Nopeat kysymykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 6956
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

Kepuuu kirjoitti:
La Helmi 06, 2021 15:00
Voiko regu olla jotenkin jumissa?
Kai se voi - tai paluuletku. Ja onhan regun paineletku myös kunnolla kiinni ja vuodoton? Jos ei ole, niin regun mielestä imusarjassa on ulkoilmanpaine kun siellä oikeasti on joku -0,7bar tms, voi tuokin ero tehdä jo jonninverran.

BP-mittari kertoo jos bensanpaineet on tapissaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Silver Machine
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Syys 24, 2020 12:43

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Silver Machine »

Tonnarin tavallisimmat ruostekohdat/ruostevauriot. Löytyy varmaan ketjuja ja keskustelua?
9-5 2.0t Biopower 2007, 900i 16v 1993, 9-3s 2000, cab 900s 2.0 1996.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 10978
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Suomiautot jotka itsellå ollut ruostunut ulkoapäin, yleensä noi perinteiset repsikan tunkinkorvake, etulokarin kaaret, bensaluukun alla lahoa.. On ollut yli 500tkm ajettukin kovapeltinen erittäin hyvin pidetty cd yksilö. Hyvin eripuolelta lahoa ei ole suomiautoissa ole ollut

Sitten se poikkeus. Nykyisen pitkälohkon (302tkm nyt mittarissa) joskus joku 2001 saksasta tuonut ja poikkeaa siten muista että ruostuu kauttaaltaan nimenomaan sisältä ulospäin. Vahva veikkaus että uinut joskus tulvassa tms vesimassoissa. Ja sisämatot kun otti kokonaan pois näki miten ruosteessa on kauttaaltaan koko pohja sisältä.
Hepattu tätä mun 6v aikana mm takajousitornit, bensaluukun ympäristö, tunkin korvakkeet, etuloksut on toisella kertaa uusittu, etujalkatiloihin peltiä, taka-akseli läpikäyty, takakontin pohjaan peltiä , lahot takajarruputket ja takakaaretkin on kertaalleen uusittu.

Ei oikeasti järkeä olisi uhrata tässä pelteihin mutta tunnearvoa kun tekniikka ei millään hajoa, parempi ajaa kuin pihan volvot ja kaikki sähkövermeetkin penkinlämmittimiä lukuunottamatta toimii.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
Kepuuu
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 23:17
Paikkakunta: Turku/Sauvo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kepuuu »

Tonnari pamahti julmetusti 4 vaihteella täydestä laukasta jonka jälkeen ei lähde käyntiin. Rpm signaalia ei suiten mukaan tule startatessa. Ecu vaihdettu, kasetti, useampi KAA ja senkin johdot piipattu. Mikä ihme mahto tulla?
9000 CS 2.0t -97 Hx40 Super E85
aero
-
Viestit: 6956
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

Tyhmän kuuloinen kysymys, mutta pyöriikö kone kuitenkin startilla normaalisti ja kokonaan? Ettei ole mitään absurdia kampurapoikki -vikaa siinä pamahduksessa tullut..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Kepuuu
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 23:17
Paikkakunta: Turku/Sauvo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kepuuu »

aero kirjoitti:
La Huhti 17, 2021 18:11
Tyhmän kuuloinen kysymys, mutta pyöriikö kone kuitenkin startilla normaalisti ja kokonaan? Ettei ole mitään absurdia kampurapoikki -vikaa siinä pamahduksessa tullut..
Pyörii juu ja puristuksiakin tuntui olevan.
9000 CS 2.0t -97 Hx40 Super E85
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Kupari kirjoitti:
Su Huhti 11, 2021 18:03
Suomiautot jotka itsellå ollut ruostunut ulkoapäin, yleensä noi perinteiset repsikan tunkinkorvake, etulokarin kaaret, bensaluukun alla lahoa.. On ollut yli 500tkm ajettukin kovapeltinen erittäin hyvin pidetty cd yksilö. Hyvin eripuolelta lahoa ei ole suomiautoissa ole ollut

