Katsastus
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27
Re: Katsastus
Joo, auton katsastus, kyllä vituttaa!
SAAB hyväksytysti läpi katsastuksesta (ja tehtaan täydellisellä alkuperäisellä setupilla), kuten aina, joo. Mutta!
Mutta se auton ylenpalttinen kehuminen on muuttunut jo ällöttäväksi ihme lässytykseksi, mitä ei pirukaan viitsi kuunnella.
Nytkin syynäsi sisätiloja oikein fikkarin kanssa joka puolelta, höpöttäen että kun on auto niin siisti ja hyvässä kunnossa ja on selvästi hyvällä huolenpidolla. Takaovenkin avasi takapenkkiläisen tilojen syynäämiseksi ja sitä samaa höpötystä.
Taisi kuitenkin etsiä runkonumeron mahdollista paikkaa, kun sitä lopulta kysyi moottoritilan tutkailtuaan. Opastin sitten takaluukkuun ja välipohjan alle – ja taas oli niin siisti takaluukku ja minivarapyörän lisäksi oli oikein paikkapullokin! Mitä se sille kuuluu, vaikka onkin!
Puuttuvan pölykapselin huomasi ja lupasinkin heti ostaa 4 kpl uudet, mikäli ei vain määrää autoani paalaimeen.
Teki mieli sanoa, että lopeta tuo höpötys, kaiva kuvettas ja osta auto pois!
Lähtiessä venähti kaiffarilta naama aika pahasti, kun poltin päreeni ja keskeytin lässytyksen kysymällä, että oliko tässä nyt kaikki, vai oliko vielä jotain muuta? Ei ollut – vedin oven kiinni ja häippäsin liukkaasti.
Saatanan mutterinpuristelijat, lopettakaa nyt jumankauta se v*tun lässytys! Auton katsastus ON herkkä asia, tana!
Ja se vanha mulk*u ja turhia lässyttämättömän katsastusinssi heti takas!
UGH!
SAAB hyväksytysti läpi katsastuksesta (ja tehtaan täydellisellä alkuperäisellä setupilla), kuten aina, joo. Mutta!
Mutta se auton ylenpalttinen kehuminen on muuttunut jo ällöttäväksi ihme lässytykseksi, mitä ei pirukaan viitsi kuunnella.
Nytkin syynäsi sisätiloja oikein fikkarin kanssa joka puolelta, höpöttäen että kun on auto niin siisti ja hyvässä kunnossa ja on selvästi hyvällä huolenpidolla. Takaovenkin avasi takapenkkiläisen tilojen syynäämiseksi ja sitä samaa höpötystä.
Taisi kuitenkin etsiä runkonumeron mahdollista paikkaa, kun sitä lopulta kysyi moottoritilan tutkailtuaan. Opastin sitten takaluukkuun ja välipohjan alle – ja taas oli niin siisti takaluukku ja minivarapyörän lisäksi oli oikein paikkapullokin! Mitä se sille kuuluu, vaikka onkin!
Puuttuvan pölykapselin huomasi ja lupasinkin heti ostaa 4 kpl uudet, mikäli ei vain määrää autoani paalaimeen.
Teki mieli sanoa, että lopeta tuo höpötys, kaiva kuvettas ja osta auto pois!
Lähtiessä venähti kaiffarilta naama aika pahasti, kun poltin päreeni ja keskeytin lässytyksen kysymällä, että oliko tässä nyt kaikki, vai oliko vielä jotain muuta? Ei ollut – vedin oven kiinni ja häippäsin liukkaasti.
Saatanan mutterinpuristelijat, lopettakaa nyt jumankauta se v*tun lässytys! Auton katsastus ON herkkä asia, tana!
Ja se vanha mulk*u ja turhia lässyttämättömän katsastusinssi heti takas!
UGH!
CS 2,0t -97 225 000 km
Re: Katsastus
Mikäs katsastusasemaketju mainostikaan puhuvia katsastusmiehiä, taisit vaan viedä väärälle asemalle . Eikä minun käsittääkseni asiakkaan ole pakko edes olla mukana hallin puolella, ainakin täällä saa istua sen ajan odotushuoneessa. Ehkä inssi vaan tykkäsi siitä kun joku jaksaa pitää huolta tulevaisuuden klassikosta?
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
Re: Katsastus
joutui oikein leimalle mennessä kiraseen käsijarrua tontusta kierroksen, olisi mennyt muutenkin mutta varmistelin hieman.
huomautuksitta taas läpi, ingenjöörikin oli suu auki kun kehoitin tarkastamaan alustan ruosteettomuutta ja alustansuojaus leimoja ikkunasta.
helmikuulle 19 pitäs ajella leimalla.
huomautuksitta taas läpi, ingenjöörikin oli suu auki kun kehoitin tarkastamaan alustan ruosteettomuutta ja alustansuojaus leimoja ikkunasta.
helmikuulle 19 pitäs ajella leimalla.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Katsastus
Huomas kyllä että ylimäärästä intoo oli tänä syksynä katsastusmiehillä jutella Femma ja Tonnari molemmat ekalla läpi kuitenkin kuten yleensä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Katsastus
kyr*ä Ykkösellä (K1), on ne v*tun puhuvat, pierevät ja haistapaska asenteella olevat mun kokemuksien mukaan. Hyvä ettei tullu käsirysy.. .. ehki se lasi, joka on yhteyksissä palvelutiskiin pelasti.. ..sen mulkun katzarin
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Katsastus
Nuoret miehet Q-katastuksessa ymmärtävät hyvän päälle. Toinen vuosi putkeen sujona läpi. Saab 9000 cs vm.92.
