No nyt toi pentele pukkas mulla srs valon palamaan startista, onkos ainut keino nollata merkkiliikkeessä vai liekkö kuopiossa muuta pajaa?
Ainut mitä olin tehnyt niin mittailin takaoven puhaltimelle tulevaa jännitettä... stna...
Turvavyön esikiristimen piuhastahan se johtui.. Täytyy olla huolellisempi.
Mistähän löytäs b pilarissa olevan johtosarjan liittimen pinnijärjestyksen. Sen joka menee sit ovelle.
kävin lukaisemassa -93 9000:sta vikakoodit techillä, jossa paloi SRS valo:
45321Permanent, Left Front Sensor. Open Circuit tuli vikakoodiksi.
Kukaan ratkaissut samaa ongelmaa?
Nopealla googlauksella löytyi, että anturin resistanssin mittaamalla voisi selvittää onko itse anturi rikki? Onko kukaan kokeillut tai muuten diagnosoitua vian itse anturiin?
Saabsceneltä löytyi myös vinkki itse SRS älyboxin hapettumiseen jos siihen pääsee vuotamaan jostain kennosta nesteitä. Boxi akvaarion vasemmassa kulmassa vissiin.
Ongelma lienee itse anturi, liittimet tai johdotus?
Mul -93 srs boxi oli kyllä sisällä keskikonsolin takana irrotettavan mustan muovisuojan alla ja saanu kennovuodostakin nestettä päälle sekä suojan sisään. Pitkittäiset sivusuojat konsolin alakulmissa jotka pikaklipsel irti jommastakummasta tai molemmilta puolin pääsee hyvin käsiksi.
Heitetty lopulta koko srs mäkeen ku -93 se mahdollista.
PS. Jos boxis jotain enempi vikaa niin -94 mallin boxit käy -93 mikäli haluaa testata tai vaihtaa tilalle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Oisko jollain laittaa etuanturien sähkökaaviota? Vas ja oikean puolen antureissa samat 10kOhm keskimmäisen ja laitimmaisten liittimien välillä. Laitojen välillä oikosulku eli johdoissa tai liittimissä vikaa.