Terve! Tuossa kesällä tein tonnaristani etanolikäyttöisen. Kesällä ei ollut minkäänlaisia ongelmia, mutta nyt kelien kylmetessä on ilmentynyt tyhjäkäynnissä uusia ominaisuuksia:
Kun lämpötila on alle +10 ja käynnistän auton kylmästä, niin muutaman sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen kierrokset putoavat niin alas että moottori hädintuskin pysyy käynnissä ja kierrokset seilaavat. Jo puolen tunnin lohkolämmittimen käyttö auttaa asiaan huomattavasti, mutta senkin jälkeen tyhjäkäynti ei ole aivan normaalia. Kone ainakin saa tarpeeksi polttoainetta, koska pihasta töihin lähtiessäni kuulemma koko naapurusto haisee spiritus fortukselle.
Bensalla minkäänlaisia ongelmia ei ollut ja kaverilla miltä ostin tuon carlsonin softan sisältävän boksin, ei ollut viime talvena minkäälaisia ongemia.
Konehuoneeseen on uusittu kaikki pienet alipaine letkut ja muualta en ole alipaine vuotoja löytänyt.
Onko muilla foorumilaisilla ilmennyt samankaltaisia ongelmia e85 ajettaessa?
Tonnarin tyhjäkäynti ongelma kylmäkäynnistyksessä E85
Tonnarin tyhjäkäynti ongelma kylmäkäynnistyksessä E85
Saab 9000CS 2.3T -96
Saab 9000CS 2.0T -96
Saab 9000 CS 2.3 -95 elintenluovuttaja/pihakoriste
ex Saab 9000CS 2.0 -96
ex Saab 9000CD 2.3T -92
Saab 9000CS 2.0T -96
Saab 9000 CS 2.3 -95 elintenluovuttaja/pihakoriste
ex Saab 9000CS 2.0 -96
ex Saab 9000CD 2.3T -92
Re: Tonnarin tyhjäkäynti ongelma kylmäkäynnistyksessä E85
- Polttoainesuodatin on hyvä vaihtaa joskus, sekin voi olla osasyynä. Tai väsähtänyt bensapumppu.
- Niitä E85 T5 softia on alkuaikoina tehty liian niukoilla kylmäryypytyksillä eli riippuen mikä versio siellä on toimii hyvin tai vähemmän hyvin. Ja umpimähkään kopioijat ei välttämättä tiedä mikä binääri on toimiva kun käyttävät sen mitä saavat. Aikansa meni että sain säädettyä sellaiset kartat joilla lähtee kaikista olosuhteista käyntiin jos vaan rautapuoli on riittävän kunnossa.
- Kaverin muisti voi olla vähän selektiivinen ongelmien suhteen
- kasetti ja tulpat merkkaa myös, etanolikäynnistyksissä alkaa ikivanhoista kaseteista tulla ongelmia.
- Niitä E85 T5 softia on alkuaikoina tehty liian niukoilla kylmäryypytyksillä eli riippuen mikä versio siellä on toimii hyvin tai vähemmän hyvin. Ja umpimähkään kopioijat ei välttämättä tiedä mikä binääri on toimiva kun käyttävät sen mitä saavat. Aikansa meni että sain säädettyä sellaiset kartat joilla lähtee kaikista olosuhteista käyntiin jos vaan rautapuoli on riittävän kunnossa.
- Kaverin muisti voi olla vähän selektiivinen ongelmien suhteen
- kasetti ja tulpat merkkaa myös, etanolikäynnistyksissä alkaa ikivanhoista kaseteista tulla ongelmia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit