Raitisilmasuodatin on "akvaario" tilassa, suodattimen vaihto ei ole niin helppo kuin satkussa, mutta ei se tonnirissakaan paha rasti. Joutuu tietysti vähän enemmän purkamaan vs. satku.
![Kuva](http://www.saab9000.com/procedures/ventilation/blower/images/ac_housing.jpg)
Tuossa kuvassa näkyy tuo raitisilmasuodattimen kotelo, kotelon päällä on pitkä kansi, joka muistaakseni on kiinni yhdellä ruuvilla (samassa tilassa on ilmastoinnin kenno). Otat tuon kannen auki ja vaihdat sisälle uuden suodattimen.
Jos tarjoavat muuta kuin Nissenin kennoa tuohon, niin sitä ei kannata ottaa, tulet muuten nimittäin pettymään talvella, kun lämpöä ei vain tule riittävästi.
Kupari kirjoitti:toinen joka voisi kusta nesteet on letkut kennolle ja siinä akvaariokotelossa liittimet väliletkuille ja kennolle.
Mulla hajosi aikoinaan omassa tonnarissa nuo "väliholkit" ne ovat ilmeisesti bakeliittia, olivat muuttuneet vuosien saatossa ihan haperoksi, korvasin kupariputken pätkillä nuo holkit. Nämä holkit pystyy tarkistamaan helposti, akvaarion kansi auki ja sinulla on osat näkyvissä.
Onhan tuossa oma urakkansa kun tuon puhaltimen + kennon vaihtaa, niin samalla vaivalla kannattaa tehdä tuo moottorinkin vaihto. Jos tuon tekee ekan kerran, niin aikaa kannattaa varata useampi tunti, yleensä tuon puhaltimen kotelon pois nosto ja takaisin paikalleen laitto on kaikkein vaikein työvaihe.
teesalama kirjoitti:auto on rakennettu sisäpuhaltimen ja kennon ympärille.
Hiukan OT. Tonnari ei ole pahaan verrattuna paha, tutustukaapa joskus G-mersun sielunelämään (ekat W463 koppaset), siinä on auto todellakin rakennettu puhaltimen ja kennon ympärille. Puhaltimen moottorin vaihtoon meni aikaa pari päivää, pura oikeasti puoli autoa, että pääset puhaltimeen käsiksi.
-Kari