APUVA!!! Kytkin ei pelitä?
APUVA!!! Kytkin ei pelitä?
Osaiskohan kukaan kertoa että mikä nyt on ku ei kytkin irrota!
Olin tuossa ajelemassa ja yhtäkkiä alko vaihteet meneen huonosti päälle ja ku kotiin pääsin niin enään ei menny ykskään vaihe päälle vaan päästi vaan ilkeitä karahduksia! Kytkin kyllä näyttäs toimivan ku kattoo siitä reiästä mutta ainaku yrittää pistää pykälää niin päästää vaan ruman karahduksen! Ajaessa kokeilin kytkintä eikä enään irrottanu kunnolla.. Onko kellään ollut vastaavaa tapausta??
Olin tuossa ajelemassa ja yhtäkkiä alko vaihteet meneen huonosti päälle ja ku kotiin pääsin niin enään ei menny ykskään vaihe päälle vaan päästi vaan ilkeitä karahduksia! Kytkin kyllä näyttäs toimivan ku kattoo siitä reiästä mutta ainaku yrittää pistää pykälää niin päästää vaan ruman karahduksen! Ajaessa kokeilin kytkintä eikä enään irrottanu kunnolla.. Onko kellään ollut vastaavaa tapausta??
---SAABISMI ON SIUNAUS---
Saab 96-78
Pontiac
Saab 96-78
Pontiac
Tuttu tilanne, ilmaa kytkimessä ja syypäänä vuotava pääsylinteri. Korjaantui pääsylinterin vaihdolla ja sinnikkäällä ilmauksella. Tuosta että näyttää toimivan en osaa sanoa, itsellä on 900:nen, ja silloin kun ei toiminut niin kytkimen aukosta näki kyllä selvästi että kytkin ei liikkunut kuin hitusen poljinta painaessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Onhan siinä aina oma hommansa ruveta irroittamaan laatikkoa. Apurungonkin joutuu kääntämään pois edestä. Päivä kannattaa varata varmaankin aikaa mikäli ensimmäistä kertaa vaihdat kytkintä...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Onko kenellekkään tullu vastaan sellasta että kytkin vetäisee itse itsensä lattiaan asti ja kytkin silti pitää?
Isän tonnarissa kytkin tekee noin. Aluksi se jumittu sillontällön puoleen väliin mutta toimi normaalisti ja nyt eilen alko tekemään sitä kokoajan.
Eli kytkimen painaa pohjaan, kytkin irrottaa kun nostaa ylös auto lähtee liikkeelle mutta puolessa välissä liikettä kytkintä on ikään kuin pykälä jonne poljin hitaasti nostettaessa pysähtyy ja vaihtaa itse suunnan eli painuu lattiaan asti, mutta kytkin pitää silloin hyvin.
Nyt kytkintä ei tarvitse nostaa kun sentin lattiastani lähtee liikkeelle.. Eli vahän tuntuu että ois ilmaa..?
Kytkin ei vuoda nestettä minnekkään suuntaan. Kytkin ja työsylinterin tiivisteet on vaihdettu.
Joten onko muuta vika vaihtoehtoa kun pääsylinteri? Ajattelin vaihtaa siihen tiivisteet...
Tulipas pitkä mutta toivottavasti joku jaksaa lukea ja kenties vastata jotain ongelmaan..
Isän tonnarissa kytkin tekee noin. Aluksi se jumittu sillontällön puoleen väliin mutta toimi normaalisti ja nyt eilen alko tekemään sitä kokoajan.
Eli kytkimen painaa pohjaan, kytkin irrottaa kun nostaa ylös auto lähtee liikkeelle mutta puolessa välissä liikettä kytkintä on ikään kuin pykälä jonne poljin hitaasti nostettaessa pysähtyy ja vaihtaa itse suunnan eli painuu lattiaan asti, mutta kytkin pitää silloin hyvin.
Nyt kytkintä ei tarvitse nostaa kun sentin lattiastani lähtee liikkeelle.. Eli vahän tuntuu että ois ilmaa..?
Kytkin ei vuoda nestettä minnekkään suuntaan. Kytkin ja työsylinterin tiivisteet on vaihdettu.
Joten onko muuta vika vaihtoehtoa kun pääsylinteri? Ajattelin vaihtaa siihen tiivisteet...
Tulipas pitkä mutta toivottavasti joku jaksaa lukea ja kenties vastata jotain ongelmaan..
