Nykimistä täyskaasulla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Pitäis välillä liikutella sitä hukkista eli antaa 43:sta.. :) karstakohan se jumittaa hukkiksen? aika yleinen vaiva tuntuis olevan varsinkin mitsun tdo ahtimissa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Moro kaikille. Lainaan topikkia kun on sama vika päällä. Auto on -95 9000 2.3t. Vaihdettua osaa: Di-kasetti (uusi Biltema) ja kokeiltu 3 eri alkuperäisellä, tulpat NGK BCPR7ES-11, alipaine letkut, bensansuodatin ja bensapumppu. Auto toimii kylmänä niinkuin pitääkin. Moottorin lämmöt kun nousee 90 asteeseen about niin ei ota kierroksia yli 2500rpm paikallaankaan. Joku anturi sekoaa lämmetessä?
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ei anna check engine koodia? Ei siellä taida olla kuin kannen lämpöanturi,imuilman lämpötila anturi,kampiakselin asento anturi..nakutus anturi,tuskin noista mikään aiheuttaa tuota..tehot tallella kun vika ei päällä? Voisko takapönttö tai katti olla tukossa..kokeillut toista map anturia? Milloin viimeksi nollannut trionicciä,akun kenkää irti 15minsaa..bensanpaineiden mittaus vika päällä?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Kiitos vastauksesta. Auto antaa check engine vikakoodin lambdasta jos kaasua pitää pohjassa niin kauan että tulee fuelcut ja auto sammuu. Lambda on vaihdettu toimivasta autosta ekan kerran kun vikakoodin tuli. Pakoputki vikaan en usko koska vika tulee auton lämmetessä. Trionic nollattu tällä viikolla viimeksi.
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Toista map anturia vois kokeilla ja noita muitakin antureita. Sekä Bensanpaine säätimen vois vaihtaa. Erikoinen vika. Jollakin muuallakin oli ollut täällä foorumilla sama vika (haulla löytyi) muttei ratkaisua. Oli vaihtanut kaikki samat osat kuin minäkin. Englannin kielen foorumilla oli jollakin ollut sama muttei ratkaisua hälläkään viimeinen epäilys oli ollut kansipahvissa. Olisi vuotanut öljyä pyttyihin lämpöjen noustua.
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Tuli tuossa etsittyä vikaa muttei vielä ratkaisua löytynyt. Kannen lämpöanturi tuli vaihdettua ja mitattua molemmat(samat ohmiarvot). Imuilman lämpöanturi oli mitattaessa ok ohmiarvo reagoi lämpötilan muutokseen. Seuraavaksi pitäisi testata eri MAP-anturia ja kampiakselin asentoanturia.

Löytyykö jollain nuo Oulusta ylimääräisenä? Entäs T5 Suitea? Ilmoitelkaa vaikka YV:llä niin sovitaan joku korvaus vaivannäöstä.

-Jari
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja habasaab »

https://www.youtube.com/watch?v=VCEf9EQXeus

Tuommoinen video josta näkee ongelman aika hyvin. Ajatuksia?
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja teesalama »

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... 921?page=2

CPS:ää tuolla tarjotaan, eli kampiakselin asentoanturia.
Tuntuu vähän mystiseltä, mutta ehkä sen voi tarkistaa?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Kiitoksia vastauksesta! Ei muuta kuin tilaukseen. Pitäisi olla oskilloskooppi että voisi tuota taajuutta tarkastella. Pitäisi olla 30Hz tyhjäkäynnillä ja 85Hz 2500rpm kohdalla.
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Nykimistä täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Noniin taas :saab: menee kuin nuoruutensa päivillä! Elikkä kampiakselin asentoanturin vaihdoin. Noin tunti meni aikaa kun piti purkaa tyhjäkäyntimoottori tieltä poies.
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Vastaa Viestiin