9K T16 -86 ei laula

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jasu24
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 08:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

9K T16 -86 ei laula

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Heittäiskö joku asiaa tunteva muutaman vinkin mistä etsiä syytä sukulaispojan Turbon käyntivaikeuksiin.
Muutaman päivän oirehti lähtien vaivoin käyntiin ja kulutti melkein tuplaten soppaa, lisäksi tehot tipotiessään. Seisoi yön yli lämpimässä tallissa eikä enää käynnisty. Lupailee hieman, mutta ei jää käymään eikä reagoi kaasuun. Startti pyörii hyvin ja kipinä on ainakin irtotulpassa ok.
Kaikki kynttilät olivat mustat vaan eivät märät. Polttoainehuoliako?
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

epäilisin ilmamassa mittaria!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Jasu24
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 08:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Miten testata ilmamassamittari?

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Onko mitään kotikonstia tarkistaa ilmamassamittarin kunto? Onko mitään vastusarvoja, joita voisi yleismittarilla hakea? Metalliverkko on puhdas ja langat paikoillaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Seossäätö näyttää olevan pielessä

suihkauta CRC:tä liittimiin ja kokeile.

jos moottorin saa käyntiin, niin yx konsti tarkistaa sen mittarin toimivuus.
Kierrokset yli 2500 ja sammutus, kuumalanka käy hetken punasella sammutuksen jälkeen. :oops:

Ota ilmamassamittarin liitin irti ja kerro kuinka käy. Silloin vasta bensankulutus on huipussaan, mutta käy. Raaseporin linnan raunioilla oleet saabistit muistanevat saapumiseni sinne. Savua ja liekkiä riitti. Kulutus 60L/ 100km. Joku nuorimies ruiskautti CRC:tä liittimeen ja johan kukkui kuin muutkin

Oikea seossäätö yleismittarilla mitatessa, pyörii tuossa 500 Ohmin nurkilla
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jasu24
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 08:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Ilmamäärämittarin liittimesta ei ollut kyse. Vuorokauden lämpimässä seissyt kone lupaili muutaman kierroksen ajan, mutta ei jaksanut käydä.
Sitten ei mitään. Uskaltaako ottaa bensaputken irti varmistaakseni että kakkua tulee suuttimille asti?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jasu24 kirjoitti:Ilmamäärämittarin liittimesta ei ollut kyse. Vuorokauden lämpimässä seissyt kone lupaili muutaman kierroksen ajan, mutta ei jaksanut käydä.
Sitten ei mitään. Uskaltaako ottaa bensaputken irti varmistaakseni että kakkua tulee suuttimille asti?
Tee nyt ensin kuten neuvoimme, ja kokeile sitten lisää 8O
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jasu24 kirjoitti:Ilmamäärämittarin liittimesta ei ollut kyse.
just joo ja ei käy, etippä ite sitten. :oops: :twisted:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jasu24
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 08:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Lienee paras hinata Rokalle kun Nurmijärvellä ollaan.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Jasu24 kirjoitti:Ilmamäärämittarin liittimesta ei ollut kyse. Vuorokauden lämpimässä seissyt kone lupaili muutaman kierroksen ajan, mutta ei jaksanut käydä.
Sitten ei mitään. Uskaltaako ottaa bensaputken irti varmistaakseni että kakkua tulee suuttimille asti?
Uskaltaahan sen irroittaa ja kannattaakin niin näet että tuleeko sitä soppaa vai ei... Pumppu voisi hyvinkin olla loppumassa. Kokeilit siis ottaa imm-liittimen irti ja starttailla silloin?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kannattaa kokeilla HAKU-toiminnolla tuolta yläpalkista, löytyy aikaisempaa jutustelua aiheesta roppakaupalla.
Foxbody turbo
Jasu24
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 08:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Kiitokset kaikille apua tarjonneille, päivän aikana selailen foorumia, jossa todella näyttää olevan runsaasti omakohtaista tietoa.
Imm-liitin on siis uitettu CRC:ssä ja liittimet olivat aivan puhtaan näköiset. Startatessa sama tulos liitiin kiinni tai irti; Lupaili hetken (n. 2 sek.) ja sitten pyöri aivan kuolleena.
Illalla meinaan vielä ottaa bensaputken irti. Näyttää olevan helpointa irroittaa suihkujen jälkeen olevasta kapselista (säädin?) puristusliitin irti. Onkohan oikea paikka?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Minä irrottaisin juntturi-liittimen bensasuodattimen päältä.
8)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Jasu24 kirjoitti:Kiitokset kaikille apua tarjonneille, päivän aikana selailen foorumia, jossa todella näyttää olevan runsaasti omakohtaista tietoa.
Imm-liitin on siis uitettu CRC:ssä ja liittimet olivat aivan puhtaan näköiset. Startatessa sama tulos liitiin kiinni tai irti; Lupaili hetken (n. 2 sek.) ja sitten pyöri aivan kuolleena.
Illalla meinaan vielä ottaa bensaputken irti. Näyttää olevan helpointa irroittaa suihkujen jälkeen olevasta kapselista (säädin?) puristusliitin irti. Onkohan oikea paikka?
Juu eiköhän se helpoin ole irroittaa siitä paineensäätimeltä lähtevä paluuletku(puristinliitin). Toinen voisi olla jakoputkelle tuleva banjon irrotus, olisikohan ollut 17mm hylsy...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Jasu24 kirjoitti:Startatessa sama tulos liitiin kiinni tai irti; Lupaili hetken (n. 2 sek.) ja sitten pyöri aivan kuolleena.
Illalla meinaan vielä ottaa bensaputken irti. Näyttää olevan helpointa irroittaa suihkujen jälkeen olevasta kapselista (säädin?) puristusliitin irti. Onkohan oikea paikka?
Kai olet tarkistanut ettei mikään alipaineletku (tai vaikka ahtoputki) ole irti?

Juurikin siitä bensanpaineensäätimen paluuletkusta minäkin sen irrottaisin, helppo ottaa auki ja näkee samalla onko toimiiko säädin edes sinnepäin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jasu24
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 08:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Kyllä ongelma muuttui kun otin tulpat uudelleen pois. Märkiähän ne olivat, hain juuri uudet kynttilät ja kone käynnistyikin valtavasti savuten ja täristäen. Savu on lähes valkoista, mutta muuttuu hetkeksi mustaksi kun polkaisee reippaammin. Tyhjäkäyntiä ei ole.
Imm-lanka ei hehku, sitähän pyydettiin tsekkaamaan. Vedin 2000 kierroksella tulpanjohdoja yksitellen pois, mutta mikään pytty ei kai ole yksistään syyllinen huonoon käyntiin. Luulin kansipahvin kärynneen kun nestettä kuulemma joutuu lisäilemään.
Yleismittarini on ylättäen kateissa, joten vastuksia imm:stä ei ole mittailtu.
IMM lienee nyt ykköstutkittava kuten heti aluksi neuvottiin, kunniamaininta siitä nm. Ecopower ja Firges9000!
Vastaa Viestiin