Vapari tukehtuu.
Vapari tukehtuu.
Kone tukehtuu kun kaasun avaa nopeasti koneen ollessa lämmin.
Kylmänä moista ilmiötä ei ole havaittavissa. Mikä neuvoksi
Kylmänä moista ilmiötä ei ole havaittavissa. Mikä neuvoksi
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Eipä näytä olevan anturissa vikaa.
Liian rikas seos tai sytkä myöhäsellä.
Toimiikos alipainesäädin, virranjakassa.
Missä kunnossa sulla on nuo huohottimen läpivientikumit, venakopassa ja imusarjassa.
Katson Saab-huoltokirjoista, tallilla. Illemmalla vihjasen lisää.
siis 9000 i / ? vm
Liian rikas seos tai sytkä myöhäsellä.
Toimiikos alipainesäädin, virranjakassa.
Missä kunnossa sulla on nuo huohottimen läpivientikumit, venakopassa ja imusarjassa.
Katson Saab-huoltokirjoista, tallilla. Illemmalla vihjasen lisää.
siis 9000 i / ? vm
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 10:44
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tuo potentiometri tuokin sitten hauskoja yllätyksiä vanhetessaan. Vrt vanhan radion kähinät volumea säädettäessä._Hattiwatti_ kirjoitti:Mittaa se kaasuläpän asentokytkin. Siinä on kaksi kytkintä sisällä. Toinen kytkeytyy tyhjäkäynnillä ja toinen kun kaasua painetaan yli 75%.
Uudemmissa on potentiometri jonka vastus muuttuu läpän asennon mukaan.
Hiivatissa mulla oli tollanen, potikka, jota piti voidella joka viikko, muuten ei pelittänyt.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kyllä 9000 iivari.Firges9000 kirjoitti:Eipä näytä olevan anturissa vikaa.
Liian rikas seos tai sytkä myöhäsellä.
Toimiikos alipainesäädin, virranjakassa.
Missä kunnossa sulla on nuo huohottimen läpivientikumit, venakopassa ja imusarjassa.
Katson Saab-huoltokirjoista, tallilla. Illemmalla vihjasen lisää.
siis 9000 i / ? vm
Alipaineen olen mitannut ja se on 0,6 - 0,7 bar joten siltäosin pitäisi ollakunnossa.
Alipainesäädin virranjakajassa
Seos ruuvia kääntämällä saa kyllä tuhjäkäynnin nousemaan ja sytytystä kääntämällä aikaisemmaksi tai myöhäisemmäksi käynti vain huononee.
Kaasuläpän asentokytkin mulla olis vähän uudemmasta olisikohan mallia 90 - 92 siinä ei luulisi olevan mitään estettä kokeilla.
Tämä iivarihan on mallivuodelta 1987
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä se vika taitaa olla bensanpaineen säätäjässä.
Otin toisesta ruottalaisesta säätäjän ja kokeilin sillä enkä millään saanut tukehtuun! Vai onkohan noi VOLVON osat parempia
Täytyy nyt kumminkin nukkua yön yli ja kokeilla huomenna uudestaan.
Kierrosluvunrajoittajan kun vielä sais pois pelistä.
Katsotaan josko täältä tietoa löytyy
Otin toisesta ruottalaisesta säätäjän ja kokeilin sillä enkä millään saanut tukehtuun! Vai onkohan noi VOLVON osat parempia
Täytyy nyt kumminkin nukkua yön yli ja kokeilla huomenna uudestaan.
Kierrosluvunrajoittajan kun vielä sais pois pelistä.
Katsotaan josko täältä tietoa löytyy
No kokeilin tänään uudestaan ja kas kummaa ei se enää tukehdu kyllä Volvon bensanpaineen säätäjä toimii.
Tässä vois olla paikallaan säädettävä säätäjä mistähän löytyis ja mihin hintaan.
Ai niin toi kierrosten rajoittaja siihen ei ole kukaan vielä pystynyt vastaamaan miten sen saa poistettua.
Saas nähdä onko hän joka tietää kojeajolla, hölösuu tai kenties ääliö
Tässä vois olla paikallaan säädettävä säätäjä mistähän löytyis ja mihin hintaan.
Ai niin toi kierrosten rajoittaja siihen ei ole kukaan vielä pystynyt vastaamaan miten sen saa poistettua.
Saas nähdä onko hän joka tietää kojeajolla, hölösuu tai kenties ääliö