Kävin sitten tänään katsastamassa saabini (9000i -90) ja sanoivat että vasen etupyöränlaakeri on väljä ja pitäisi vaihtaa, nyt ihmettelin että onko se vaikea vaihtaa itse(tarviiko ulosvetäjää) tai pitääkö viedä korjamoon...?
etupyörän laakeri
etupyörän laakeri
Moi,
Kävin sitten tänään katsastamassa saabini (9000i -90) ja sanoivat että vasen etupyöränlaakeri on väljä ja pitäisi vaihtaa, nyt ihmettelin että onko se vaikea vaihtaa itse(tarviiko ulosvetäjää) tai pitääkö viedä korjamoon...?
Kävin sitten tänään katsastamassa saabini (9000i -90) ja sanoivat että vasen etupyöränlaakeri on väljä ja pitäisi vaihtaa, nyt ihmettelin että onko se vaikea vaihtaa itse(tarviiko ulosvetäjää) tai pitääkö viedä korjamoon...?
Ei ole todellakaan mikään erityisen vaikea operaatio irroittaa. Onnistuu helposti kotonakin, kunhan saa etukulman ilmaan. Eli rengas pois, jarrusatula ja -levy pois. Sitten vain alapallosta irti ja vetarin mutteri tietenkin kans auki. Sitten tarvit sopivan torxin jolla laakeri irti ja uus tilalle. Kokoa en muista.
Kasaus päinvastaisessa järkässä. Joku korjatkoon jos tulee jotain mieleen...
Niin ja laakereitahan saa vaikka motonetistä.
Kasaus päinvastaisessa järkässä. Joku korjatkoon jos tulee jotain mieleen...
Niin ja laakereitahan saa vaikka motonetistä.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Ihan ensimmäisenä kannattaa avata se napamutteri, riittävän isoilla työkaluilla, 32mm muistaakseni, mutta ½" karalla en saanut itse auki kun mokoma ei ollut tarpeeksi jäykkä..samsikki kirjoitti:Ei ole todellakaan mikään erityisen vaikea operaatio irroittaa. Onnistuu helposti kotonakin, kunhan saa etukulman ilmaan. Eli rengas pois, jarrusatula ja -levy pois. Sitten vain alapallosta irti ja vetarin mutteri tietenkin kans auki. Sitten tarvit sopivan torxin jolla laakeri irti ja uus tilalle. Kokoa en muista.
Kasaus päinvastaisessa järkässä. Joku korjatkoon jos tulee jotain mieleen...
Niin ja laakereitahan saa vaikka motonetistä.
Minä pidän helpompana mcphersonin alapään irrottamista kuin alapallon..
Laakeri on 4:llä pultilla kiinni, jarrulevy torxilla (ja sillä vanteen ohjuritapilla)
Kuvasarja kokoamisesta:
http://haza.kas.tut.fi/kuvia/Tallilta/9 ... 4nlaakeri/
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuo on kyllä totta... Itsekin todennut saman asian, mutteipas tullut kirjoitettaessa mieleen... Kannattaa kuitenkin samalla tarkistaa ne alapallon 3 pulttia, että ovat kireällä!Haza kirjoitti: Minä pidän helpompana mcphersonin alapään irrottamista kuin alapallon...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335