Pääsylinterissä on jousi poikki, ja kevennin vetäisee polkimen laattiaan asti kun mikään ei laita vastaan, eli pääsylinterin tiivisteet myös vuotaa. Korjaussarja lienee paikallaan ja uusi pääsylinteri mikäli jousi on piirtänyt liian syvät urat , jotka ei hoonaamalla lähde.
Mkä vuosimalli ko. yksilö on?
Minkähän vuoksi nuo kytkinongelmat alkaa perjantaina iltäpäivällä liikennevaloissa keskellä kaupunkia...
Mkä vuosimalli ko. yksilö on?
Minkähän vuoksi nuo kytkinongelmat alkaa perjantaina iltäpäivällä liikennevaloissa keskellä kaupunkia...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Tuleeko siinä tarviketiiviste (alle10€) sarjassa mukana se jousi? laakkoselta ei löytyny muuta kun vaihto sylinteri (125€).. Vai saisko sen katkenneen jousen korvattua jos on poikki?
Ei kenelläkään satu olemaan siitä pääsylinteristä mitään kuvia? esim. poikkileikkaus tai ihan valokuvia mitä siellä on sisällä?
Oisin kiitollinen kuvista ni ei tarviis sitten hajottaa mitään sen takia..
Nii ja vuosimalli on -92 9000cc 2.0 vapari..
Ei kenelläkään satu olemaan siitä pääsylinteristä mitään kuvia? esim. poikkileikkaus tai ihan valokuvia mitä siellä on sisällä?
Oisin kiitollinen kuvista ni ei tarviis sitten hajottaa mitään sen takia..
Nii ja vuosimalli on -92 9000cc 2.0 vapari..
Jonkinlainen kuva löytyy täältä:
http://www.speedparts.se/ ja siellä produkter> koppling> Huvudkopplingscylinder.
-92:ssa ei pitäis olla tuota jousiongelmaa enää, joten tiivisteet siellä vaan vuotaa läpi.
PCS:lta varmaan löytyy korjaussarja hyllystä...?
Joku jaksoi aikaisemmassa keskustelussa selvittää paremmin ko. ongelmaa ja siellä oli jotain poikkileikkauskuviakin tarjolla, haulla varmaan löytyy.
125 eurorahaa ei ole paha hinta originaalisylinteristä, minä ainakin ostaisin pois... SP:n hinta 1163skr = n. 127€...
Pääsylinterin kestoikään muuten vaikuttaa sangen positiivisesti jarrunesteiden vaihto riittävän usein (1/2y).
http://www.speedparts.se/ ja siellä produkter> koppling> Huvudkopplingscylinder.
-92:ssa ei pitäis olla tuota jousiongelmaa enää, joten tiivisteet siellä vaan vuotaa läpi.
PCS:lta varmaan löytyy korjaussarja hyllystä...?
Joku jaksoi aikaisemmassa keskustelussa selvittää paremmin ko. ongelmaa ja siellä oli jotain poikkileikkauskuviakin tarjolla, haulla varmaan löytyy.
125 eurorahaa ei ole paha hinta originaalisylinteristä, minä ainakin ostaisin pois... SP:n hinta 1163skr = n. 127€...
Pääsylinterin kestoikään muuten vaikuttaa sangen positiivisesti jarrunesteiden vaihto riittävän usein (1/2y).
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Ei tuon uudeman tonnarin kytkimen pääsylinterin sisuskaluissa varmaankaan paljon eroa ole vanhemman tonnarin kytkinsylinterin sisuskaluihin, jotka on samat kuin vanhoissa 99/90/900:ssa. Siispä varmaankin kuvat 90:n sylinteristä tuovat toivottua valaistusta: http://www.hut.fi/u/jus/saab/90/ajn kirjoitti:Joku jaksoi aikaisemmassa keskustelussa selvittää paremmin ko. ongelmaa ja siellä oli jotain poikkileikkauskuviakin tarjolla, haulla varmaan löytyy.
Miksi jousiongelma olisi näissä uusissa epätodennäköisempi, mikä rakenne-ero noissa uusissa on vanhoihin nähden?
Motonetissa pääsylinteri maksaa 98 eur ja tiivistesarja 7,40 eur.
Pääsylinterin hinta ja toimitusaika kannattanee kysyä myös PCS:stä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Onkos jarru- ja kytkinnesteet samassa pöntössä, silloinhan ne tulisi molemmat vaihdettua samalla kertaa... Onko iso (kallis) homma ???ajn kirjoitti:
Pääsylinterin kestoikään muuten vaikuttaa sangen positiivisesti jarrunesteiden vaihto riittävän usein (1/2y).
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004