Porsiiko?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Porsiiko?

Viesti Kirjoittaja rami191 »

Meinaakohan turbon(147kw)autom.laatikko tulla finaaliin.520tuhatta ajanut ja laatikkoon tehnyt vaan kerran keskipakos.O-renkaat vaihtanut parisataat.sitten.Nyt on tullut parinsekunnin viive kun vetää vapaalta vaihteelle,ajossa ei viivettä huomaa paitsi jos polkasee tienpäällä niin,että pykältää alaspäin silloin kone kerkiää parkassa kierrokset ennenkuin vaihde kytkeytyy ja tästä seuraa jäätikkötiellä ikävä sutiminen.Manuaalisesti auton pysäyksissä kun siirtää keppiä vaikkapa 3 kakkoselle viivettä ei ole vaan se tulee joko vapaalta tai p asennolta siirrettäessä jokin vaihde päälle.Laatikkoon olen öljyt/suodattimen vaihtanut 13x reilun parinkymmenenvuoden aikana.Nämähäiriöt ovat erillaisia kuin mitä oli keskip.s O-renkaista ,silloin laatikko ei muistanut vaihtaa alaspäin taajamaantullessa ja lopussa kadotti pakinkin välillä,keppiä hämmentämällä ajoin pariviikkoa ennen kuin kerkesin vaihtaa osat.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Porsiiko?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Matolaatikon jouset porsineet.

edit: ne saa vaihdettua laatikkoa irroittamatta, venttiilikoneisto pitää nostaa pois paikoiltaan.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... index.html
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Re: Porsiiko?

Viesti Kirjoittaja rami191 »

Ei löydy enään vanhaanlootaan jousia,Jyväskylänpojat ovat myyneet uudemmanlootan jousia ja kuulemman pelittää hyvin.Onko kellään kokemusta?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Porsiiko?

Viesti Kirjoittaja jus »

Vaihdoin kesällä omaan 9000 CD 2,3T A -91 vaihteistoon uudemman laatikon A-varaajan jousen.

Vanhojen huoltotiedotteiden mukaisia jousia tosiaan ei saanut enää. PCS myi uudemman laatikon jousisarjan 5170139, jossa mukana molemmat varaajan jouset (A ja D). Purkaessani vaihteiston venttiilipesästä vanhat jouset pois osoittautui, että A-jousi oli poikki kahdesta kohdasta ja uusi A-jousi vaikutti jäykkyydeltään hyvin saman oloiselta kuin vanha. Sen sijaan D oli ehjä ja tuntui olevan paljon löysempi kuin PCS:n lähettämä uudemman laatikon jousi. Jätin vanhan D-jousen paikalleen.

Oireena olleet viivästynyt vedon kytkeytyminen D:lle valitsinta siirtäessä ja ei-toivottu välivapaa kevyen kuormituksen 4-3 -vaihdossa. Oireet poistuivat, veto kytkeytyy nyt kokolailla viiveettä ja veto säilyy hitaidenkin vaihtojen aikana.

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin