
Takaiskuventtiili
Takaiskuventtiili
Sitä tässä pohdiskelin, että voiko tuon pienen takaiskuventtiilin, mikä sijaitsee venakopan ja imusarjan välisessä letkussa, toimimattomuus aiheuttaa sen että kestää joskus vähän aikaa ennen kuin kone menee alas tyhjäkäynnille kun kierrokset päästää? (venttiili on siis auki kummastakin suunnasta) Vai mitä se aiheuttaa..? 

Siis huohotinletkun takaiskuventtiilin? En uskoisi aiheuttavan tuollaisia oireita. Itsellä särkyi tuo kerran (omaa tyhmyyttä nojasin sen päälle
), ja ihan hyvin on voinut ajella ilmankin tai jopa koko huohotuksen pikkuletku tulpattuna, ilman tuonkaltaisia tai muitakaan oireita.
En ole erityisesti tonnareihin perehtynyt, mutta tuo vika saattaisi olla ehkä kaasuvaijerin hidastimen ongelma, tosin se taitaa pikemmin hajota niin ettei hidasta kaasuläpän sulkeutumista ollenkaan. Tyhjäkäyntimoottori voisi olla myös yksi mahdollinen syypää, jos kierrokset jää liian korkealle? Tai sitten kaasuläpän asentoanturi, taitaa olla LH 2.4.2 ja potikalla?

En ole erityisesti tonnareihin perehtynyt, mutta tuo vika saattaisi olla ehkä kaasuvaijerin hidastimen ongelma, tosin se taitaa pikemmin hajota niin ettei hidasta kaasuläpän sulkeutumista ollenkaan. Tyhjäkäyntimoottori voisi olla myös yksi mahdollinen syypää, jos kierrokset jää liian korkealle? Tai sitten kaasuläpän asentoanturi, taitaa olla LH 2.4.2 ja potikalla?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com