lämpötila-anturi
Re: lämpötila-anturi
Mitenkäs on -94 vuotisessa trionic tonnarissa? Siitähän löytyy nesteen lämpötila-anturi sekä kannesta että syyläristä. Syylärissä on kaksinapainen anturi. Kumman noista pitäisi ohjata flektiä, joka ei tällä hetkellä toimi? Mittariston lämpömittari toimii jokseenkin kummallisesti, saattaa tosin olla termari vaihdon tarpeessa. Normaali ajossa lämmöt pysyvät aika lailla klo 9:ssä. Sitten saattaa yks kaks nousta viisarin verran ylöspäin, pysyy siinä muutaman sekunnin ja laskee sitten taas klo 7-8 tienoille. Usein jää siihen pitkäksi aikaa, kunnes nousee taas klo 9:ään
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: lämpötila-anturi
Muistaakseni MY94 autossa syylärin anturi ohjaa flektiä. Uudemmissa sitten eri tavalla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: lämpötila-anturi
Syyläristä ohjaa -94 malllissa flektin. Ollut tonnareissa flektin toimimattomuuden takana muutakin kuten rele tai johtovikojakin myös jo myydyssä -94 esim oli anturinliittimessä nasta poikki ja liittimen juuresta johtoja poikki..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: lämpötila-anturi
Mul oli tuos entises -94 vikasuma ja flektikin oli jo käsikäytölle irtokatkaisimen taakse muutettu. Tosin oli aikaisemmin vaihettu tuonne 2-napainen anturi ja liittimen vastaosa oli taas 3-napaiselle tarkoitettu niin oli jätetty kai sen takia johto kytkemättäkin roikkumaan ja käsikatkaisin laitettu tilalle.
Mittarineula nousi 10 kieppeille, laski 9 tasolle ja tipahteli välillä roikkumaan pitkään klo 7-8 välille kun mittarinäytön anturi oli vanha hapettunut huonol kontaktilla ja lisäksi termari sipannu. Nuo uusimalla mulla lämmöt ja näyttö tuli kuntoon. Roikkuvan neulan löystymisen vuoksi mittaristosta kiristys sitten jos nämä ei auta.
Flektissä tosiaan oli anturiliitin erilainen sekä rikki ja johtovikojakin niin uusittu ehjältä piuhaosalta lähtien uutta johtoa ja laitettu uusilla yhteensopivilla liitoksilla anturin johtoihin. Tuon kytkennän jälkeen alkoi toimimaan kun ensin oli testattu hypytyksllä että anturi ja rele on ehjät.
Mulla on ollut kaikissa eli -93 ja 2kpl -94 jotka man ja aut ja kaikki ilmastoinnilla kylläkin kolminastaset anturit. Kylläkään toimintaa ei flektin hitaaseen pyörintään näissä kuitenkaan ole ollut vaan noin ollut johtosarjan- ja flektianturinliittimien yhteensopivuuden takia ja pelannut vain se suuri nopeuspuoli.
Mittarineula nousi 10 kieppeille, laski 9 tasolle ja tipahteli välillä roikkumaan pitkään klo 7-8 välille kun mittarinäytön anturi oli vanha hapettunut huonol kontaktilla ja lisäksi termari sipannu. Nuo uusimalla mulla lämmöt ja näyttö tuli kuntoon. Roikkuvan neulan löystymisen vuoksi mittaristosta kiristys sitten jos nämä ei auta.
Flektissä tosiaan oli anturiliitin erilainen sekä rikki ja johtovikojakin niin uusittu ehjältä piuhaosalta lähtien uutta johtoa ja laitettu uusilla yhteensopivilla liitoksilla anturin johtoihin. Tuon kytkennän jälkeen alkoi toimimaan kun ensin oli testattu hypytyksllä että anturi ja rele on ehjät.
Mulla on ollut kaikissa eli -93 ja 2kpl -94 jotka man ja aut ja kaikki ilmastoinnilla kylläkin kolminastaset anturit. Kylläkään toimintaa ei flektin hitaaseen pyörintään näissä kuitenkaan ole ollut vaan noin ollut johtosarjan- ja flektianturinliittimien yhteensopivuuden takia ja pelannut vain se suuri nopeuspuoli.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: lämpötila-anturi
Eilen ostamani Tontun toistaiseksi ainoa vika on pahasti lerpattava lämpömittarin neula. Lämmintä pukkaa hyttiin todella reippaasti ja kulutti kotimatkalla 8 litraa (mitattu) satasella, eli onko se nyt todennäköisemmin anturi tai mittaristo mikä kiukuttelee, eikä termari?
Huikean mukava auto muuten! Huh![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Huikean mukava auto muuten! Huh
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: lämpötila-anturi
Lyö kylmänä käyntiin ja tunnustele ylävesiletkua, jos termari toimii niin se on kylmä/viileä kunnes lämpiää kerralla moottorin saavutettua termostaatin avauslämpötilan.
Kannattaa korjata mittaristo ja varmistaa anturin toiminta. Sinulla kun syylärin flektiä ohjataan tuon mittarille tulevan signaalin perusteella se ei herää kovin aikaisin auton lämmetessä jos anturi on rikki.
Kannattaa korjata mittaristo ja varmistaa anturin toiminta. Sinulla kun syylärin flektiä ohjataan tuon mittarille tulevan signaalin perusteella se ei herää kovin aikaisin auton lämmetessä jos anturi on rikki.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: lämpötila-anturi
Joo, kiitos vastauksesta. Onko siihen mittariston korjaukseen joku ohje olemassa?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: lämpötila-anturi
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00