ajovalon vaihto
ajovalon vaihto
Hei pitäs vaihtaa ajovaloumpio Saab 9000 CS VM 97. Ja samalla korkeudensäätö moottori. Etsin moottoria motonetin sivuilta mutta en löytänyt Olisiko linkkiä kyseiseen remppaa .kiitos.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: ajovalon vaihto
Voi linkki jostain haulla löytyäkin mutta vaihto on helppo ihan pikaohjeilla..
Irroitat maskin,2 ruuvilla,umpio päältä 2 ruuvilla,vilkku klipsillä auki ja sen takaa umpion kolmas pultti. Tietysti polttimon liittimet irti. Umpio on jo kädessä. Korkeudensäätö moottori on siinä umpiossa kiinni.
Irroitat maskin,2 ruuvilla,umpio päältä 2 ruuvilla,vilkku klipsillä auki ja sen takaa umpion kolmas pultti. Tietysti polttimon liittimet irti. Umpio on jo kädessä. Korkeudensäätö moottori on siinä umpiossa kiinni.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: ajovalon vaihto
Umpion molemmilla reunoilla on pultit.jannevillepetteri kirjoitti:Voi linkki jostain haulla löytyäkin mutta vaihto on helppo ihan pikaohjeilla..
Irroitat maskin,2 ruuvilla,umpio päältä 2 ruuvilla,vilkku klipsillä auki ja sen takaa umpion kolmas pultti. Tietysti polttimon liittimet irti. Umpio on jo kädessä. Korkeudensäätö moottori on siinä umpiossa kiinni.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: ajovalon vaihto
Moottoria tuskin mistään saa tarvikkeena.
Onko vanha rikki vai...? Jos ei, niin sen pystyy siirtämään uuteen umpioon.
Onko vanha rikki vai...? Jos ei, niin sen pystyy siirtämään uuteen umpioon.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: ajovalon vaihto
Ai niin,sen takiahan se maski piti irroittaa vissiin..Tuha kirjoitti:
Umpion molemmilla reunoilla on pultit.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: ajovalon vaihto
Niin ja puhut umpion kolmannesta pultista.....edelleen se neljäs pulttikin on olemassa.jannevillepetteri kirjoitti:Ai niin,sen takiahan se maski piti irroittaa vissiin..Tuha kirjoitti:
Umpion molemmilla reunoilla on pultit.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: ajovalon vaihto
Anteeksi kauheasti..ei pitäisi sotkea kun ei ollut eilisen päivän muistissa umpion vaihto..
Alfamerin vaihto-ohje:
1.Irroita etusäleikkö.Ruuveja on neljä ja kaksi niistä sijaitsee etusäleikön yläreunassa ja yksi kummallakin sivuilla.Nosta säleikköä varovasti hieman ylöspäin ja ota se pois.Asennus päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitus. Varmista että etusäleikön alareunassa sijaitsevat muovipidikkeet asettuvat oikein kohdalleen.
2.Irroita liittimet ajovalon takapuolelta.
3.Irroita ajovalon kiinnityspultit,pultteja on yhteensä neljä ja vedä ajovalo pois.
Ajovaloon voidaan tarvittaessa uusia pelkkä lasi,joten koko kallista umpiota ei tarvitse hankkia vain lasin ollessa särkynyt.
4.Asennus päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitus,ajovalojen suuntaus.
Ajovalon säätömoottorin irroitus ja asennus:
1.Säätömoottoria ei yleensä päästä irroittamaan ajovalon ollessa paikallaan autossa,joten irroita ensin ajovalo.
2.Työnnä sormesi säätömoottorin varren ja ajovalon heijastimen liitoskohtaan ja vapauta säätövarsi varovasti heijastimesta.
3.Käännä säätömoottoria,kunnes sen lukitusnystyrä vapautuu,ja vedä sitten säätömoottori ulos ajovalosta.
4.Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.
Alfamerin vaihto-ohje:
1.Irroita etusäleikkö.Ruuveja on neljä ja kaksi niistä sijaitsee etusäleikön yläreunassa ja yksi kummallakin sivuilla.Nosta säleikköä varovasti hieman ylöspäin ja ota se pois.Asennus päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitus. Varmista että etusäleikön alareunassa sijaitsevat muovipidikkeet asettuvat oikein kohdalleen.
2.Irroita liittimet ajovalon takapuolelta.
3.Irroita ajovalon kiinnityspultit,pultteja on yhteensä neljä ja vedä ajovalo pois.
Ajovaloon voidaan tarvittaessa uusia pelkkä lasi,joten koko kallista umpiota ei tarvitse hankkia vain lasin ollessa särkynyt.
4.Asennus päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitus,ajovalojen suuntaus.
