9K T16 -86 ei laula
9K T16 -86 ei laula
Heittäiskö joku asiaa tunteva muutaman vinkin mistä etsiä syytä sukulaispojan Turbon käyntivaikeuksiin.
Muutaman päivän oirehti lähtien vaivoin käyntiin ja kulutti melkein tuplaten soppaa, lisäksi tehot tipotiessään. Seisoi yön yli lämpimässä tallissa eikä enää käynnisty. Lupailee hieman, mutta ei jää käymään eikä reagoi kaasuun. Startti pyörii hyvin ja kipinä on ainakin irtotulpassa ok.
Kaikki kynttilät olivat mustat vaan eivät märät. Polttoainehuoliako?
Muutaman päivän oirehti lähtien vaivoin käyntiin ja kulutti melkein tuplaten soppaa, lisäksi tehot tipotiessään. Seisoi yön yli lämpimässä tallissa eikä enää käynnisty. Lupailee hieman, mutta ei jää käymään eikä reagoi kaasuun. Startti pyörii hyvin ja kipinä on ainakin irtotulpassa ok.
Kaikki kynttilät olivat mustat vaan eivät märät. Polttoainehuoliako?
Miten testata ilmamassamittari?
Onko mitään kotikonstia tarkistaa ilmamassamittarin kunto? Onko mitään vastusarvoja, joita voisi yleismittarilla hakea? Metalliverkko on puhdas ja langat paikoillaan.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Seossäätö näyttää olevan pielessä
suihkauta CRC:tä liittimiin ja kokeile.
jos moottorin saa käyntiin, niin yx konsti tarkistaa sen mittarin toimivuus.
Kierrokset yli 2500 ja sammutus, kuumalanka käy hetken punasella sammutuksen jälkeen.
Ota ilmamassamittarin liitin irti ja kerro kuinka käy. Silloin vasta bensankulutus on huipussaan, mutta käy. Raaseporin linnan raunioilla oleet saabistit muistanevat saapumiseni sinne. Savua ja liekkiä riitti. Kulutus 60L/ 100km. Joku nuorimies ruiskautti CRC:tä liittimeen ja johan kukkui kuin muutkin
Oikea seossäätö yleismittarilla mitatessa, pyörii tuossa 500 Ohmin nurkilla
suihkauta CRC:tä liittimiin ja kokeile.
jos moottorin saa käyntiin, niin yx konsti tarkistaa sen mittarin toimivuus.
Kierrokset yli 2500 ja sammutus, kuumalanka käy hetken punasella sammutuksen jälkeen.

Ota ilmamassamittarin liitin irti ja kerro kuinka käy. Silloin vasta bensankulutus on huipussaan, mutta käy. Raaseporin linnan raunioilla oleet saabistit muistanevat saapumiseni sinne. Savua ja liekkiä riitti. Kulutus 60L/ 100km. Joku nuorimies ruiskautti CRC:tä liittimeen ja johan kukkui kuin muutkin
Oikea seossäätö yleismittarilla mitatessa, pyörii tuossa 500 Ohmin nurkilla
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tee nyt ensin kuten neuvoimme, ja kokeile sitten lisääJasu24 kirjoitti:Ilmamäärämittarin liittimesta ei ollut kyse. Vuorokauden lämpimässä seissyt kone lupaili muutaman kierroksen ajan, mutta ei jaksanut käydä.
Sitten ei mitään. Uskaltaako ottaa bensaputken irti varmistaakseni että kakkua tulee suuttimille asti?

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Uskaltaahan sen irroittaa ja kannattaakin niin näet että tuleeko sitä soppaa vai ei... Pumppu voisi hyvinkin olla loppumassa. Kokeilit siis ottaa imm-liittimen irti ja starttailla silloin?Jasu24 kirjoitti:Ilmamäärämittarin liittimesta ei ollut kyse. Vuorokauden lämpimässä seissyt kone lupaili muutaman kierroksen ajan, mutta ei jaksanut käydä.
Sitten ei mitään. Uskaltaako ottaa bensaputken irti varmistaakseni että kakkua tulee suuttimille asti?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kiitokset kaikille apua tarjonneille, päivän aikana selailen foorumia, jossa todella näyttää olevan runsaasti omakohtaista tietoa.