Saab 9000 cs -1992
Saab 900 i -1991
Saab 900 i -1991
Re: Katsastus
Pientä laittoa vaatii... käsijarru 1.7kN + 0.9kN ei riittänyt, toinen takaiskari 49%. Näistä hylsy.
Korjauskehotukset takapyörien helmakoteloista (ruoste) ja moottorin öljyvuodosta.
Eikun laittamaan kuntoon.
Korjauskehotukset takapyörien helmakoteloista (ruoste) ja moottorin öljyvuodosta.
Eikun laittamaan kuntoon.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Katsastus
Katseli vielä, että ei näytä iskari vuotavan ja epäili rengaspaineen tai iskarin yläpään kiinnityksen aiheuttavan prosentit. Ei tuo kovin alhaiselta minustakaan kuulosta, mutta toinen oli 70%, niin ehkä heittoa oli sitten liikaa(?).Toinen takaiskari 49% ja hylky??
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Katsastus
No nyt on taas vuosi leimaa - iskaritesti näytti nyt taakse tasasesti 50%; toisen puolen prosentit oli nousseet turhaan lössöstä renkaasta (1.8bar).
Käppärin kiriminen helppo homma, ja helmat leikattiin ja hitsattiin kuntoon. Öljyvuotoa (tippa päivässä) katsotaan sitten tarkemmin myöhemmin; aika vähäiseltä vaikuttaa.
Käppärin kiriminen helppo homma, ja helmat leikattiin ja hitsattiin kuntoon. Öljyvuotoa (tippa päivässä) katsotaan sitten tarkemmin myöhemmin; aika vähäiseltä vaikuttaa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Katsastus
Onko joku konkreettisesti testannut tuota rengaspaineiden vaikutusta iskaritestiin? Mulla pomppasi Oldsi viime viikolla iskaritestissä, lukemat edessä (v/o) 38/18 ja takana 51/41. Edessä siis liikaa eroa ja iskarit vaihtoon. Tuosta etuakselin tuloksesta olisi luullut, että oikea etuiskari on tyhjä ja aivan lötkö, mutta kun otin iskarit irti, niin molemma vaikutti käsin kokeilemalla ihan ok-kuntoisilta. Molemmissa kaasunpainetta jäljellä, tosin eivät ulostaneet itseään ihan yhtä terhakkaasti kuin uutena.
Eilen vaihtui autoon uudet Bilsteinin B6 etuiskarit ja tänään aamulla katsastukseen. Tulos etuakselilta 55/43.
Kävin tämän jälkeen tsekkaamassa rengaspaineet, niin vasemmalla oli 2,4-2,5 baria ja oikealla 2,2 baria. Alkoi pohdituttaa voisiko tuo uusillakin iskareilla esiintyvä ero johtua erosta rengaspaineissa.
Eilen vaihtui autoon uudet Bilsteinin B6 etuiskarit ja tänään aamulla katsastukseen. Tulos etuakselilta 55/43.
Kävin tämän jälkeen tsekkaamassa rengaspaineet, niin vasemmalla oli 2,4-2,5 baria ja oikealla 2,2 baria. Alkoi pohdituttaa voisiko tuo uusillakin iskareilla esiintyvä ero johtua erosta rengaspaineissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Katsastus
Viimeksi ainakin korjaantui iskarit jo konttorilla niin että tarkastettiin yhden renkaan paineet, tässä tapauksessa oli kyllä eroa toista baaria.
Mutta jokatapauksessa on merkitystä noilla rengaspaineilla.
Mutta jokatapauksessa on merkitystä noilla rengaspaineilla.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Katsastus
Kesätonnari juuri leimattu ja olihan siihen mittariin tullut vajaa 700 km, viime katsastuksessa.
Ja viimeksi tankannutkin tuon 2017 Syksyllä. Vähän se vie.
Ja viimeksi tankannutkin tuon 2017 Syksyllä. Vähän se vie.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Katsastus
Onhan noita paineita useinkin joutunut konttorilla säätämään. Kova rengas = huonot arvot, löysä rengas = hyvät arvot.AZP kirjoitti: ↑To Touko 09, 2019 09:09Onko joku konkreettisesti testannut tuota rengaspaineiden vaikutusta iskaritestiin? Mulla pomppasi Oldsi viime viikolla iskaritestissä, lukemat edessä (v/o) 38/18 ja takana 51/41. Edessä siis liikaa eroa ja iskarit vaihtoon. Tuosta etuakselin tuloksesta olisi luullut, että oikea etuiskari on tyhjä ja aivan lötkö, mutta kun otin iskarit irti, niin molemma vaikutti käsin kokeilemalla ihan ok-kuntoisilta. Molemmissa kaasunpainetta jäljellä, tosin eivät ulostaneet itseään ihan yhtä terhakkaasti kuin uutena.
Eilen vaihtui autoon uudet Bilsteinin B6 etuiskarit ja tänään aamulla katsastukseen. Tulos etuakselilta 55/43.
Kävin tämän jälkeen tsekkaamassa rengaspaineet, niin vasemmalla oli 2,4-2,5 baria ja oikealla 2,2 baria. Alkoi pohdituttaa voisiko tuo uusillakin iskareilla esiintyvä ero johtua erosta rengaspaineissa.
Re: Katsastus
Mitkä on sitten hyvät ja mitkä huonot arvot? Mulla oli löysemmät paineet siellä matalampien iskariprosenttien puolella, mutta eikös se niin olekin että löysä jousitus antaa matalamman prossan ja jäykkä korkeamman?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K