SRS ja sulaketaulu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

SRS ja sulaketaulu

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Kävipä tuossa mahdollinen kämmi. Laitoin allekirjoituksen 9000:een sisäpistokkeen haaraa ja panssariletkun ujutin siitä pelkääjän puoleisesta kulmasta, kaiuttimen alta kohti matkustajan jalkatilaa. No, kun sain ängettyä tuon paikoilleen niin sulaketaulu ilmeisesti jotenkin päätti antautua ja sulakkeita tipahteli jalkatilaan. Laittelin ne takaisin ja oletin kaiken olevan kunnossa kunnes lähdin kauppaan käymään ja kas, SRS:n valo palaa loimotti kojetaulussa. Tässä siis matkustajan turvatyyny.
Tuo sulaketaulu siis on paikoillaan ja kaiketi se on se peitelevy mikä siinä nyppi nuo sulakkeet pois paikoiltaan. Mutta kiitollisena otan vihjeitä ja veikkauksia sekä tietoa vastaan, että mitä mahdollisesti sain tuhottua ja miten sais korjattua. Voisiko olla niin yksinkertaista, että käyn vain TECHin nokassa ja sais vikavalon pois?
Onneksi katsastus vasta toukokuussa, mutta pianpian sekin aika taas sitten on. :-)
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: SRS ja sulaketaulu

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eikös siellä hanskalokeron takana ole joku iso liitin ja vastus turvatyynyyn liittyen(jos ei apparin turvatyynyä). Varmaan kannattaa tarkistaa että ne kunnossa ennen kuin käy nollaamassa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: SRS ja sulaketaulu

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Saatta olla niinkin yksinkertainen vika kuin;
"Katkos virtapiirissä Xn"

Itselläni kävi tonnarissa näin kun ropasin sulaketaulun kanssa ja piti irroitella sulakkeita tieltä pois kun aku oli kytkettynä.

SRS on sikäli fittimäinen systeemi että sytyttää vikavalon myös pienistä väliaikaisista vioista ja vaatii TECH/ISAT -testerin nollaukseen.

Käy luetuttamassa vikakoodit ja jatka vasta sen jälkeen.
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: SRS ja sulaketaulu

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

DIggItaLLr kirjoitti:Saatta olla niinkin yksinkertainen vika kuin;
"Katkos virtapiirissä Xn"

Itselläni kävi tonnarissa näin kun ropasin sulaketaulun kanssa ja piti irroitella sulakkeita tieltä pois kun aku oli kytkettynä.

SRS on sikäli fittimäinen systeemi että sytyttää vikavalon myös pienistä väliaikaisista vioista ja vaatii TECH/ISAT -testerin nollaukseen.

Käy luetuttamassa vikakoodit ja jatka vasta sen jälkeen.
Jeps, eihän tuossa ollut käynyt muuta kuin sulake oli irronnut akun ollessa vielä kytkettynä ja virtapiiri oli katkennut ja sen vuoksi tuo turvatyynyn valo oli jäänyt palamaan. Koodien nollaus ja varoitusvalo sammui.

huh, huh... :-D
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: SRS ja sulaketaulu

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Hyvä että tuli kuntoon pelkällä kuumotuksella ja nollauksella.
Vastaa Viestiin