Imm-liitin on siis uitettu CRC:ssä ja liittimet olivat aivan puhtaan näköiset. Startatessa sama tulos liitiin kiinni tai irti; Lupaili hetken (n. 2 sek.) ja sitten pyöri aivan kuolleena.
Illalla meinaan vielä ottaa bensaputken irti. Näyttää olevan helpointa irroittaa suihkujen jälkeen olevasta kapselista (säädin?) puristusliitin irti. Onkohan oikea paikka?
Imm-liitin on siis uitettu CRC:ssä ja liittimet olivat aivan puhtaan näköiset. Startatessa sama tulos liitiin kiinni tai irti; Lupaili hetken (n. 2 sek.) ja sitten pyöri aivan kuolleena.
Illalla meinaan vielä ottaa bensaputken irti. Näyttää olevan helpointa irroittaa suihkujen jälkeen olevasta kapselista (säädin?) puristusliitin irti. Onkohan oikea paikka?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Juu eiköhän se helpoin ole irroittaa siitä paineensäätimeltä lähtevä paluuletku(puristinliitin). Toinen voisi olla jakoputkelle tuleva banjon irrotus, olisikohan ollut 17mm hylsy...Jasu24 kirjoitti:Kiitokset kaikille apua tarjonneille, päivän aikana selailen foorumia, jossa todella näyttää olevan runsaasti omakohtaista tietoa.
Imm-liitin on siis uitettu CRC:ssä ja liittimet olivat aivan puhtaan näköiset. Startatessa sama tulos liitiin kiinni tai irti; Lupaili hetken (n. 2 sek.) ja sitten pyöri aivan kuolleena.
Illalla meinaan vielä ottaa bensaputken irti. Näyttää olevan helpointa irroittaa suihkujen jälkeen olevasta kapselista (säädin?) puristusliitin irti. Onkohan oikea paikka?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kai olet tarkistanut ettei mikään alipaineletku (tai vaikka ahtoputki) ole irti?Jasu24 kirjoitti:Startatessa sama tulos liitiin kiinni tai irti; Lupaili hetken (n. 2 sek.) ja sitten pyöri aivan kuolleena.
Illalla meinaan vielä ottaa bensaputken irti. Näyttää olevan helpointa irroittaa suihkujen jälkeen olevasta kapselista (säädin?) puristusliitin irti. Onkohan oikea paikka?
Juurikin siitä bensanpaineensäätimen paluuletkusta minäkin sen irrottaisin, helppo ottaa auki ja näkee samalla onko toimiiko säädin edes sinnepäin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Kyllä ongelma muuttui kun otin tulpat uudelleen pois. Märkiähän ne olivat, hain juuri uudet kynttilät ja kone käynnistyikin valtavasti savuten ja täristäen. Savu on lähes valkoista, mutta muuttuu hetkeksi mustaksi kun polkaisee reippaammin. Tyhjäkäyntiä ei ole.
Imm-lanka ei hehku, sitähän pyydettiin tsekkaamaan. Vedin 2000 kierroksella tulpanjohdoja yksitellen pois, mutta mikään pytty ei kai ole yksistään syyllinen huonoon käyntiin. Luulin kansipahvin kärynneen kun nestettä kuulemma joutuu lisäilemään.
Yleismittarini on ylättäen kateissa, joten vastuksia imm:stä ei ole mittailtu.
IMM lienee nyt ykköstutkittava kuten heti aluksi neuvottiin, kunniamaininta siitä nm. Ecopower ja Firges9000!
Imm-lanka ei hehku, sitähän pyydettiin tsekkaamaan. Vedin 2000 kierroksella tulpanjohdoja yksitellen pois, mutta mikään pytty ei kai ole yksistään syyllinen huonoon käyntiin. Luulin kansipahvin kärynneen kun nestettä kuulemma joutuu lisäilemään.
Yleismittarini on ylättäen kateissa, joten vastuksia imm:stä ei ole mittailtu.
IMM lienee nyt ykköstutkittava kuten heti aluksi neuvottiin, kunniamaininta siitä nm. Ecopower ja Firges9000!