Ajovalon säätömoottorin irroitus ja asennus:
1.Säätömoottoria ei yleensä päästä irroittamaan ajovalon ollessa paikallaan autossa,joten irroita ensin ajovalo.
2.Työnnä sormesi säätömoottorin varren ja ajovalon heijastimen liitoskohtaan ja vapauta säätövarsi varovasti heijastimesta.
3.Käännä säätömoottoria,kunnes sen lukitusnystyrä vapautuu,ja vedä sitten säätömoottori ulos ajovalosta.
4.Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: ajovalon vaihto
Kiitos hienoista ohjeista .jossain vanhoista viesti ketjussa Luin että motonetissä oli myytävänä tuo korkeuden säätö moottori .vai onko poistunut myynnistä........
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: ajovalon vaihto
Yritin netin etsiä läpi mutta ei oikein mistään löydy tuota moottoria..ebayssä välillä ollut jenkkien kautta myynnissä..kysy piruuttaan PCS:ltä jos sattuis olemaan jäänyt hyllyyn..ja ostoilmo varaosapuolelle..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: ajovalon vaihto
Onko Motonetin myymät ajovalot Saab 9000 .Täysin samaa kun alkuperäset Ajovalot.että menee heittämällä paikalleen .ilman ihmettelyä
-
- "Aero"
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ajovalon vaihto
Käsitykseni mukaan ne sopivat suoraan. Niissä ei vain ole niitä säätömoottoreita mukana. 15.6.1995 jälkeen ensirekisteröidyissä pitää juurikin olla tuo moottorisäätö. Vanhemmissa sitä ei lain mukaan tarvita.
Täällä on liikkunut kaupunkitarinoita siitä, että vanhoista umpioista olisi irrotettu säätömoottoreita ja niillä olisi korvattu uusien mätönetin depo umpioiden mekaaninen korkeussäätö. Tätä pidän erittäinkin mahdollsena. Vanhasta moottorisäätöisestä voi joutua ottamaan joitakin pieniä osia, että homma onnistuu.
Olen itse purkanut vanhoja umpioita ja kasannut puretuista osista katsastajalle kelpaavia valaisimia, kun on ollut noita purkutonnarinraatoja nurkkiin siunaantunut..
Umpio purkautuu yksiin osiin aika näppärästi. Ensimmäisellä kerralla saattaa mennä vähän aikaa, mutta onnistuu kyllä mitään rikkomatta. Omalla kohdalla ensimmäinen purkukerta oli exodus sille umpiolle. Ei jääny umpiosta ehjäksi ko lasi ja lasin kiinnikkeet. Jos vanhaa auot, niin älä yritä puhdistaa heijastinta. Heijastimen pinnoite ei kestä kevyttäkään hankaamista.
Täällä on liikkunut kaupunkitarinoita siitä, että vanhoista umpioista olisi irrotettu säätömoottoreita ja niillä olisi korvattu uusien mätönetin depo umpioiden mekaaninen korkeussäätö. Tätä pidän erittäinkin mahdollsena. Vanhasta moottorisäätöisestä voi joutua ottamaan joitakin pieniä osia, että homma onnistuu.
Olen itse purkanut vanhoja umpioita ja kasannut puretuista osista katsastajalle kelpaavia valaisimia, kun on ollut noita purkutonnarinraatoja nurkkiin siunaantunut..
Umpio purkautuu yksiin osiin aika näppärästi. Ensimmäisellä kerralla saattaa mennä vähän aikaa, mutta onnistuu kyllä mitään rikkomatta. Omalla kohdalla ensimmäinen purkukerta oli exodus sille umpiolle. Ei jääny umpiosta ehjäksi ko lasi ja lasin kiinnikkeet. Jos vanhaa auot, niin älä yritä puhdistaa heijastinta. Heijastimen pinnoite ei kestä kevyttäkään hankaamista.
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
Re: ajovalon vaihto
Vanhasta umpiosta voi tosiaan moottorin siirtää uuteen, pitää vain poistaa manuaalisäädön osat ensin tieltä. Itse tein juuri noin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: ajovalon vaihto
Ymmärsinkö oikein että uudesta umpiosta pitää purkaa manuaalisäädön osat . ennen kun voi siirtää siihen säätö moottorin paikoilleen .
Re: ajovalon vaihto
No eihän se moottori mene paikoilleen jos siellä on manuaalisäädön osat tiellä. Tai ehkä lekalla...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: ajovalon vaihto
Kiitos nyt hölmökin ymmärsi että ajovalossa on paikallaan manuaalisäätö .pitää käydä ostaa umpio ja tutkia asia. Palailen sitten apuja pyyteleen jos menee vaikeaksi.