Hätävilkut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Hätävilkut

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Löytyisköhän joltakin/jostakin -97 Tonnarin hätävilkkupiirin kytkentäkaavio?

Pitäis lähteä katsastamaan ja on valmiiksi jo kylmä rinki pertsien ympärillä että josko nyt sattuu katsomaan hätävilkutkin.

-J-
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Hätävilkusta

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Onko hätävilkku yleensä semmoinen "lisävaruste" jonka pitää toimia? Minä luulisin ettei, mutta tietäjät korjatkoon.
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Kyllähän tuon hätävilkun TÄYTYY toimia katsastuksessa jos autossa kerta sellainen on, ainakin minulla ovat jokaisella kerralla sen toiminnan kokeilleet 8)

Oletko tarkistanut sulakkeen sekä katkaisimen toiminnan?
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Onko hätävilkku yleensä semmoinen "lisävaruste" jonka pitää toimia? Minä luulisin ettei, mutta tietäjät korjatkoon.
Pitäisihän sen toimia ja pitäisi se tarkastaakin... mutta eipäs taas tarkastettu.
Oletko tarkistanut sulakkeen sekä katkaisimen toiminnan?
Toimivat, sulakkeelle ja katkasijalle asti tulee jopa sähkö. Veikkailen relettä (kolme vuotta jo veikkaillut), mutta kytkentäkaavio olisi kiva silti olemassa.

-J-
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Kokeiile ensin irrottaa vilkkurele sieltä hansikaslokeron takaa ja "koputtele ja kääntele". Minulla -96 tonnarissa hätävilkut lakkasi kesällä toimimasta, mutta suuntavilkut toimi. Releen irroitus ja kääntely auttoi. Hätävilkulla on ilmeisesti oma "piiri" siellä releen sisällä.

Veli venäläisen saabnetissä löytyy kytkentäkaavioita ja vielä tuolla kolmannella kotimaisella
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-schemes/1997/
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Releen irroitus ja kääntely auttoi. Hätävilkulla on ilmeisesti oma "piiri" siellä releen sisällä.
Juu, samaa olen veikkaillut. Ilmeisesti hätävilkuille on releessä oma kela joka saa jatkuvan virran ja katkasin maattaa tuon kelan... näin olin katkasimesta päätteleväni. Noh, joka tapauksessa sähköt on hukassa yhdestä karvasta joten vika viittaa mateenpäähän hanskalokeron takana.

Josko taas seuraavaan katsastukseen yrittäis...

-J-
Vastaa Viestiin