Ei se startin irrotus tosiaan ole paha homma. vm 97 tonnariin sen pystyy irrottamaan 15 minuutissa YLÄKAUTTA. Eli olet polvillasi perse pystyssä moottorin päällä ja irrotat startin. Hiukan ahdasta tekee pois ottaminen koska oljymittatikun putki pitää irottaa yläpäästään. Joudut kääntämään startin pystyasentoon poistaessasi sen, kyllä se mahtuu.Kurko kirjoitti:Suomik kirjoitti:
Ei se startin irrotus paha homma ole, mutta kun sen tekee, kannattaa melkeinpä suosiolla vaihtaa saman tien se bendix! (Motonetissa 18€, ota molemmat laakerihelat saman tien (1€ ja 1,5€) Eli älä tee kuten minä, joka ensin irrotti startin, purki, puunasi ja öljysi, kokosi ja asensi, jäi tien päälle keskellä yötä, irrotti uudestaan, purki, vaihtoi bendixin, kokosi, asensi ja totesi murikan NYT toimivan. Eli säästä itsesi monelta välivaiheelta ja vaihda bendix heti
![]()
On muuten kuin eri autoa starttaisi nykyisin. Siis ääni verrattuna niihinkin kertoihin kun vanhoilla roippeilla sattui toimimaan.
Vai ei oo paha hommaKyllä minusta ainakin oli aika ahdasta (ylimmäistä pulttia sai imusarjan välistä räikkälenkillä naksauksen kerrallaan)
No itse tein saman mokan vaihdoin pelkän solen kun vaan naksu ja purin seuraavilla pakkasilla taas kun naksu ja oli rasvat jäässä. Sit korjarin koko startin uudenveroiseksi ja hyvin toimii.
Itse tappelin useaan kertaan irrota-kiinnitä hommaa KOSKA Motonetin bendixlaite ei väittämästä huolimatta sopinut vm 97 starttiin. Kokemusken myötä homma lähti sujumaan 15 minuutissa hyvillä työkaluilla ja paineilmaräikällä.
Minulta oli kadonnut ?? etumainen laakerihela jolloin auto käynnistyessä piti peijakkaanmoisen räsähdyksen startin irrottaessa.