ajotietokone edu
ajotietokone edu
Hei olen tässä koko kesän korjaillut edua JA Nyt Toimii viesti ketjun voi poistaa.kiitos
Viimeksi muokannut ruttunen, To Elo 18, 2016 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ajotietokone edu
Oliko EDU siis ihan mykkä vai vain taustavalot palaneet? Jos näyttää pimeältä, niin siirrä lamput vanhasta tai suuntaa taskulamppu EDUn näyttöön ja katso liikkuuko pikselit. Voit ihan huoletta kokeilla toista EDUa siirtämällä vain liitinkamman osasta toiseen, tosin johtosarjan pituus voi aiheuttaa rajoituksia.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: ajotietokone edu
EDUja on sitten muutamaa erilaista tarjolla, sopivuus riippu vuosimallista.
Katso sopivuus EPC:stä ennen, kuin tökkäät paikoilleen
Katso sopivuus EPC:stä ennen, kuin tökkäät paikoilleen
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: ajotietokone edu
Onko mahdollista olla maadoitus vikaa . Ja missä maadoitus piste mittariston johdatuksella. Löytyisikö tietoo .kuvaa mistä kohdalta sitä konetilasta etsis .
Re: ajotietokone edu
Ainakin EDU vm 95-98 on ollut katkoksia. Asiasta on kirjoitettu täällä palstallakin. Joku oli juottanut liittimen juotoksetkin uudestaan tuloksetta. Eli muistaakseni ratkaisua ongelmaan ei löytynyt ko. viestiketjussa.
Itsellänikin pätkii EDU yhdessä autossa. Samalla menee sekaisin ainakin automaatti-ilmastointi, joka saa ulkolämpötilän EDUn kautta.
Itsellänikin pätkii EDU yhdessä autossa. Samalla menee sekaisin ainakin automaatti-ilmastointi, joka saa ulkolämpötilän EDUn kautta.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: ajotietokone edu
tämä on itselläkin vm 97 tonnari jossa tuo edu pätkii. ei ollut aikaisemmissa tonnareissa kyseistä vikaa. 4 kpl . olivat vaan 90-92 vm . vaihtelempa tuossa nyt toisen edun .katsellaan miten se toimiii. jos sama pätkiminen jatkuu niin vikaa pitää ruveta etsimään johdoista tai keksiä muuta
Re: ajotietokone edu
Jos olisi kyse vain taustavalaistuksen pätkimisestä, voisi epäillä myös vikaa kellon yhteydessä olevan valoisuusanturin suunnalla. Kello on ainakin helpompi vaihtaa kokeeksi toiseen kuin EDU. Pysyykö bensamittari tolkuissaan kun EDU on pimeänä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: ajotietokone edu
No niin nyt on vaihdettu toinen mittaristo ja edu samalla korjattu roikkuva lämpömittari .kiristys ohjeet Täältä klubin sivuilta .Kaikki toimii hyvin . lämpömittari näyttää ekakertaa klo 9 ja pysyy siinä .samoin uuden mittarin bensamittari heräs eloon ja näyttää jo oikeata lukemaa kun entinen tykkäs roikkua . siis kaikki Hyvin .ja kiitos hyvistä mittariston korjaus ohjeista .kannattaa tehdä mittariston kiristys homma ei oo vaikea .ja tulokset näkyy heti .
Re: ajotietokone edu
Minulla edun valot pimeänä ja bensamittari näyttää mitä huvittaa. Edu toimii kyllä kun taskulampulla katsoo.
Eli sieltä polttimot palanut, onko näin, mutta onko syy/yhteys tuohon bensamittariin.
Eli sieltä polttimot palanut, onko näin, mutta onko syy/yhteys tuohon bensamittariin.
Re: ajotietokone edu
Kyllähän se EDU:n D/A-muuntimelta tulee bensamittarin ohjaus. Toimiiko lämpömittari? Voi olla myös mittariston takana jotain kontaktihäikkää.
EDIT: Niin ja tosiaan mitä luultavammin polttimot palaneet jos taskulampulla jotain EDU:ssa näkyy tapahtuvan,
EDIT: Niin ja tosiaan mitä luultavammin polttimot palaneet jos taskulampulla jotain EDU:ssa näkyy tapahtuvan,
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: ajotietokone edu
Pakko sekaantua myös aiheeseen.
No, -94 auto ja edun kirkkaus on puutteellinen, pimeällä näkyy hyvin mutta päivällä ei tahdo paukut riittää taustan valaisuun eli näyttöä pitää tihrustella.
Onko syynä kellon valoisuus anturi/ silmä tai mahdollisesti palanut poltin.
Yksi mikä on aiheuttanut ihmetystä on kojelaudan aurinkotunnistin, kertokaas mikä hel***ti sen tehtävä on ja miten voisi päätellä sen olevan rikki. Onko se valoille tai mittaristolle tai acc kaverina jos aurinko paistaa?
No, -94 auto ja edun kirkkaus on puutteellinen, pimeällä näkyy hyvin mutta päivällä ei tahdo paukut riittää taustan valaisuun eli näyttöä pitää tihrustella.
Onko syynä kellon valoisuus anturi/ silmä tai mahdollisesti palanut poltin.
Yksi mikä on aiheuttanut ihmetystä on kojelaudan aurinkotunnistin, kertokaas mikä hel***ti sen tehtävä on ja miten voisi päätellä sen olevan rikki. Onko se valoille tai mittaristolle tai acc kaverina jos aurinko paistaa?
Re: ajotietokone edu
Jos pimeällä näkyy kokonaan näyttö niin sitten ainakin polttimot on ehjät. Jos on SCC/DCC niin onko sekin himmeä? Äkikseltään vaikuttaa että voisi olla juurikin valoanturin/reostaatin vialta. Tosin ne vaikuttaa muuhunkin kuin EDUn taustavaloihin. Se aurinkoanturi on ainoastaan ilmastoinnin toimintaan vaikuttava anturi.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: ajotietokone edu
Tuulilasin läpi katsottuna näkyvä murkula on ilmastoinnin aurinkoanturi.Sten kirjoitti:Yksi mikä on aiheuttanut ihmetystä on kojelaudan aurinkotunnistin, kertokaas mikä hel***ti sen tehtävä on ja miten voisi päätellä sen olevan rikki. Onko se valoille tai mittaristolle tai acc kaverina jos aurinko paistaa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: ajotietokone edu
Aurinkkotunnistin toiminnan testaus vaatii kesää tai lämmintä valoa tohottaa kun se muuttaa ilmastoinnin puhallukses suuntaa ja tehoa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: ajotietokone edu
Ok.Kupari kirjoitti:Aurinkkotunnistin toiminnan testaus vaatii kesää tai lämmintä valoa tohottaa kun se muuttaa ilmastoinnin puhallukses suuntaa ja tehoa.
Ongelmana on liikaa lämpöä.
20 min menee hienosti ja mukavasti ilman lämpötilan heittelyä mutta sitten puhallin alkaa lataamaan enemmän ja enemmän lämpöä sekä kierrokset nousee puhaltimella.
Vielä en ole kalibroinut acc vehjettä kun siirsin pirssin kesä autoksi. Voisiko askelmoottori takerrella tai haistelia olla niin kujalla että ei tiedä kabiinin lämpöä? Vaikka laskee lämpötilan esim 19 asteeseen niin ei auta.
Tietysti acc:n vaihtamalla/ toisella koittamalla voisi vika lähteä.
Meni ohi aiheesta mutta näin.
Lämpöä siis tulee kuin kiukaasta.