Koska arvon raati haluaa vastauksia, niin tässä niitä on:
Auton mukana siis neljät vanteet (okei moni ei anna arvo edes peltivanteille), joista alumiinivanteilla olevat kesä- ja talvirenkaat lähes uudet. Ja kyseessä siis ihan merkkirenkaat eikä mitkään kiinaihmeet. Lisäksi aika harvassa on noin hyväkuntoiset 3-spoke Aero vanteet (tähän taas että okei, mulla on toiset lähes uudet olemassa toisen tonnarini alla) joista pyydetään yleensäkkin jo pelkistä vanteista 500 euroa. Aeropenkit maksoi noin 500 euroa kun Ruotsista ostin ja nekin tuntuvat nykyään olevan kivenalla. Eli karkeasti arvioiden 1500 euroa olis jo penkit ja vanteet.....siihen päälle vielä pari kierrosta renkaita, niin ollaa jo ainakin kahdessa tonnissa.
Sitten vielä ne peltivanteilla olevat renkaat, jotka ei monenkaan mielestä järjettömän arvokkaita ole.....mutta mutta....niillä mustilla peltivanteilla olevilla renkailla ajaa ainakin ensi kesän (tähän taas joku arvostelee että ensikesä ja ajetut kilometrit on häilyvä käsite) ja valkoisilla peltivanteilla olevilla kitkoillakin ajelee vielä hyvän tovin. Yleisesti ottaen tuon kuntoisista renkaista peltivanteineen pyydetään n. 150 - 200 euroa per kierros. Ja onhan tuossa esim. Hellan Raintronic mitä ei monessa tonnarissa ole, kunnon lisävalot ja on toki muutamia miinuksiakin joihin kärkkäimmät arvostelijat heti tarttuvat. Uskoisin kuitenkin että esim. tuo että keskuslukko polttaa sulaketta, korjaantuu oikeanpuolen takaoven vaihdolla, kunhan vain sen ehdin tekemään.
Kyllä tuosta hinnasta voi tinkiä, mutta sitten lähtee kyllä varusteitakin pois. Ei mun ole tuosta pakko päästä eroon, kun auto kuitenkin jokapäiväisessä ajossa. Kovasti vaan tuntuu joitakin häiritsevän kun hieman mentiin arvostelemaan täysin ylihinnoiteltua ns. perustonnaria, jolla on vähän ajettu.
Tuon toisen tonnarini hintaa ette edes halua arvailla, mutta se kun ei olekkaan myynnissä. Ja siihen on sentään laitettu rahaa kiinni, mutta voin sanoa että se ei edes lähde tuohon hintaan mitä Saksan maan tonnarista on pyynti.
Nyt voi esittää lisäkysymyksiä tai arvostella lisää ja kertoa toki oman näkemyksen hinnasta vaikka topicin aihe täysin on jo eksynyt alkuperäisestä. Arvaan kyllä sen että ensinmäinen kertoo järkeväksi pyyntihinnaksi 1000 euroa, mutta mua ei tuollainen pelleily kiinnosta.
Laitetaan tähän loppuun vielä keventävä kuva:

Siitä nostettiin tonnarin kori perävaunun kyytiin ja uusi omistaja otti siitä peltiosia itselleen ja loput lähti sitten romuttamolle vaikka kori olikin lähes ruosteeton.