Etupuskurin koristelista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Etupuskurin koristelista

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Ajelin tossa eilen illalla motarilla kotiapäin ku edellä ajavan renkaasta sinkoili ripakopallinen kiviä. Sinänsä ei asialle voi mitään, mutta v....aaa ihan suunnattomasti kun tuulilasiin paukahti kivi siihen häly/kaukokeskulukitus vastaanotinjutskan alle. No, toivottavasti ei siitä lähde leviämään. Mutta suurempi vi....s johtuu siitä, että samassa kivisateessa paukahti tohon koristelistaan, ihan keskelle, kivi ja pikkupakkasessa paukahti sitten poikki.
Kuinkakohan kallis tollanen lista mahtaa olla ja saako sen ite vaihdettua...siis ilman puskurin irroitusta?
Ajattelin toisena vaihtoehtona vetää sen värittömällä silikonilla siihen puskuriin kiinni kun ei ole paloja lähtenyt vaan sais varmaan aika nätisti.

Tällä hetkellä listaa kiinni pitää viis pätkää jeesusteippiä. On se hyvä, että oli mukana. :wink:
Auto -97 jos merkitystä tässä asiassa... :?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
100lassi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 07, 2003 09:52
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja 100lassi »

Minä laitoin CS:ään ns. "metritavarasta" jota löytyi varaosaliikkeestä, sopii prikulleen puskurin uraan ja tarrapintaa koko matkalle, tarttui hyvin, kustannukset muutamia euroja.. Maahantuoja tietääkseni Siivonen Koskenkorvalta.
#1415


9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
kuopio
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:31

Viesti Kirjoittaja kuopio »

Kyseessä on Saab 900i vm -91 ja etupuskurin koristelista on irronnut. On kiinni vielä toisesta päästään. Miten kannattaisi kiinnittää? Onko kokemusta?
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Pikaliimalla olen ainakin viisi listaa liimannut. Sen jälkeen ovat pysyneet.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

kuopio kirjoitti:Kyseessä on Saab 900i vm -91 ja etupuskurin koristelista on irronnut. On kiinni vielä toisesta päästään. Miten kannattaisi kiinnittää? Onko kokemusta?
Sanoisin että samalla tavalla kuin se on ollut kiinni.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

100lassi kirjoitti:Minä laitoin CS:ään ns. "metritavarasta" jota löytyi varaosaliikkeestä, sopii prikulleen puskurin uraan ja tarrapintaa koko matkalle, tarttui hyvin, kustannukset muutamia euroja.. Maahantuoja tietääkseni Siivonen Koskenkorvalta.
Myydäänköhän tuota nettipuljuissa, mahdollisesti esim. nettiosa.com joka ilmeisesti myy Siivosen maahantuomaa tavaraa?

Ei oikein noista mun suosimista nettipuljuista löydy sopivaa teippiä koskaan... Mulla on tossa toki vajaa rulla alumiiniteippiä mutta sitä on ikävä leikata sopivaan kokoon siihen listan uraan.
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Suosittelisin myös tuota metritavaraa, ei ole hinnalla pilattu ja saa vaikka motonetistäkin.. Kromilistoista keskustelua tuolla: http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 53cdf7280c
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Niin meinaat kromikaarista.
Eipä motonetistä paljoa viittis tilata kun ottavat vähintään 10.90e postikuluja.
Ja Oinonen (nettiosa.com) ei myy metritavarana kromiteippiä tms.
Tarkotus ois löytää joku nettipulju missä myydään edullisesti eikä peritä ryöstöhintoja postituksesta, kaikki kun eivät asu Kehä III sisäpuolella... ;)
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Etupuskurin koristelista

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tänään huomasin että äidin tonnarista on tuo lista mennyt poikki, mistä saisi uusia? Auto on CS vuodelta -97
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re:

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

100lassi kirjoitti:Minä laitoin CS:ään ns. "metritavarasta" jota löytyi varaosaliikkeestä, sopii prikulleen puskurin uraan ja tarrapintaa koko matkalle, tarttui hyvin, kustannukset muutamia euroja.. Maahantuoja tietääkseni Siivonen Koskenkorvalta.
Nyt se mun vuonna 2005 pikaliimalla korjaama lista sanoi sopimuksen irti. Tuon Siivosen maahantuoman listan löytää tätä nykyään muuten sitten Motonetinkin valikoimista. Ihan vaan vinkkinä. :-)

Ja todellakin sopii täydellisesti puskurin uraan.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Oze
"Turbo"
Viestit: 286
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 13:49
Paikkakunta: Jyväskylän korpilahti

Re: Etupuskurin koristelista

Viesti Kirjoittaja Oze »

ad varaosasta metritavarana isosta rullasta. jos ei ole käskee tilaamaan sinne. 11mm leveä lista makso metrille 2,30€. saa sitä valmiissa paketissakin hankalana mittana nimittäin 3metrisenä...24€/pkt ei riitä tonnariin joutuu ostaan kaks pakettia ja maksaa maltaita. eli eikun ad:hen kyselemään.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Vastaa Viestiin