vikakoodien kanssa puuhailua
vikakoodien kanssa puuhailua
joo eli yritin tossa kahlattuani internetin ihmeellistä maailmaa ja foorumia niin lukea vikakoodeja autosta tätä liitintä käyttäen http://puu.sh/s0Ahv/bd8cb0d5a6.jpg joka sijaitsee apparin penkin alla...
Työnsin langan oikeaan yläkulman pinniin ja maihin toisen pään niin nyt on sitten sellanen ongelma että check palaa mutta engine ei pala ja auto ei luonnollisesti lähde käyntiin... otin akun kaapelit irti ja tulin tallista koneelle toivoen että jos vaikka kun on irti jonkun aikaa kaapelit ongelma ratkeaisi. Auto oli se 3.0 v6 vm 95...
Työnsin langan oikeaan yläkulman pinniin ja maihin toisen pään niin nyt on sitten sellanen ongelma että check palaa mutta engine ei pala ja auto ei luonnollisesti lähde käyntiin... otin akun kaapelit irti ja tulin tallista koneelle toivoen että jos vaikka kun on irti jonkun aikaa kaapelit ongelma ratkeaisi. Auto oli se 3.0 v6 vm 95...
Viimeksi muokannut juhaz_619, Ti Marras 01, 2016 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Törttöilinkö...
Eikös tuossa V6:ssa ole motronic, eikä trionic.
Trionicissä maadoitella mitään pinnejä, virrat pääle ja odotellaan vilkkukoodeja, jos niitä on.
En nyt heti osaa sanoa, mikä tuo liitin on. Tarkista nyt ensin kaikki sulakkeet.
Motronic 5.2 OBD2 Vilakoodit voisi pystyä lukemaan OBD-lukulaitteella, ehkä?
Esit:
Löytyi foorumilta tämmöistä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=60874
Teitkö noin?
Trionicissä maadoitella mitään pinnejä, virrat pääle ja odotellaan vilkkukoodeja, jos niitä on.
En nyt heti osaa sanoa, mikä tuo liitin on. Tarkista nyt ensin kaikki sulakkeet.
Motronic 5.2 OBD2 Vilakoodit voisi pystyä lukemaan OBD-lukulaitteella, ehkä?
Esit:
Löytyi foorumilta tämmöistä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=60874
Teitkö noin?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Törttöilinkö...
Okei no pitää sulakkeet katsoa läpi mutta tämä laitos ei vilkuta tota check engine valoa vaan se syttyy ja palaa niin kauan kun käynnistää koneen...
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Törttöilinkö...
Saisitko jostain lainaan odb-lukulaitteen?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Törttöilinkö...
No siis kuten kerroin otin johdon pätkän laitoin siihen oikeean yläkulman pinniin toisen pään ja toisen pään stikkasin metalliin en muuta silloin hävisi check engine kokonaan mutta ei alkanut vilkkua sitten laitoin virrat pois ja takas niin pelkkä check paloi ja radiator mutta ei engineteesalama kirjoitti:
Esit:
Löytyi foorumilta tämmöistä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=60874
Teitkö noin?
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Törttöilinkö...
Saan mutta mihin sen työnnän kun kerran kokeiltiin kaverin kanssa niin ei lukijan piuha mennyt tuohon onko jossain toinen pistoke mihin sen työntää?teesalama kirjoitti:Saisitko jostain lainaan odb-lukulaitteen?
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Törttöilinkö...
Löytyykö ratin alta?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Törttöilinkö...
Tommosen löysin
http://www.troublecodes.net/saab/9000-3 ... 1995-1997/
http://www.troublecodes.net/saab/9000-3 ... 1995-1997/
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Törttöilinkö...
no joo sieltä oli nyt se diagnostiikan sulake nro 23 palanut 5 amppeeria vaihoin toimii taidan jättää lukemisen suosiolla jollekin muulle...
Edit. Välillä minusta tuntuu että tää v6 malli on ihan omaa luokkaansa siihen ei päde mikään normaali käytäntö mikä muihin saabeihin pätee...
Edit. Välillä minusta tuntuu että tää v6 malli on ihan omaa luokkaansa siihen ei päde mikään normaali käytäntö mikä muihin saabeihin pätee...
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Törttöilinkö...
tosta päätellen olin oikeilla jäljillä oli vain väärä pinni kysessää minkä maadoitin...teesalama kirjoitti:Tommosen löysin
http://www.troublecodes.net/saab/9000-3 ... 1995-1997/
On vaan ilman kytkintä vaikeeta yksin toimia pitää hommata kytkin niin on helpompaa tai sit vaan viedä koodin lukuun jonnekin osaavalle taholle heh
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Törttöilinkö...
Siltä näyttäis.
Lähteekö käyntiin?
Onko ratin alla tuota liitintä, vai onko se tuossa vielä apparin penkin tykönä?
Lähteekö käyntiin?
Onko ratin alla tuota liitintä, vai onko se tuossa vielä apparin penkin tykönä?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Törttöilinkö...
No siis vaihdoin sen 5 amppeerin sulakkeen niin pelittää niinkuin pitääkin en löytänyt obd pistoketta ratin alta sen sijaan löysin din pistokkeen mikä on vissiin radion pistokkeita oli aika pitkä johto ties vaikka tuli sieltä radion takaa asti...otin kuvia siitä mutta en tiedä miten mä ne tänne saan lol...
Ja tässä kun kattoo tätä keskustelua mikä on lontooksi saab centralista niin siellä on joissa jopa kaksi pistoketta vierekkäin musta ja vihreä mulla on vaan toi vihreä...
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=264441
Ja tässä kun kattoo tätä keskustelua mikä on lontooksi saab centralista niin siellä on joissa jopa kaksi pistoketta vierekkäin musta ja vihreä mulla on vaan toi vihreä...
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=264441
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Törttöilinkö...
Vihree liitin on TECH:lle
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Törttöilinkö...
Parlez-vous francais?
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... -28_95.pdf
Sivu 55 (57).
Siellä ohjeet vikakoodien hakuun.
Muutenkin on hyödyllinen dokumentti Motronic 2.8.1
Verte = vihreä
Eli liitin on oikea
Sivulla 63 on ohjeet merkkilampun rakenteluun.
Vähän translaattoria, jos et osaa ranskaa.
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... -28_95.pdf
Sivu 55 (57).
Siellä ohjeet vikakoodien hakuun.
Muutenkin on hyödyllinen dokumentti Motronic 2.8.1
Verte = vihreä
Eli liitin on oikea
Sivulla 63 on ohjeet merkkilampun rakenteluun.
Vähän translaattoria, jos et osaa ranskaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Törttöilinkö...
Ettet vaan liittänyt maajohtoa nastaan 9 (punainen johdin), se tulee sulakkeelta 23.
Jos luen kaaviota oikein, liittimeen 2 tulee harmaa/punainen (GY/RD) värinen johdin.
Tätä ohjeen mukaan maadoittamalla saa ne vilkkukoodit.
Loput saat selvittää itse
Jos luen kaaviota oikein, liittimeen 2 tulee harmaa/punainen (GY/RD) värinen johdin.
Tätä ohjeen mukaan maadoittamalla saa ne vilkkukoodit.
Loput saat selvittää itse
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.