Kiitoksia niille ,jotka vastasivat edellisiin kysymyksiini.Tässä olis pari vielä lisää : 1.Onko jollain tietoa/kokemusta Aeron alustasta vs. muiden mallien alusta. Eli jos vaihdan sellaisen CSE:hen, niin tuleeko normaaliajoon liian kovaksi eli mallia kivireki.
2.Kestääkö 200 hp:n kone Maptunin 1 tai 2 stegin.Tietääkö joku kilometreistä, joita on ajettu ko. päivityksen jälkeen.Onko joku kuullut, että kone on kilahtanut?Maahantuoja kertoi koneen tarvitsevan uudet suuttimet moisen päivityksen jälkeen.Ei muuta pahaa kuin hinta =4 x 200 euroa + työt.Kertoivat koneen käyvän muutoin liian kuumana, voivan peräti sulaa.Maptun itse kertoo tietenkin moisten väitteiden olevan huuhaata ,koska kyseessä ainoastaan 45 - 50 hp teholisä. Kumpaa uskoa -ei haluaisi maksaa turhasta eikä myöskään rikkoa konetta.
Etukäteen nöyrimmästi kiittäen teitä tietäjiä!
Aeron alusta ja Maptun
Itselläni on vm 97 CSE jubilee ja vm 95 Aero. Aero on kovempi, mutta ei yhtään liikaa
Itse olen päätymässä Aeron osalta Nordicin steg 2:een ( 290 hv ). Sen verran voi ottaa vielä täysin huoletta saabin koneesta vakio suuttimilla.
97 Jubileessa on 150 hv + ( BSR steg 1 n. 60 hv:tä ) eikä mitään ongelmia
Itse olen päätymässä Aeron osalta Nordicin steg 2:een ( 290 hv ). Sen verran voi ottaa vielä täysin huoletta saabin koneesta vakio suuttimilla.
97 Jubileessa on 150 hv + ( BSR steg 1 n. 60 hv:tä ) eikä mitään ongelmia
Re: Aeron alusta ja Maptun
1. Sach sportti sarja on juuri tuo Aeron alusta. On hyvä eikä ole kivireki. Suosittelen.AnttiR kirjoitti:Kiitoksia niille ,jotka vastasivat edellisiin kysymyksiini.Tässä olis pari vielä lisää : 1.Onko jollain tietoa/kokemusta Aeron alustasta vs. muiden mallien alusta. Eli jos vaihdan sellaisen CSE:hen, niin tuleeko normaaliajoon liian kovaksi eli mallia kivireki.
2.Kestääkö 200 hp:n kone Maptunin 1 tai 2 stegin.Tietääkö joku kilometreistä, joita on ajettu ko. päivityksen jälkeen.Onko joku kuullut, että kone on kilahtanut?Maahantuoja kertoi koneen tarvitsevan uudet suuttimet moisen päivityksen jälkeen.Ei muuta pahaa kuin hinta =4 x 200 euroa + työt.Kertoivat koneen käyvän muutoin liian kuumana, voivan peräti sulaa.Maptun itse kertoo tietenkin moisten väitteiden olevan huuhaata ,koska kyseessä ainoastaan 45 - 50 hp teholisä. Kumpaa uskoa -ei haluaisi maksaa turhasta eikä myöskään rikkoa konetta.
Etukäteen nöyrimmästi kiittäen teitä tietäjiä!
2. Kestää. Maahantuoja puhuu omiaan. Itellä on nyt ollu 25tkm steg (170 hp-> 240hp ) eikä oo vielä sulanu. Maahantuojalla tainnu päästä unohtuun että tontun kone on kovempaa tekoa kun näitten nykymallien.
Itse olen körötellyt Saab 9000 CS 2.0t A -98 (165tkm) kun ostin ja lastu asennettiin 170tkm. Kohta on lasissa 190tkm ja mitään ongelmia ilmennyt. Itse asiassa meno on vaan parantunut ja kone terhakka teini lastutuksen jälkeen. Aeron eli Saschin alustan asensin 3000tkm sitten ja on ollut hel**tin hyvä ! Suosittelen ! Sopii cruisailuun, perhekäyttöön ja sporttiseen ajoon, ei heilu ei huoju, ei zombaa. Suosittelen uretaanipuslien asennuksen samalla kertaa alatukivarsiin kun laitat alustan. Suunnitelmissa on JT 3" putkisto ahtimelta taakse ja Stage 3 tai 4 lastu ja edelleen kone menee ihan vakio-osilla ilman riskiä että paukkuisi paikat. Auton saat rikki vaikka vakiotehoilla jos ajaa "väärin".
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04