Käyntihäiriö tonnarissa
Käyntihäiriö tonnarissa
Matalapaine tonnari piti jättää seisontaan vajaa vuosi sitten odottamaan kytkinremonttia. Viimeiset kolme vuotta autolla on ajettu etanolilla (stage1). Auto oli talven yli kylmässä tallissa ja loppukesästä tein kytkin remontin. Auto tuntuu käyvän vain kolmella pytyllä. Vaihdoin uudet NGK-tulpat ja tulppia vaihtaessa huomasin että nelospytyn tulppa oli märkä. Remontin jälkeen vaihdoin autoon bensaecuun ja tankin täyteen ysikasia. Käytin suuttimet ultraäänipuhdistuksessa ja suuttimet olivat kuulemma kaikki hyvässä kunnossa. Auto kävi suuttimien puhdistuksen jälkeen edelleen kolmella pytyllä. Vaihdoin autoon 9-5sen mustan sytkä kasetin mutta käyntihäiriö säilyi ennallaan. Samassa yhteydessä tsekkasin että nelospytyn tulppa oli edelleen märkä. Auto ei anna mitään vikailmoitusta. Kertokaapa viisaammat mikä mahtaisi olla ongelmana.
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Suutinten johtosarja.
muoks: hetken mietinnän jälkeen Vesa on ihan oikeassa. Jos tulppa kastuu, pyttyyn tulee ainetta.
muoks: hetken mietinnän jälkeen Vesa on ihan oikeassa. Jos tulppa kastuu, pyttyyn tulee ainetta.
Viimeksi muokannut Mawerick, La Loka 15, 2016 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Mittaa puristuspaineet
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
ja tonnariin kuuluu punainen kasetti
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Kuuluu punainen juu, mutta testailla voi mustallakin. Ei se siitä rikki mene. Eronahan noissa on erilainen herkkyys nakutuksen tunnistamisessa, siksi stageautoissa aina punaisen paikalla punainen kasetti.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Kiitos vinkeistä. Ei löydy työkalupakista puristuspainemittaria tällä hetkellä. Pitää hankkia. Taitaapi olla männänrengas jumissa nelospytyssä. Pitää yrittää irrotella STP engine flushilla.
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Eipä ole tullut T5 konetta (eikä edes T7) vastaan missä männänrenkaiden jumit hukkais puristuspaineet. Enemmänkin paska tuuri ja pakoventtiilistä pala lohjennut.
Mutta muistutetaan nyt vielä siitä johtosarjan mahdollisuudesta, vaikkapa DI-kasetin johtoliittimestä yksi pinni jotenkin onnistuttu särkemään.
Mutta muistutetaan nyt vielä siitä johtosarjan mahdollisuudesta, vaikkapa DI-kasetin johtoliittimestä yksi pinni jotenkin onnistuttu särkemään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Jos nyppää nelosen suuttimelta piuhan irti ja laittaa neloseen uuden tulpan, niin hetken kolmella käyttämisen jälkeen siitä tulpasta pitäisi kyllä nähdä, onko se vielä neitsyt vai onko päässyt kipinöimään. Ja voihan sen kipinöinnin testata ulkoilmassakin, kunhan maadoittaa tulpat ja muistaa varoa polttoainehuuruja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Itellä oli samankaltainen ongelma muutama vuosi takaperin,oli lupsahtanut tyhjäkäyntimoottorin ja suuttimen johdot väärinpäin. Työnsi polttoainetta niin paljon kuin mahdollista kun auto oli käynnissä ja kävi 3 pytyllä
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Käyntihäiriö tonnarissa
Mittasin muutama viikko sitten puristuspaineet: 1-3 pytyt välillä 10,5-12 ja nelospytty 1,5. Tänään sain kannen irti ja nelospytyn toisesta pakoventtiilistä lohjennut pala, joten Vesan diagnoosi oli oikea. Täytyy viedä kansi koneistamolle fiksattavaksi.