Nopeat kysymykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3897
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Saabatti kirjoitti:
Ke Helmi 20, 2019 06:31
Kupari kirjoitti:
Ma Helmi 18, 2019 13:14
Naputus/ nakutus jos voimakas toiseen suuntaan kääntäessä tai hiukan kaasulla käyttäen on yleensä ulompi murros.
Jep, oikealta naputtaa tuossa tilanteessa. Ainakin oikealle kääntäessä.
Kuulostas selvältä ja jos pitempää aiot auton pitää älä osta italialaisia tai muita halpiksia vaan skf tai fag laatuosia.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Onko tietoa minkä verran sähkösäätöiset/muistilla olevat nahkalepakot+takapenkit ja ovipahvit on maksanu lisävarusteena muihin malleihin uutena? Eiks kaikissa aeroissa ollu vakiona nämä? Koska kuulin tässä että olisi maksanut yli 50tuhatta silloista markkaa. Jos näin on ni hiljaseksi vetää.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3167
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja viggen »

Paljon mahdollista, luin jostain foorumilta, että alkuperäinen pelkkä nahkaverhoilu oli maksanut alennuksen jälkeen 14000kr yhteen tuoliin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Ihan vertauksena, isä osti vuonna -95 Manta GSI käytettynä ja olikohan vm-88.Oli upeassa kunnossa ja maksoi 58 tuhatta.Eli melkein saman verran ku Saabin penkit..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13340
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

TM 1/1995, vertailussa Business Class, joista yksi Saab 9000 CDE 2,3 turbo.

Lisävarustetaulukon mukaan nahkaverhoilun lisähinta 10 900 markkaa. Sähkösäätöinen kuljettajanistuin sen sijaan 19 500 mk 8O

Sähköpenkkiä hanttimiehelle ei löydy taulukosta laisinkaan. Muistillista kuskin sähköistuinta ei taulukon mukaan ole ollut saatavilla.

Jos hanttarin sähkösäätö on saman hintainen kuin kuskille niin kazing, nahkaverhoillut sähköistuimet ysaavuttaa mainitut 50 kmk.

Itse auton perushinta 259 000 mk ja vertailuauton hinta oli 293 000 mk (vertailuautossa ei ollut nahkajakkaroita).
Viimeksi muokannut AZP, Ma Maalis 11, 2019 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

vuonna -93 markka kellui ja kurssi alhainen kruunuun nähden.Jolloin autot ja lisävarusteet,ollu suhteessa todella paljon kalliimpia kuin muina ysärivuosina. Eli jos on ottanut tuon -93 hintataulukon mukaan,ni hyvin voinu maksaa yli 50tonnia.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1649
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Nopea kysymys:
Miksei kukaan varoittanut, että moottorin ylemmän tukikumin ja vaihdelaatikon tukikumin vaihtaminen uretaanisiin muuttaa auton traktoriksi? 8O Kaikenlainen tärinä ja jurina ohjaamossa (varsinkin kytkintä nostaessa) lisääntyi ärsyttävän paljon. :!:
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
cossucola
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2012 08:09

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja cossucola »

Vaihdoin CS:ään termostaatin sekä tyhjäkäyntimoottorin. Edelleen tyhjäkäynti vaeltaa kun lyö kylmänä käyntiin, -4c pakkasella noin minuutti menee että tasaantuu. Toimii silti hieman paremmin uudella tyhjäkäyntimoottorilla.
Termarinvaihdon jälkeen huomasin että kun sammutan auton ajon jälkeen niin flekti jää hetkeksi päälle. Onko normaalia? muut tonnarit ei ole talvella flektiä pyöritellyt. Lämmöt normaalit, karvan vaille 9 nouseee mittari.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
marvi
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja marvi »

viewtopic.php?t=154894

Tuota kun tavasin niin tulin siihen lopputulokseen että voisi olla tuossa kannen anturissa hämminkiä, mutta voi olla nbormaaliakin.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Saabatti kirjoitti:
To Maalis 14, 2019 11:58
Nopea kysymys:
Miksei kukaan varoittanut, että moottorin ylemmän tukikumin ja vaihdelaatikon tukikumin vaihtaminen uretaanisiin muuttaa auton traktoriksi? 8O Kaikenlainen tärinä ja jurina ohjaamossa (varsinkin kytkintä nostaessa) lisääntyi ärsyttävän paljon. :!:
Uretan=Racecar engineering
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Mistä ja minkä merkkinen venakopan tiiviste vm 96 tonnarin B234 koneeseen joka ei sitten rupea heti vuotamaan?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3897
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Omaan otin orkkis tiivisteen ohimennessä pcs kun Laukaalla pari kesää sitten lomailin. Huomioitava oikea kiristys momenttiin niin ei mene ylikireälle eikä vuoda.
Olisko muistikuvan mukaan Elriing niitten alkuperäisvalmistaja.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1649
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Marakatti kirjoitti:
To Maalis 14, 2019 16:15
Uretan=Racecar engineering
Täällä foorumillahan noita suositeltiin eikä siinä ketjussa kyllä varoiteltu tutinasta :D. Kestävyyttä vaan kehutiin.

Noh, täristään nyt sitten. Onneksi ei ole paikkoja hampaissa, niin eivät pääse tippumaan.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Jollain kokemusta näitten Stabilus merkkisten kaasujousien kestävyydestä?

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=498
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=498
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Jns
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Su Huhti 23, 2017 12:05

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jns »

Tonnarin käsijarru problems, haulla hakenut ja säädöt yms selvillä.

Yrityksistä huolimatta takapalat jää laahaamaan sen verran ettei autolla kannata ajaa, kun satuloista säätää niin ettei jarru laahaa niin sitten ei kyllä käsijarru ota ollenkaan kiinni. Mitäs seuraavaksi kokeillaan?

Uudet satulat, palat, levyt ja vaijerit paikallaan, ja vaijerit säädetty sen 1mm mukaan..

Satuloista joutuu kääntämään vähintään kolme kierrosta auki ettei laahaamista esiinny...

-- homma selvisi, uusien jarrupalojen männän puoleisen palan peltilipareet jotka pitävät palan kiinni männässä olivat liian pitkät jolloin toimivat kuin jouset painaen palaa levyyn..
9000 cse
Vastaa Viestiin