Nyt on sitten yksi unelma täytetty

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

On kyllä hieno tuo Aero (ja hyvä väri :wink: ). Itsekin sitä ihastelin nettiauton sivuilla.
peinu kirjoitti:Tuli tuossa juuri Kuuban reissulla katseltua illalla hotellista ameriikkalaista tv-kanavaa. Musiikkialbumeja oli edelleen saatavana CD:nä ja C-kasettina 8O edistyksellisiä nuo jenkit!
Jenkkilässä joku varmaan haastaisi levy-yhtiön oikeuteen syrjinnästä, jos ei albumeja olisi saatavana myös C-kasettina.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Heeei... Mä kun luulin, että mun aerossa on kaikki varusteet!! Miks mulla ei oo tollaista puukoristetta vaihdekepissä?!?! Mistä saan tollasen??

Mutta tosiaan, hieno auto!! Onnea ja tervetuloa "tuonti-Aerojen" omistajakerhoon... :)
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Voi Matti minkä teit! Nyt mä olen ikuisesti katkera... Todella kaunis auto. Onnea!!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Tonnari

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Mitenkäs hanakoita on ton ikäset tonnarit ruostumaan? Jostain palstalta lueskelin jonkun tonnarityypin juttuja, että 96 vuosimallin tonnarissa olisi alkanut ruoste kukkimaan. No riippuu tietty varmaan käytöstä ja onko alustaa ruostesuojattu. Täällä Treellä auto ku auto varmasti ottaaa itteensä ku tuol suolaloskapaskassa ajaa.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Onnea hienosta hankinnasta Matti!

Itsellä kytee IHAN sama haave. Tuo ilmoitus otti silmään jo siksikin, että hakusessa (tai ei hakusessa; enhän minä mieti vaihtoa... tällä hetkellä :wink: ) olisi joko hopa tai punainen, kumpaakaan ei liiemmälti liiku. Ainakin Saksan sivuilla on tarjolla lähinnä tumman sinisiä ja mustia.

Hyviä kilometrejä Aerolle ja sinulle! Jos samoissa tapaamisissa törmäillään, on yksi renkaanpotikja ainakin varma! :D
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Hieno peli

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Nokialla myynnissä punainen samanlainen tuonti 9000 Aero. Hinta 13.000 euroo käteisellä. Mulla on kuviakin siitä, siinä on kattoluukkukin. Vm -96 aj. 200.000 rapiat päälle. Lähetä yv:nä sähköpostiosoitteesi niin saat kuvat siitä.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Onneksi olkoon!
En tiennytkään että olit tuollaista peliä hankkimassa.......
Tässähän joutuu pian itsekkin autokaupoille kun kaikki muutkin laittaa turbovehkeitä alle....... Noh, lupaukseni kuitenkin pidän ja ensi kesänä minulla on alla myös turbollinen tonnari. Onko sitten aero, se nähdään....
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

onnea..tuota ihastelin itsekkin nettiautossa useamman kerran tuossa paripäivää sitten :D tuollainen tulee kyllä itellekkin joskus, ellei sit mene 9-5:n puolelle
BMW 525iA Touring Executive
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Onnea vaan upean auton johdosta. Ja sit siihen sytkäkasettiin, omassani kans laukes kasetti ja eipä autoliike korvannut millään lailla uutta osaa. Vaikka oli ostettu liikkeestä vajaa 3 kuukautta aiemmin.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Onneksi olkoon!

Kyllä Aero on aina Aero. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Joo, onnittelut myös minulta! :D Tein myös autokauppaa ja vajaa viikko sitten minusta tuli taas tonnarin omistaja. 8) Vm 92 2.3T CS oli investoinnin kohde. :wink:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kiitoksia kovasti onnitteluista. Tuntuu, että ei oo vieläkään jalat laskeutuneet maahan. Uusi suomenkielinen käyttöohjekirjakin oli kuoressa odottamassa, kun työreissulta äsken palasin.

Eilen soitin liikkeeseen siitä sytkäkasetista ja ainakin liikeen nuorempi omistaja oli sitä mieltä, että he hommaa mulle uuden kasetin, mutta pitää kyllä olla tiukkana, jotta näin todella tapahtuu ja saan vanhan kasetin itselleni varaosaksi.

Osalistaa pitäis alkaa tekemään, uusimista vaatii ainakin sähköantenni, joka on luonnollisesti poikki. Muuta tähdellistä ei taida olla, jos varmuuden vuoksi tapahtuvaa vaihteistoöljyn ja suodattimen vaihtoa ei oteta lukuun.

Kellarissa olisi sarja tonnarin aluja, jotka olin tarkoittanut satkuuni, mutta taitaapa käydä niin, että niihin laitetaankin Aeron talvirenkaat ja nuo alkuperäiset 16" vanteet menee sitten kesärenkaille. Alla olevat talvirenkaat myyn pois tai pyrin vaihtamaan uusiin kesärenkaisiin tuolla myyjäliikkeessä.

Nyt viikonloppuna pitää siivota auto sisältä, jos keli sen sallii. Ja ehkä kysellä Mimmiltä sitä "nahkiss" ainetta penkkeihin.

Matti

p.s. ja siitä, että kuinka kauan etsin... ihan nolottaa kertoa, että yhden käden sormilla voi laskea etsimiseen käytetyn ajan. Sattui kerrasta sopiva kohdalle ja vielä "kotikaupungista". Helppohan tuo oli katsoa ja koeajaa. Jo ajatuskin siitä, että olisin joutunut metsästämään Aeroa pitkin Keski-Eurooppaa tai Ruotsinmaata ja käymään paikanpäällä tekemässä kauppoja jne, niin pääsin todella helpolla, vaikka nyt hieman maksoinkin palvelusta.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ai niin, tulipahan yksi juttu mieleen... keskiviikkoiltana olin viemässä työkaveria uudella Aerolla kotiinsa, niin eiköhän perään liimautunut valkoinen 500 sarjan bemari... yritti oikeen hiillostaa, mutta mikäs siinä oli rauhassa ajellessa, ei ees tehny mieli polkasta. Olin nimittäin päivällä aikaisemmin ollut fillarilla kaupungilla asioilla ja samainen kaveri oli liikennekäyttäytymisellään osoittanut järjen köyhyyden merkkejä. Takasivulaseissa oli radalle.com tarrat...

Jotenkin tuntuu oudolta, kun aikaisemmin tuota tuplakaasarisatkua(jossa on nostettu puristuksia ja kantta avarrettu) piti aina silloin tällöin lämmittää, mutta nyt on ajo ollut kyllä ihmeellisen rauhallista. Oliskohan syynä pelko siitä, että autolle nyt sattuisi jotain. Kovaa sillä pääsee varmasti, sitä ei tartte edes kokeilla.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ja päivitystä aiheeseen.

DI-kasettiongelma ratkaistu. Autoliike haki mulle uuden kasetin saabin liikkeestä ja sain pitää vanhan kasetin. Kaikki hyvin tähän asti. Ohjaustehostimeen pitänee hieman lisätä öljyä, muut näyttivät olevan hyvällä mallilla. Takakontissa onkin tarkistuksen jälkeen täysikokoinen vararengas ja kaikki työkalut tallessa(niinkuin pitikin). Nyt laittamaan kilpiä kiinni, kun sain hommattua kilpipohjat.

Matti

... ja hymy vaan leviää...
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

LÄÄÄÄH :!: :D
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin