Nopeat kysymykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3016
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari » Ke Helmi 20, 2019 21:12

Saabatti kirjoitti:
Ke Helmi 20, 2019 06:31
Kupari kirjoitti:
Ma Helmi 18, 2019 13:14
Naputus/ nakutus jos voimakas toiseen suuntaan kääntäessä tai hiukan kaasulla käyttäen on yleensä ulompi murros.
Jep, oikealta naputtaa tuossa tilanteessa. Ainakin oikealle kääntäessä.
Kuulostas selvältä ja jos pitempää aiot auton pitää älä osta italialaisia tai muita halpiksia vaan skf tai fag laatuosia.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

Marakatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti » Ma Maalis 11, 2019 16:05

Onko tietoa minkä verran sähkösäätöiset/muistilla olevat nahkalepakot+takapenkit ja ovipahvit on maksanu lisävarusteena muihin malleihin uutena? Eiks kaikissa aeroissa ollu vakiona nämä? Koska kuulin tässä että olisi maksanut yli 50tuhatta silloista markkaa. Jos näin on ni hiljaseksi vetää.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2162
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja viggen » Ma Maalis 11, 2019 18:45

Paljon mahdollista, luin jostain foorumilta, että alkuperäinen pelkkä nahkaverhoilu oli maksanut alennuksen jälkeen 14000kr yhteen tuoliin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. http://www.saaben.se #6700

Marakatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti » Ma Maalis 11, 2019 19:49

Ihan vertauksena, isä osti vuonna -95 Manta GSI käytettynä ja olikohan vm-88.Oli upeassa kunnossa ja maksoi 58 tuhatta.Eli melkein saman verran ku Saabin penkit..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8421
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Maalis 11, 2019 20:48

TM 1/1995, vertailussa Business Class, joista yksi Saab 9000 CDE 2,3 turbo.

Lisävarustetaulukon mukaan nahkaverhoilun lisähinta 10 900 markkaa. Sähkösäätöinen kuljettajanistuin sen sijaan 19 500 mk 8O

Sähköpenkkiä hanttimiehelle ei löydy taulukosta laisinkaan. Muistillista kuskin sähköistuinta ei taulukon mukaan ole ollut saatavilla.

Jos hanttarin sähkösäätö on saman hintainen kuin kuskille niin kazing, nahkaverhoillut sähköistuimet ysaavuttaa mainitut 50 kmk.

Itse auton perushinta 259 000 mk ja vertailuauton hinta oli 293 000 mk (vertailuautossa ei ollut nahkajakkaroita).
Viimeksi muokannut AZP, Ma Maalis 11, 2019 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Marakatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti » Ma Maalis 11, 2019 21:10

vuonna -93 markka kellui ja kurssi alhainen kruunuun nähden.Jolloin autot ja lisävarusteet,ollu suhteessa todella paljon kalliimpia kuin muina ysärivuosina. Eli jos on ottanut tuon -93 hintataulukon mukaan,ni hyvin voinu maksaa yli 50tonnia.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1162
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti » To Maalis 14, 2019 11:58

Nopea kysymys:
Miksei kukaan varoittanut, että moottorin ylemmän tukikumin ja vaihdelaatikon tukikumin vaihtaminen uretaanisiin muuttaa auton traktoriksi? 8O Kaikenlainen tärinä ja jurina ohjaamossa (varsinkin kytkintä nostaessa) lisääntyi ärsyttävän paljon. :!:
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 |
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
cossucola
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2012 08:09

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja cossucola » To Maalis 14, 2019 14:28

Vaihdoin CS:ään termostaatin sekä tyhjäkäyntimoottorin. Edelleen tyhjäkäynti vaeltaa kun lyö kylmänä käyntiin, -4c pakkasella noin minuutti menee että tasaantuu. Toimii silti hieman paremmin uudella tyhjäkäyntimoottorilla.
Termarinvaihdon jälkeen huomasin että kun sammutan auton ajon jälkeen niin flekti jää hetkeksi päälle. Onko normaalia? muut tonnarit ei ole talvella flektiä pyöritellyt. Lämmöt normaalit, karvan vaille 9 nouseee mittari.
Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012

Avatar
marvi
"Aero"
Viestit: 331
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja marvi » To Maalis 14, 2019 15:48

viewtopic.php?t=154894

Tuota kun tavasin niin tulin siihen lopputulokseen että voisi olla tuossa kannen anturissa hämminkiä, mutta voi olla nbormaaliakin.
Taas mennään: 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85

Marakatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti » To Maalis 14, 2019 16:15

Saabatti kirjoitti:
To Maalis 14, 2019 11:58
Nopea kysymys:
Miksei kukaan varoittanut, että moottorin ylemmän tukikumin ja vaihdelaatikon tukikumin vaihtaminen uretaanisiin muuttaa auton traktoriksi? 8O Kaikenlainen tärinä ja jurina ohjaamossa (varsinkin kytkintä nostaessa) lisääntyi ärsyttävän paljon. :!:
Uretan=Racecar engineering
Saab 9000 Aero -96
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Cullin
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cullin » Ma Maalis 18, 2019 18:34

Mistä ja minkä merkkinen venakopan tiiviste vm 96 tonnarin B234 koneeseen joka ei sitten rupea heti vuotamaan?
Ka 9000 Aero '96, 90 -87, EX 900c -89

Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3016
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari » Ma Maalis 18, 2019 19:00

Omaan otin orkkis tiivisteen ohimennessä pcs kun Laukaalla pari kesää sitten lomailin. Huomioitava oikea kiristys momenttiin niin ei mene ylikireälle eikä vuoda.
Olisko muistikuvan mukaan Elriing niitten alkuperäisvalmistaja.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1162
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Ti Maalis 19, 2019 07:34

Marakatti kirjoitti:
To Maalis 14, 2019 16:15
Uretan=Racecar engineering
Täällä foorumillahan noita suositeltiin eikä siinä ketjussa kyllä varoiteltu tutinasta :D. Kestävyyttä vaan kehutiin.

Noh, täristään nyt sitten. Onneksi ei ole paikkoja hampaissa, niin eivät pääse tippumaan.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 |
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Cullin
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cullin » Ti Maalis 19, 2019 17:45

Jollain kokemusta näitten Stabilus merkkisten kaasujousien kestävyydestä?

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=498
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=498
Ka 9000 Aero '96, 90 -87, EX 900c -89

Jns
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Huhti 23, 2017 12:05

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jns » To Maalis 21, 2019 21:37

Tonnarin käsijarru problems, haulla hakenut ja säädöt yms selvillä.

Yrityksistä huolimatta takapalat jää laahaamaan sen verran ettei autolla kannata ajaa, kun satuloista säätää niin ettei jarru laahaa niin sitten ei kyllä käsijarru ota ollenkaan kiinni. Mitäs seuraavaksi kokeillaan?

Uudet satulat, palat, levyt ja vaijerit paikallaan, ja vaijerit säädetty sen 1mm mukaan..

Satuloista joutuu kääntämään vähintään kolme kierrosta auki ettei laahaamista esiinny...

-- homma selvisi, uusien jarrupalojen männän puoleisen palan peltilipareet jotka pitävät palan kiinni männässä olivat liian pitkät jolloin toimivat kuin jouset painaen palaa levyyn..
9000

Vastaa Viestiin