisenä, kun sisällä oli lämmin joka aamu töihin lähtiessä. Keväällä sitten renkaita vaihtaessa huomasin pyöräkotelosta, että vastuksen liitin oli irti haarakappaleesta ja heiluskeli moottoritilassa. Menty siis talvi kylmällä koneella mutta lämpimällä kabiinilla, kaikki oli periaatteessa ehjää kunhan vain tökkkäsi johdon takaiisin liittimeen ja varmisti nippusiteellä vastasen varalle...

Eipä mokomaa rellussa juuri huomannut, kun startti pyöritti aina niin pirusti ja se n. 1 litran vesitilavuus lämpeää pakkasellakin "melko" :lol: nopeasti.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

joopa joo lämmitin toimii oma moka ei ollut tolpassa virtaa kyllä ihminen osaa olla hölmö .vaivata nyt tässä saabisteja tyhmällä päällään sori. 8O
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Sattuuhan noita! :lol:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Sattuuhan sitä, kannattaako tuommoista nyt enempiä murehtia :)
Vika kuitenkin selvisi.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin