Siis et usko, että ketju ottaa koppaan kiinni? Vai uskot että nimenomaan se ketjun koppaan osuminen muodostuisi merkittävimmäksi ongelmaksi? Uskotko esim. lyhytlohkomoottorin ketjupyörien olevan jotenkin suuremmat kuin suorakoppaisen moottorin ketjupyörät?
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Nopeat kysymykset
Anteeksi epäselvä tulkintani. Otin tänään mitat ja vertailin erovaisuuksia. Tämä viimeinen viestisi selventi asian,eli kopat käy ristiin. Jäi jostain syystä tuo KAHDEN sentin korkeusero vaan mietityttämään ja lähellähän tuo ketju sit kulkee noissa suorakoppasissa vanhanliiton koneissa. Pitäs varmaan lähteä välillä käymään kotonakin täältä tallilta,kun silmissä välkyy vihreitä Saabeja ja ajatus ei enää kulje....Joten täytyy lyhentää huohotusputkea ja modata koppaa että saa kasetin istumaan siihen suoraan.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Nopeat kysymykset
Mistä madallusjouset? Maptunilta ei saa kun taakse..Jos jollain käytettyjä tarjolla voi yv:tä laittaa.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Nopeat kysymykset
Onkos tämmöseen mitään suoraa ratkaisua?
Ilmastointi päällä moottorin kierrokset seilaa ja ajoittain kaasuttelee itsekseen esim. liikennevaloissa. Ajaessa tuntuu vähän väliä että kiihtyy ja sitten taas menee normaalisti, ärsyttävää.. myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset hyppää pari sataa kierrosta..
Kylmää tulee tosin vain LO asennossa ja uudet aineet laitoin eilen öljyjen kera, eipä vaikuttanut mitenkään.
Tyhjäkäyntiventtiilin putsasin kuukausi sitten, uutta vois tietty koittaa seuraavaksi...
Mitään näitä häröjä ei esiinny kun ilmastointi on pois päältä econ asennossa..
Ilmastointi päällä moottorin kierrokset seilaa ja ajoittain kaasuttelee itsekseen esim. liikennevaloissa. Ajaessa tuntuu vähän väliä että kiihtyy ja sitten taas menee normaalisti, ärsyttävää.. myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset hyppää pari sataa kierrosta..
Kylmää tulee tosin vain LO asennossa ja uudet aineet laitoin eilen öljyjen kera, eipä vaikuttanut mitenkään.
Tyhjäkäyntiventtiilin putsasin kuukausi sitten, uutta vois tietty koittaa seuraavaksi...
Mitään näitä häröjä ei esiinny kun ilmastointi on pois päältä econ asennossa..
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
Re: Nopeat kysymykset
Tuo kierrosten seilaaminen johtuu siitä, että Trionic nostaa moottorin kierroksia aina kun kompura kytkeytyy (tai sen pitäisi kytkeytyä) päälle. Tämä siksi koska kompura kuormittaa moottoria.
Ilmastoinnin toiminnan kun saa normaaliksi, ei kierrostenkaan pitäisi seilata noin.
Ilmastoinnin toiminnan kun saa normaaliksi, ei kierrostenkaan pitäisi seilata noin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Nopeat kysymykset
Mitkä ovat hyvät tuulilasin pyyhkijänsulat CS tonnariin? Bosch AeroTwinit on ainakin ihan paskat jo uudesta alkaen..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Nopeat kysymykset
Omassa perus championit nyt, ollu erilaisia rungottomiakin joista Bilteman jotkut (nimeä en muista) oli parhaimmat..
Suurin parannus mulla pyyhkimistulokseen oli uusi tuulilasi.
Suurin parannus mulla pyyhkimistulokseen oli uusi tuulilasi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Nopeat kysymykset
Käykö CC ja CS selkänoja takana ristiin?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Nopeat kysymykset
Selkänojaosan saranan korinpuoleiset puoliskot joutuu vaihtamaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Nopeat kysymykset
Joo tässäkin syyllinen löytyi kun katsoi peiliin..Jns kirjoitti: ↑Ti Syys 10, 2019 20:58Onkos tämmöseen mitään suoraa ratkaisua?
Ilmastointi päällä moottorin kierrokset seilaa ja ajoittain kaasuttelee itsekseen esim. liikennevaloissa. Ajaessa tuntuu vähän väliä että kiihtyy ja sitten taas menee normaalisti, ärsyttävää.. myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset hyppää pari sataa kierrosta..
Kylmää tulee tosin vain LO asennossa ja uudet aineet laitoin eilen öljyjen kera, eipä vaikuttanut mitenkään.
Tyhjäkäyntiventtiilin putsasin kuukausi sitten, uutta vois tietty koittaa seuraavaksi...
Mitään näitä häröjä ei esiinny kun ilmastointi on pois päältä econ asennossa..
Oli mennyt remonttien yhteydessä tyhjäkäyntiventtiili väärinpäin letkulähtöjen osalta. Kun laittoi oikein päin ei kierrokset hypi ja muutenkin käytös rauhoittui todella paljon.
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
Re: Nopeat kysymykset
Tonnarin kadonneita ahtopaineita etsimässä.. sain ahtopainemittarin asenneltua niin pääsee vikaa selvittämään.
Eli autossa pitäs olla stage1 T7 -venttiilillä. Ahtaa noin 0,7-0,8bar. potkua ei oikein löydy, vääntää ihan hyvin. W-letku irti ahtaa nätisti lähelle 1,5bar, kaasu pohjassa en uskaltanu kokeilla. Liikkkuu paljon paremmin.
Voiko tästä vetää johtopäätöksiä :
By-pass ok ?
Hukkis ok ?
T7 venttiili sökö ?
Softa pielessä ?
Kyseessä siis allekirjoituksen CS
Eli autossa pitäs olla stage1 T7 -venttiilillä. Ahtaa noin 0,7-0,8bar. potkua ei oikein löydy, vääntää ihan hyvin. W-letku irti ahtaa nätisti lähelle 1,5bar, kaasu pohjassa en uskaltanu kokeilla. Liikkkuu paljon paremmin.
Voiko tästä vetää johtopäätöksiä :
By-pass ok ?
Hukkis ok ?
T7 venttiili sökö ?
Softa pielessä ?
Kyseessä siis allekirjoituksen CS
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Nopeat kysymykset
Bensa vaii etanoli?
Yhtään t7 venaa en tiedä hajonneen, tyypillistä t5 tuo.
Bypassiin voi muutenkin testata eli laitat pienen irtoletkun ja imet , jos ilma kulkee läpi kalvo sökö.
Hukkistanko peruspaine onko kohdallaan, , t7 venan piuha irti ahtaa 0.5bar ja jos muuta niin säädöllä kohalle ja pitäs yläpäästä parantua. Venan reiät auki ja letkut siihen ehjät. Kellon jousi voi olla väljentynyt niin ei jaksa pitää tai nostaa senkään takia. Omaan uusin kellon pari vuotta sitten kun ei jaksanut kello nostaa pyyntiä 1.35bar enää kuin 0.9-1bar tasolle.
Onko alkuperäinen varmasti T täyspaine vai matalapaineinen t muutettu venalla ja softalla täyspaineiseksi jolloin tuotakin tehonnostoa voi joku stage1 jopa nimittää.
Kenen tekemä stage pitäs olla? Omassa ollut vanha stage2 viripuljun bulkkiviri ( firman tarra oli ecussa) toimi alhaalla, ahtimen lähties käväs laihalla ja ylhäältä veti seoksen liian paksulle. Nyt toimiva customviri ja huomasi etenkin yläpäässä että jaksaa mennä eri tavalla..
Matalapainehan karkeasti se 0.5bar, täyspaine on tuolla 0.7-0.8bar ja aero 1bar.
Mul tääl naapurikylässä on kayserin ( marmorituote nykyään) uusi bypass varalla jos tahdot kuitenkin toisella testata, boschia ei uutena oikein tahdo saada.
Yhtään t7 venaa en tiedä hajonneen, tyypillistä t5 tuo.
Bypassiin voi muutenkin testata eli laitat pienen irtoletkun ja imet , jos ilma kulkee läpi kalvo sökö.
Hukkistanko peruspaine onko kohdallaan, , t7 venan piuha irti ahtaa 0.5bar ja jos muuta niin säädöllä kohalle ja pitäs yläpäästä parantua. Venan reiät auki ja letkut siihen ehjät. Kellon jousi voi olla väljentynyt niin ei jaksa pitää tai nostaa senkään takia. Omaan uusin kellon pari vuotta sitten kun ei jaksanut kello nostaa pyyntiä 1.35bar enää kuin 0.9-1bar tasolle.
Onko alkuperäinen varmasti T täyspaine vai matalapaineinen t muutettu venalla ja softalla täyspaineiseksi jolloin tuotakin tehonnostoa voi joku stage1 jopa nimittää.
Kenen tekemä stage pitäs olla? Omassa ollut vanha stage2 viripuljun bulkkiviri ( firman tarra oli ecussa) toimi alhaalla, ahtimen lähties käväs laihalla ja ylhäältä veti seoksen liian paksulle. Nyt toimiva customviri ja huomasi etenkin yläpäässä että jaksaa mennä eri tavalla..
Matalapainehan karkeasti se 0.5bar, täyspaine on tuolla 0.7-0.8bar ja aero 1bar.
Mul tääl naapurikylässä on kayserin ( marmorituote nykyään) uusi bypass varalla jos tahdot kuitenkin toisella testata, boschia ei uutena oikein tahdo saada.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
Aamulla räntäsateessa pienet testit suoritettu.
Peruspaine on jotai 0,25-0,28, yli 0,28 ei menny kertaakaan.
eli seuraavaksi tutkitaan hukkiksen kelloa.
Softa on joku trionictuningin geneerinen. Stg1. Erään foorumilaisen laittama.Ja polttoaineena bensa. 98 tankissa
Peruspaine on jotai 0,25-0,28, yli 0,28 ei menny kertaakaan.
eli seuraavaksi tutkitaan hukkiksen kelloa.
Softa on joku trionictuningin geneerinen. Stg1. Erään foorumilaisen laittama.Ja polttoaineena bensa. 98 tankissa
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Nopeat kysymykset
Peruspaine sinne 0.45-.05bar vällle mikäli muute hukkis ehjä ja kellon jouses löytyy vielä eloa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Nopeat kysymykset
Meneekö 9-5 ratti 9000CS 1997?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)