vetokoukun asennus
vetokoukun asennus
Tänään oli auto (9000cs) verstaalla koukun asennuksessa.Ei kuitekaan onnistunut,kun asennusreiät eivä osuneet kohdalleen.Koukku on CD-Saabista,mutta ainakin Motonet kertoo,että samanlaiset ovat.Kuulin myöskin,että puskuri pitäisi irrottaa,mutta sitä ei tehty.Olisiko syy siinä.Katselin ja kokeilin mallata koukkua paikoilleen,niin vaikuttaisi siltä,että sitten voisi vaikka sopiakin,kun laittaa sen puskuriin tulevan raudan toiselle puolelle.Koitin etsiä haullakin,mutta vetokoukku-sanalla 0-tulos.Pitäis saada juuri ostamani vaunu liikenteeseen.
9000cs 2.0t -98. Kenties vimeinen autoni, on niin hyvä!
#3478
#3478
Re: vetokoukun asennus
Kyllä se puskuri on aikalailla pakko irrottaa asennuksessa (ja on muuten helppo irrottaa, parit pultit kontin puolella). Mallaa koukku eka kiinni puskuriin, jonka rungossa on koukulle valmiit kierteet (muistaakseni 3kpl).
Tämän jälkeen puskuri koukkuineen paikoilleen ja katsot mihin ne kontin alle tulevat reiät tulevat ja niihin pultit/reiät jos ei jo ole.
Kontin puolella pitää myös tonnarissa olla tukirauta koukun kanssa (ainakin CS). Koukun virrat löytyy kuskin puolen takavalon lähettyviltä, luultavasti tyhjä liitin(verhoilun takaa).
Tämän jälkeen puskuri koukkuineen paikoilleen ja katsot mihin ne kontin alle tulevat reiät tulevat ja niihin pultit/reiät jos ei jo ole.
Kontin puolella pitää myös tonnarissa olla tukirauta koukun kanssa (ainakin CS). Koukun virrat löytyy kuskin puolen takavalon lähettyviltä, luultavasti tyhjä liitin(verhoilun takaa).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: vetokoukun asennus
Itse asensin n. kuukausi sitten -97 CS:ään koukun ja ei tarvinnut puskuria irrottaa.
Ostin koukun käytettynä (ilmeisesti oli CS mallista alunperinkin) ja mukana tuli poikittaistuki vararengaskoteloon sisäpuolelle. Tuelle piti porata reiät, mutta takapuskurin etuosassa on mutterilla varustetut reiät valmiina joihin koukun laippa meni helposti. Pulteilla kiinni.
Sähköjä varten on valmis liitäntä vasemman takavalon yhteydessä verhoilun alla.
Ostin koukun käytettynä (ilmeisesti oli CS mallista alunperinkin) ja mukana tuli poikittaistuki vararengaskoteloon sisäpuolelle. Tuelle piti porata reiät, mutta takapuskurin etuosassa on mutterilla varustetut reiät valmiina joihin koukun laippa meni helposti. Pulteilla kiinni.
Sähköjä varten on valmis liitäntä vasemman takavalon yhteydessä verhoilun alla.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: vetokoukun asennus
Kiitos tiedoista.Kuokku ei vaan tuntunut sopivan siihen rakoon,kun tökki sitä rautaa vasten missä on tämä hinauslenkki kiinni,oli otettu pois ja yrittivät laittaa samoihin reikiin koukkua.Taitaakin tulla siihen poksin puolelle tulevaan rautaan kiinni se koukun runko,kuten noista kuvista ilmeni.Johdotus pitäisi olla hallussa ,kun on töpselit ym. olemassa.Pitäisi vaan saada mahtumaan se vehje siihen rakoon.Pitäisi mahtua,koska kuulemma CC:n koukku on hieman lyhyempi ja CD:n ja CS:n koukut ovat samat.Koukussani on niissä muoviosissa Saab-tekstit,että varmaankin on alkuperäisosa.Voipi olla,että asettuu paremmin sitten ilman puskuria.Pitää vielä varmistaa,että tämä kuula on siihen koukkuun sopiva,kun ei ole ohjeita,mutta näiltä sivuilta löysin vihdoinkin kuvia ja neuvoja kuulan asentamisen onnistumiseksi.
9000cs 2.0t -98. Kenties vimeinen autoni, on niin hyvä!
#3478
#3478
Re: vetokoukun asennus
Juuri asensin oman koukun (Kovil irroitettava) takaisin ja siinä on kahdet eri reijät eli alkuperäiset voivat olla eri numerolla CD ja CS malliin.jouskari kirjoitti:Kiitos tiedoista.Kuokku ei vaan tuntunut sopivan siihen rakoon,kun tökki sitä rautaa vasten missä on tämä hinauslenkki kiinni,oli otettu pois ja yrittivät laittaa samoihin reikiin koukkua.Taitaakin tulla siihen poksin puolelle tulevaan rautaan kiinni se koukun runko,kuten noista kuvista ilmeni.Johdotus pitäisi olla hallussa ,kun on töpselit ym. olemassa.Pitäisi vaan saada mahtumaan se vehje siihen rakoon.Pitäisi mahtua,koska kuulemma CC:n koukku on hieman lyhyempi ja CD:n ja CS:n koukut ovat samat.Koukussani on niissä muoviosissa Saab-tekstit,että varmaankin on alkuperäisosa.Voipi olla,että asettuu paremmin sitten ilman puskuria.Pitää vielä varmistaa,että tämä kuula on siihen koukkuun sopiva,kun ei ole ohjeita,mutta näiltä sivuilta löysin vihdoinkin kuvia ja neuvoja kuulan asentamisen onnistumiseksi.
Puskurin irroittamisella ei saavuteta mitään etua, vaan puskurin takana on kolme reikää kolmion mallisesti, joissa on kierteet valmiina. Jos reikiä ei ole, niin sitten puskuri pitää irroittaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: vetokoukun asennus
Siellä verstaalla ne pojat ihmettelivät,kun koukun etupään pultit eivät osuneet niihin hinauslenkin raudan reikiin.Olen ollut nyt ymmärtävinäni,että sitä takaboksirautaa varten pitää porata reiät näiden koukun reikien kohdalle ja sitten kiinni pitkin boksirautaa olemassaolevien reikien kohdalta.
9000cs 2.0t -98. Kenties vimeinen autoni, on niin hyvä!
#3478
#3478
Re: vetokoukun asennus
"
Puskurin irroittamisella ei saavuteta mitään etua, vaan puskurin takana on kolme reikää kolmion mallisesti, joissa on kierteet valmiina. Jos reikiä ei ole, niin sitten puskuri pitää irroittaa." - miten pultit saa paikalleen irrrottamatta ? Näyttää ahtaalta väliltä.
Onko puskuri vain niillä kahdella mutterilla kiinni joissa kuormalenkit ?
Puskurin irroittamisella ei saavuteta mitään etua, vaan puskurin takana on kolme reikää kolmion mallisesti, joissa on kierteet valmiina. Jos reikiä ei ole, niin sitten puskuri pitää irroittaa." - miten pultit saa paikalleen irrrottamatta ? Näyttää ahtaalta väliltä.
Onko puskuri vain niillä kahdella mutterilla kiinni joissa kuormalenkit ?
Re: vetokoukun asennus
Kontin pitkittäispalkin sisällä on toiset mutterit. Niihin pääsee käsiksi kontin pohjapellissä olevan luukun avaamalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: vetokoukun asennus
Virossa koukku asennettuna 200 e eikä tarvitse liata sormia tai käyttää päätään