Kyselin tuossa aiemmin syksyllä täältä infoa kytkinremontin tekoon. Sain täältä ihan hyvin neuvoja ja asiasta oli puhetta myös sähköpostilistalta. Meinasin viedä autoni saabille huoltoon, mutta neuvoista rohkaistuneena päätin tehdä homman itse. Samalla tuli dokumentoitua koko homma suurinpiirtein kokonaan.
Tein remontin autotallissa ja auto oli koko ajan tukevilla pukeilla. Helpommin olisi onnistunut autonosturin avulla, mutta sai sen noinkin tehtyä. Hommassa tuli muutama mutta ja remontin teko viivästyi, mutta sain kuin sainkin autoni kuntoon. Seuraavassa osoitteessa on kuvia remontista. Kiitoksia edelleen sivujen tekijälle ja tilan antajalle.
http://nohkola.cjb.net/saab/kytkinremontti
Jos on jotain kysyttävää, koetan mahdollisuuksien mukaan vastata.
9000CDE 2,3t -95
99t -78 (alunperin 99L)
9000:n kytkin
Minkä kytkimen laitoit?
Oliko ihan vakiokytkin vai laitoitko jotakin järeämpää? Oliko sulla muuten toi isompi 228mm vai pienempi 215mm levy?
PS. Apurunkoa ei olisi tarvinnut irroittaa, sillä siinä on ns. saranat alas kääntöä varten. Ehkäpä tuo lisää tilaa tuo irroitus, mutta onnistuu ilmankin.
PS. Apurunkoa ei olisi tarvinnut irroittaa, sillä siinä on ns. saranat alas kääntöä varten. Ehkäpä tuo lisää tilaa tuo irroitus, mutta onnistuu ilmankin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Olisin laittanut täyspaineturbon/aeron kytkinasetelman, mutta kytkinlevy ei sopinut autooni. Vaihteistonmenoakseli/kytkinakseli oli isompi (24mm) kuin tuossa uudessa levyssä oleva reikä (19mm) ja siinä oli eri määrä rihloja. Jos oikein tarkkaan katsot kytkinlevyjen kuvia näet eron. Teksissä olen selittänyt levyjen eroja.
Uuden levyn halkaisija olisi ollut 240mm. mutta jouduin tyytymään 2,3t:n vakio kytkimeen eli halkaisijaltaan 228mm.
Tiesin ettei apurunkoa tarvitse irrottaa kokonaan, mutta homma kävi helposti vain kaksi pulttia poistamalla. Ja sain apurungon irrottamalla lisää tilaa työskennellä, kun ei ollut sitä autonosturia käytössä.
Uuden levyn halkaisija olisi ollut 240mm. mutta jouduin tyytymään 2,3t:n vakio kytkimeen eli halkaisijaltaan 228mm.
Tiesin ettei apurunkoa tarvitse irrottaa kokonaan, mutta homma kävi helposti vain kaksi pulttia poistamalla. Ja sain apurungon irrottamalla lisää tilaa työskennellä, kun ei ollut sitä autonosturia käytössä.