vikakoodien kanssa puuhailua

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Törttöilinkö...

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

joo katon nää kun tuun duunista kyllä tästä hyvä vielä tulee sen verran kattelin että on olemassa myös muutosjohtoja millä saa esim norm obd lukijan kii esim täällä mutta vissiin vaatii massa tilauksen 100kpl erän http://www.auto-connector.com/china-saa ... 45661.html
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Törttöilinkö...

Viesti Kirjoittaja teesalama »

sen verran otan omia tarinoitani takaisin, että tuo on vissiin vielä OBD-1, vasta 1996 tuli tuo kakkosversio.

Luultavasti siis tavalliset scannerit eivät toimi.
Tämänhän jo totesitkin...

Periaatteessa korjauskirjan kaavioissa on tuon liittimen pinout. Sitä käyttämällä voisi saada rakennettua itse liitännän, mutta luultavasti protokolla on väärä ja skannerit ei toimi.

Lue tuolla vilkkukoodilla vikakoodit ja kerro miten siinä kävi.

Jos haluaa tutkia autoa tarkemmin, niin kannattaa mennä suoraan saabistin luokse, jolta löytyy TECH.

Otsikon voisi muuttaa kuvaavammaksi.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Törttöilinkö...

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Törttöilinkö...

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Joo eli rakentelin tälläsen piuhan ja tökkäsin liittimet sinne minne pitääkin niin ei ainakaan tolla lukijalla onnistunut sanoin skannauksen jossain vaiheessa että yhdistys virhe...sitten kokeilin eri värejä muistaakseni liilan kohdalla sieltä kuului jotain surinaa aina sillon tällön mutta siltinkin kun skannaus pääsi iso 9141 kohdalle niin tuli yhdistys virhe :?

Mutta sitten asiaan siis pitäälö ne vilkut lasketaan miten? eli pitääkö tulla joku nelinumeroinen luku? vai lasketaan yksi villku ja se on se koodi ja sit tulee seuraava?
mulla on tossa kännyssa nyt viteoo siitä miten se vilkkui...
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Ei helvetti nyt vilkkuu päässä vaikka mitä koodeja kun tuolla motronic ohjeessa joku sanoi että pitää tulla 12 koodi ja sit tulee se oikea koodi sillä tyylillä sain ainakin koodin 41 mikä on toi engine coolant mjaa mitäs se tarkottaa sitten...

Kuitenkin mä meen nyt kauppaan ja sitä ennen otan videota uudestaan siitä vilkuista ja mietin uudestaan mutta kuitenkin vilkkuminen loppuu heti kun päästän maadoituksen irti oli se ollut kuinka kauan tahansa niin pidän nyt sitä vaikka sen 2 min maadoitettuna ja kattelen mitä se sanoo... :mrgreen:
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

no niin laitan tän viteon nyt sanokaa mielipiteitä mitä te näätte itse en ole yhtään varma View My Video
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja teesalama »

En näe videota, kun ei ole tuota pluginia.

Vikakoodien luku alkaa aina 12-koodilla.
Sen jälkeen tauko 3,2 sekuntia ja sitten seuraav mahdollinen koodi.

Eka numero, jossa välähdysten väli 0,4 sekuntia. Ennen toista numeroa 1,2 sekunnin tauko. Toinen numero välähdyksillä, joiden välissä 0,4 sekunnin tauko.

Jos sait 41, niin sitä vastaa P0117 tai P0118.
"Lämpötila-anturi, jäähdytysneste"

Eli anturi tarkastukseen mittaamalla ja liittimen tarkastus. Vika voi olla myös termostaatissa.

Katso lähettämäni linkin manuaalin sivut 83-85!
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

teesalama kirjoitti:En näe videota, kun ei ole tuota pluginia.

Vikakoodien luku alkaa aina 12-koodilla.
Sen jälkeen tauko 3,2 sekuntia ja sitten seuraav mahdollinen koodi.

Eka numero, jossa välähdysten väli 0,4 sekuntia. Ennen toista numeroa 1,2 sekunnin tauko. Toinen numero välähdyksillä, joiden välissä 0,4 sekunnin tauko.

Jos sait 41, niin sitä vastaa P0117 tai P0118.
"Lämpötila-anturi, jäähdytysneste"

Eli anturi tarkastukseen mittaamalla ja liittimen tarkastus. Vika voi olla myös termostaatissa.

Katso lähettämäni linkin manuaalin sivut 83-85!
joo siis alkoi 12x2 sitten tuli 41x2 ja samaa rataa jatkui koko ajan nyt tajusin tuon kuvion :D
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Semmonen kymysys olis vielä että tämä lämpötila anturi? joo sain selville missä se sijaitsee ja vaihdan sen huomenna mutta voiko se aiheuttaa huonoa käynnistymistä tai kaasua painaessa tukehtumista silloin kun kone on kylmä?
Siis kun lähdin tunti sitten autolla liikenteeseen niin auton meinaa lähteä käyntiin mutta ei lähde ennen kuin oon käynnistellyt sitä monta kertaa uudestaan ja sit kun lähtee niin käy aika huonosti ja kun painaa kaasua niin meinaa tukehtua mutta kun kaasua rupeaa ottamaan niin sit toimii hyvin...
Noh ajoin pojan tuohon syntymäpäivä kutsuille 15 min matkan päähän ja kun olin sieltä lähdössä niin ei edes luvannut lähteä käyntiin kunnes noin 5 startilla läks käyntiin kun mitään ongelmaa ei olisi ollutkaan...
Ja kertooko tämä anturi nyt tohon mittaristoon tietoa koneen lämpötilasta? Koska mittari toimii mielestäni moitteettomasti... 8O
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Edelleen
teesalama kirjoitti:Katso lähettämäni linkin manuaalin sivut 83-85!
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

teesalama kirjoitti:Edelleen
teesalama kirjoitti:Katso lähettämäni linkin manuaalin sivut 83-85!
Ei taitu ranska sitten yhtään mutta kait sitten käännän googlella koko paskan jos kellään ei lontooksi ole
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Siellä oliko sivulla 85 on resistanssi arvot sille lämpötila mittarille joiden avulla voit testata sen..jos yhtään helpottaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Siellä on kuva, katsoitko edes?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

teesalama kirjoitti:Siellä on kuva, katsoitko edes?
Miten kuva liittyy mitenkään siihen kun kysyin käynnistys ongelmista ja sanoinhan vaihtavani sen anturin huomenna...
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Älä sitten kysele anturin sijaintia, jos et vaivaidu edes lukemaan itse mtn.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin