88 tonnarin imm ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

onko tämä linkin osa sopiva 014 loppuiseen tonnari 88 vapari koneeseen`?
http://www.ebay.com/itm/MASS-AIR-FLOW-S ... 1801480148

vai onko jollakulla toimivaa osaa jolla voi poissulkea käyntihäiriön
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

oliko missä se linkki tuohon imm liittimeen, kattelin jotta ekoihin nastoihin tulee 12v ja 5 v ja sitten lähempänä tuuliruutua oleviin kahteen viimeiseen tulee maa, onkohan oikein? keskellä kaksi liitintä on tuntematonta
kun alkaa oieileen ei vastaa kaasuun ja ei pääse kuin ykkösellä nykien
hetken päästä taas vastaa kaasuun hyvin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

Löytyisikö tuolta mitään:
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000Poltt ... a85-93.pdf

Tai tuolta:
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000sahko ... a87-88.pdf

Eikö kuuluisi 009-ilmamassamittari, jos on vapari ei-kat-auto?:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... eikat.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

tere dataahan oli koko kuvaruutu täyteen kiitosta vaan
autohan on tuotu saksasta 2003 vuonna ja 88 vuonna sai valita ottiko lambada tunnistimella eli katalysaattorilla eli ei tässä tapauksessa oli se ei eli lambadan johdot on katkaistu jo merkkihuollossa luovutushetkellä ja konehuoneessa istuu samat osat kuin kotiapäin ajellessa silloin poislukien pensanpaineensäädin joka vaihdettiin joskus 2006
voisko olla samaa tautia taas?
paitsi että kun imm liittimen otti irti ja laittoi toieksi ulommaisiin napoihin ohmimittarin niin se näytti vain 20,4 ohmia eikä siitä noussut käänti ruuvia miten lystäs siinä sivussa.
tänään taas alkoi renaan ja ainoa asia mitä tapahtui kun oti imm liitttimen irti ja käynnisti niin check engine paloi, mutta ontui samalla tavalla
jakajan kannen ja pyörijän vaihto ei tuonut toivottua tulosta. veto pois ja kierroksia ei ota eli ei kulje,

se miksi siinä on 014 loppuinen imm, en osaa sanoa mits,pelannut tähän asti
tarkoitatko että siihen voisi urimoida sitä toista ja mitä tapahtuu jos sellaisella kokeilee?
voiko 16v 91 900 saabin immillä kokeilla?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

Mikäs ruiskuboksi siellä sitten on? Tämän mukaan -88-kattiautossa boksi -552 ja iIMM -011:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... t_kat.html
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

eli akvaariokotelosta katsottuna? pitää kurkata kun lakkaa satamasta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

oli sen verran aurinkoista jotta irroitin imusarjan mutkan kohdalla olevan liittimen irti ja mittasin jotta 20,8 näytti ohmeja siis kylmä kone mutta varmaan jo 20 asteinen :D
imusrj alla näkyi olevan lohkossa joku liitin jonka otin irti, öljynpaineeseen se ei vissiin liity kun öljynp valo paloi vielä vaikka liitin oli irti, mikä anturi kyseessä?
lyhensin bensanpaineen säätimen alip letkujen lähtöjä ja pistin liittimet kiinni ja auto pelasi taas ettei mits, mutta ei sillä päässyt kuin kaupan pihaan ja alkoi taas örveltämään.
arpapeliä näköjään :o
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

Nakutusanturi?
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... nturi.html

Ruiskun lämpöanturi:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... turi1.html

EDIT: Ei -88 pitäisi olla vaparissa nakutusanturia, jos sytytys on tavallinen kärjetön, eikä EZK. Ja EZK:n nakutusanturi olisi eri näköinen kuin kuvassani. Meneekö virranjakajaan Hall-anturin johtoliitin?
Viimeksi muokannut jus, Su Kesä 26, 2016 22:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ruiskun lämpötila-anturi?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 88 tonnarin imm ongelma

Viesti Kirjoittaja mestari »

mitä oireita tuo ruiskun anturi tekee jos se ei toimi?
sitä toista on vaikea yläkautta nähdä, autossahan on jakaja vielä, laitoin varmuudeksi jakajan kannen ja pyörijänkin mutta ei vaikutusta

mikä funktio on akun takan rintapellissä mötikkä johon tulee 3 alipainenletkua ja yksi niistä tuottaa käynnisä ollessaan alipainetta ja sen toinen pää menee imusarjassa imuputken viereen olevaan liittimeen josta taas lähtee johonkin letku?
voiko pensanpaineita mitata po mallista ja mistä?

nyt kun ilmamäärämittarin ruuvia on ruuvattu laidasta laitaan kun ohmiarvoa ei toiseksi sisimmäisistä liittimistä saatu mitattua kelvollista lukemaa niin miten se saadaan ruuvin asento jälleen oikeaksi?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin