vikakoodien kanssa puuhailua

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Semmonen kymysys olis vielä että tämä lämpötila anturi? joo sain selville missä se sijaitsee ja vaihdan sen huomenna mutta voiko se aiheuttaa huonoa käynnistymistä tai kaasua painaessa tukehtumista silloin kun kone on kylmä?
Jos tuo on moottorinohjauksen käyttämä lämpöanturi niin toki (antaa vääriä arvoa ja seos on sitten pielessä).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Joo olipas savotta noin 3h meni mutta tulipahan vaihdettua ja läks käyntiinkin kuin uusi piti siinä aika paljon purkaa että käsiks pääsi :mrgreen:
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja teesalama »

juhaz_619 kirjoitti:
teesalama kirjoitti:Siellä on kuva, katsoitko edes?
Miten kuva liittyy mitenkään siihen kun kysyin käynnistys ongelmista ja sanoinhan vaihtavani sen anturin huomenna...
Lisää omaa kirjoittamisintoani foorumille kun ruvetaan vi*tuilemaan. Kaivoin vastaukset ja käytin omaa aikaani reilun tunnin. Korjauskirjakaan ei kelvannut, siitä olisit voinut helposti katsoa itse missä vika.

Manuaalin mukaan ei ole liilaa johtoa, laita ketjuun edes tieto tuosta kytkennästä, niin joku muukin voi saada ratkaisun ongelmaansa.

Tuosta nyt on hirveästi hyötyä seuraavalle ketjua lukevalle, kun kerrot että 3 tuntia meni ja paljon hommaa.
Mikä anturi, mistä ostit ja mitä piti purkaa.
Onko edes sama anturi kuin T5 autossa?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
TiskiJukka
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
Paikkakunta: Parola

Re: vikakoodien kanssa puuhailua

Viesti Kirjoittaja TiskiJukka »

Motronic [M 2.8.1] ohjatussa 3.0 V6 moottorissa on kaksi lämpötila-anturia. Toinen noista on mittaristoa varten ja toinen moottorinohjausta varten.

Kuva molemmista antureista: https://onedrive.live.com/?cid=2121F6C6 ... 77&o=OneUp

Moottorinohjauksen alkuperäinen anturi on merkkiä BOSCH ja sitä löytyy myös edullisempina versioina eli n.s. tarvikkeina esimerkiksi DELPHI versio: https://www.euvaraosat.fi/osa/delphi/1773202 . Tonnareiden moottorinohjauksen kytkentäkaaviot löytyy tuon linkin kautta: https://docs.google.com/gview?url=http: ... hrome=true Tuosta on hyvä tarkistaa esim. kullekkin anturille tulevien johtojen värit. Tonnarin (X30XE) 3.0 V6 moottorin kahdella anturilla on täsmälleen samanlainen liitin ja ne on liiankin helppo kytkeä ristiin korjauksien yhteydessä. Itse olen merkinnyt kummankin liittimen ja anturin erivärisellä maaliraidalla erehtymisen välttämiseksi. Mikäli nuo on kytketty väärin ei auto tahdo käynnistyä eikä käy kunnolla jos sattuu käyntiin lähtemään, kokemusta on, kiitos nyrkkipajan osaamattomille tyypeille :)
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Vastaa Viestiin