Sitten se poikkeus. Nykyisen pitkälohkon (302tkm nyt mittarissa) joskus joku 2001 saksasta tuonut ja poikkeaa siten muista että ruostuu kauttaaltaan nimenomaan sisältä ulospäin. Vahva veikkaus että uinut joskus tulvassa tms vesimassoissa. Ja sisämatot kun otti kokonaan pois näki miten ruosteessa on kauttaaltaan koko pohja sisältä.
Hepattu tätä mun 6v aikana mm takajousitornit, bensaluukun ympäristö, tunkin korvakkeet, etuloksut on toisella kertaa uusittu, etujalkatiloihin peltiä, taka-akseli läpikäyty, takakontin pohjaan peltiä , lahot takajarruputket ja takakaaretkin on kertaalleen uusittu.

Ei oikeasti järkeä olisi uhrata tässä pelteihin mutta tunnearvoa kun tekniikka ei millään hajoa, parempi ajaa kuin pihan volvot ja kaikki sähkövermeetkin penkinlämmittimiä lukuunottamatta toimii.
KAZ-482? Vieläkö se jaksaa porskuttaa?
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kyllä KAZ-482 porskuttaa menemään edelleen, tavoite viimesten heppausten ja takapuskurin jälkeen leimata ilman mitään vikalistoja vielä 2023 asti. Puskuri uusittu revenneen palkin takia kun tarvitsee ainoana koukkuautona peräkärryn vedossa.

Teknisesti varmatoimisin noista pihan vehkeistä ja paras kuljetustiloissa ja muutenkin ajettavuudeltaankin. Tuohon jotenkin kiintynyt, vajaan puolen vuoden päästä on kaikista mun omistamistani saabeista pitkäikäisin.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
Kepuuu
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 23:17
Paikkakunta: Turku/Sauvo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kepuuu »

Vika selvis. 4 pytyn veivi mennyt ihan banaaniksi ja männän helma ylettynyt triggeripyörään eli täystuho on saatu aikaan.
9000 CS 2.0t -97 Hx40 Super E85
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1373
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Mikäs sen nyt aiheuttikaan, kun täyskaasukiihdytyksellä kolmosvaihteella tossa 3500 rpm paikkeilla meno hyytyy kuin seinään n. sekunniksi ja sitten taas alkaa vetää?

Joskus lähtenyt ahtoputki irti kesken kiihdytyksen ja se tuntui tuolta. Kunnon töksähdys. Mutta nyt ei siis siitä kyse, kun rupes uudelleen kiihtymään kuiten.
9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | 900i '92 | Passat 4motion 1.9 TDI '03 | Zafira 1.9 CDTI '08
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00
hei2618
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Marras 03, 2011 14:01
Paikkakunta: kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja hei2618 »

Oisko 205/60 R 15 hyvä rengaskoko tonnariin?
Saab 9000 cs -1992
Saab 900 i -1991
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Kupari kirjoitti:
La Huhti 17, 2021 20:46
Kyllä KAZ-482 porskuttaa menemään edelleen, tavoite viimesten heppausten ja takapuskurin jälkeen leimata ilman mitään vikalistoja vielä 2023 asti. Puskuri uusittu revenneen palkin takia kun tarvitsee ainoana koukkuautona peräkärryn vedossa.

Teknisesti varmatoimisin noista pihan vehkeistä ja paras kuljetustiloissa ja muutenkin ajettavuudeltaankin. Tuohon jotenkin kiintynyt, vajaan puolen vuoden päästä on kaikista mun omistamistani saabeista pitkäikäisin.
Hyvä juttu, että meni kovaan käyttöön. Vähän jopa harmittaa, kun nykyään osaisi noille autoille jotain tehdä, mutta ei silloin kun sen sulle myin.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

No on tuossa omat hiukan omalaatuisetkin (mm ecu) juttunsa olleet niin ei ollut mullekaan se helpoin rasti. Oppinut tämän myötä kyllä aika paljon tonnareista.
Laatikko ja vetaritkin ollut vuosia varalla mutta ei vaan millään porsi.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
nuorempinykänen
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nuorempinykänen »

Passaako -94 CD:n 3" putkisto -97 CS:ään?
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Vastaa Viestiin