Klassikot Lehti / Tonnari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja tturku »

Puolassa / ulkomailla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

No, hyväksytään nuo kilvet. Tärkeämpää on, että joku tonnarikin säilyy. Käytännössä nuo menee lähes järjestään loppuun ajettuna paaliin.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Ilman muuta. Ja tosiaan kun ei tuohon alkuperäisiä kilpiä voi Suomessa laittaa edes.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itse vaihtaisin siihen silti valkoiset kilvet tuolla nykyisellä tunnuksella. Tällöin perusilme olisi alkuperäistyylinen.

Mutta jokainen toki tekee omalla autollaan miten huvittaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Sten
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 15:27

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja Sten »

Hei, ne kilvet on yksi ja sama kunhan auto on museossa ja hienossa kunnossa. Kilven voi aina vaihtaa eikä mitään peruuttamatonta ole tehty.

Vaikka valkopohjaiset kilvet ovatkin ns orkkis mallia niin nyt auton tunnistaa että se on museoitu.
9090909090
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja 9090909090 »

Ähh, joku ei oo oikein tossa tonnarissa. Jos jätetään oma mielipide pois, että mustat kilvet tuntuu väärältä 80-luvun autoihin , niin mua sattuu silmiin tossa pahiten noi muovimaalilla maalatut tai rypsiöljyllä mustatut puskurit ja kumiosat, ne oli alunperin tehtaalta tullessa enemmän harmaat kuin kiiltävän mustat. Ja toi konepellin kivisuoja eiiii, tulee mieleen joku 500 euron tonnari johon ruiskastu maalarinteippirajauksella kiveniskumassaa. Mut kukin tyylillään.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Asiallisesti säilötty pystykeulatonnari on jotain, joka ilahduttaa meikäläistä todella. Ensimmäinen kunnon Saab ja tuntui modernilta vielä pitkälle 2000-luvulle saakka. Pussihousu-Saabin pystymallinen keulanmuoto ja italialainen yhteistyö on saanut Saabin historiassa aikaan jotain, joka muistetaan vielä pitkään. Jos mulla olis lämmin ja kuiva talli sekä likviditeettiä, niin ottaisin tommosen koska tahansa kesäautoks. Ja kelpaishan sillä pakkasellaki ajaa jos ei olis suolakuraa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllä tuo kiveniskusuojateippi näyttää ihan hyvältä ja oikealta mun mielestä, tosin pääasiallisena käyttöautona n. 03-09 olleessa M86:ssa mulla oli sellainen :D

Tuo museoitu valitettavasti on parista vähän huonosta kuvasta tihrustellessa jo heti aiheuttanut allergiaa kun tosiaan kylkilistat on väärää mallia kun ei ole kromia ja muoto on CS:n eikä CC:n.

Useampia museoautoja on aikoinaan autoasentajana ollessa tullut korjattua/huollettua ja en olisi kyllä itse varmaan puoliakaan niistä hyväksynyt museoon.. Ei siis yhtään ihmetytä että väärillä kylkilistoilla kelpaa. Noiden puskurien väristä en mene sanomaan kun hämärä muistikuva on että M85 oli nimenomaan mustat puskurit ja M86 alkaen ne harmaat
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja kostape »

Ei millään ilveellä. Mutta jos luette lehdestä tarinan niin selviää että kyse on melko tuoreesta löydöstä ulkomailta.
Ja kilpien väri on makuasia. josta on turha kovaa haloota nostaa. Kun valinnan varaa on niin jokainen ajakoon makunsa mukaisilla. Jos joku haluaa elvistellä museoautollaan, niin saapi laittaa mustat kilvet asian selventämiseksi.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Siinä jutus auton omistaja epäili kilpien aiheuttavan porua ja ei se ihan turhaa ennustusta ollu :lol:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja vfr »

Ja nyt pystyy naapurit pitämään kirjaa ajopäivistä, jos iteltä menee laskut sekaisin niin voi varmuudeksi käydä kysymässä.
Ettei tuu tehtyä tollontöitä, eli vero ja vakuutuspetosta.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

"- Ja vaikka yleensä puhutaan, että museoautolla saa ajaa vain 30 päivänä vuodessa, niin saa ajaa vaikka joka päivä, mutta vakuutukset ovat silloin täysmääräisiä."

Lähde: http://www.iltalehti.fi/autot/201612192 ... 4_au.shtml
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja vfr »

Nimenommaa, museoajoneuvovakuutus rajoittaa ajoajan 30 päivään. Mut mites sitten verojen kanssa jos ottaa normi vakuutuksen museohärveliin ja ajaa läpi vuoden?
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^ei kai se veroihin vaikuta mitenkään. Ainakin Trafin sivuilla todetaan yksiselitteisesti, että museoajoneuvo on vapautettu ajoneuvoverosta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Klassikot Lehti / Tonnari

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Miten nuo sivulistat on tuohon saatu sopimaan, eikös reiät ole kuitenkin eri korkeudella, kun kerran listakin cc:ssä alempana?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Vastaa Viestiin