9000 2,3t termostaatin vaihto
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
- Paikkakunta: Ylivieska
9000 2,3t termostaatin vaihto
Hei kysyisin neuvoa kun pitäisi termostaatti vaihtaa vuoden 1994 2,3 t 9000:seen . Pitääkö imusarja irroittaa ja ahtoputki? Mitä muuta pitää ottaa huomioon irroittaessa?
Re: 9000 2,3t termostaatin vaihto
Pelkän ahtoputken irrottanut edestä pois sekä pitkä- että parista lyhytlohkoisista, imusarjaa en mistään. Termarikopan pultit lähnnä arvelutti lähteekö miten helposti.
Sen mittarin lämpötila-anturin liittimen joko tsekkaa, putsaa tai uusii helpolla siinä samalla.
Sen mittarin lämpötila-anturin liittimen joko tsekkaa, putsaa tai uusii helpolla siinä samalla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: 9000 2,3t termostaatin vaihto
Siinä on niitä pienempiä letkuja edessä ettei kopan pultteja edes nää kunnolla,saatikka avain mahtuisi . Yks menee venttiili kopalle ja toinen joka siinä edessä on, menee kaasu läpälle(vesi letku) .Myös vesipumpulle menevän metalli putken korvakko kopassa kiinni.
Re: 9000 2,3t termostaatin vaihto
Joo, letkuja vaan vähän pois edestä ja ahtoputken kulma. Siitä kyllä ne kannat sieltä sitte löytyy. Sokkonahan tuon joutuu tehdä, mutta ei paha.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 9000 2,3t termostaatin vaihto
Tuo kiinnekeklipsi mulla on ollut parissa jo edellisten vaihtajien jäljiltä valmiiksi pois ja jätetty irralleen, laittanut senkin kyllä paikoilleen kasatessa. Pienikätisenä mulla mahtunut käsi ja sormet muuten ahtaisiin rakoihin, sen kaasuläpälle menevän letkun unohdin kyllä täysin.
Sokkona kun on kerran avannut niin seuraavat kerrat menee jo rutiinilla.
Sokkona kun on kerran avannut niin seuraavat kerrat menee jo rutiinilla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: 9000 2,3t termostaatin vaihto
Ihan hyvin näki pultin kannat kun letkut sai edestä pois , ei tarvinnut käsikopelolla tehdä . Uusi termostaatti paikoillaan ja testiajokin suoritettu.
Re: 9000 2,3t termostaatin vaihto
No joutuu, kaivella omista jemmakätköistä uusi termari esille, original paketti jossain laatikossa pitäisi olla..
Kyykähti näköjään eli lämpenee piuhan perästäkin ajossa hyvin hitaasti ja neula neljännekseen loppuu nousu, puhaltelee sisälle vain haaleaa.ja bensakulutuskin noussut.
Kyykähti näköjään eli lämpenee piuhan perästäkin ajossa hyvin hitaasti ja neula neljännekseen loppuu nousu, puhaltelee sisälle vain haaleaa.ja bensakulutuskin noussut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01