Vaihteistoöljystä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Vaihteistoöljystä

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo tässä on ollu keskustelua tuolla 99/90/900 foomurmilla vaihteistoöljystä.

Tässä vaan aattelin tiedottaa tämmösestä yhdestä aineesta, jonka tiedän olevan hyvää vaihteistolle (ainakin omat kokemukset puhuu puolestaan).

Ainakin Motonetista ja varmaan muistakin autotarvikeliikkeistä (cd cardic) saa semmosta Liqui&Moly MoS2 kitkanvähentäjää. Se on sellasta moplybdeenisulfidi ainetta. Laakereissa ja vetonivelissähän käytetään tätä ainetta.

Tykkää vaihteistokin ihna hyvää (ainakin siis mun kokemuksilla), kulkukin jopa paranee jos on kovin kulunut vaihteisto ja polttoaineen kulutuskin laskee.

Jos ei jolla kulla oo Motonettiä lähellä niin voin toimittaa sitä ainetta.
SAAB
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mitähän synkronointi tykkää tökötistä? Tonnari on tarkka vaihteistoöljyistään juuri synkronoinnin vuoksi ei laakereiden ja hammaspyörien, niille paremmin voitelevat aineet olisi parempia.

Tonnarin vaihteistolle ei toistaiseksi ole ollut tarjolla mitään todistettavasti parempia aineita kuin 10W-30 mineraaliöljy ja Saabin oma synteettinen.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

nii juu

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Taitaa se olla sama juttu myös SAAB 900 mallilla.

Ainakn mulla loota tykkäs ko. tökötistä hyvää. Tällä hetkellä seillä on moottoriöljyt ja tota tököttiä.

Hyvin toimii. Paremmin kuin pelkillä moottoriöljyillä. Ainakin mun auto, vaihteisto tosin saattaa olla vähän kulunut sillä km 280 000 ja aikaisemmalla oli päässy alkuperäinen vaihteistoöljy vähiin.
SAAB
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

ite oon aina käyttäny mobilin 10w-40:stä...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin