Päätykotelon tiiviste?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Päätykotelon tiiviste?

Viesti Kirjoittaja TjK »

Pitäis ottaa moottorista päätykotelo irti.. Mitä tiivisteainetta siinä käytetään? Onko jotain merkitystä?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Siis jakopään koppa? Siellä ei taida olla erillistä tiivistettä välissä, joten kannattaa katsella esim. Loctiten sivuilta jotain metalli-metalli-liitoksen väliin tarkoitettua tiivisteainetta. Ainakin Loctiten tervamainen "Form-a-gasket-nro3" on mielestäni tarkoitettu paperitiivisteen kanssa, joten se ei käy tähän...

Vaihdelaatikkoon käytin hyvällä menestyksellä kirkuvan sinistä Loctite 5926:tta, jonka mainittiin sopivan alumiinille ja kestävän öljyä. Löytyi ensimmäisestä varaosaliikkeestä ja maksoi muutaman euron. En nyt muista oliko siinä jotain läpötilarajoitusta tms. joka sulkisi pois käytön myös moottorissa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

SAAB suosittelee tällaista.
Article : Laippatiiviste
PartNo : 9321795
Usage : 25 ML
Order Quantity : 1
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Joo, siis jakopään kotelo nimenomaan. Sitä samaa sinistä loctitea suositeltiin varaosaliikkeessäkin. Lämpötilakesto on -60...250 astetta.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Mielestäni sinne pitää laittaa nimenomaan sitä alkuperäistä anaerobista tiivistettä, joka ei merkkiliikkeessäkään mahdottomia maksa. Valkoinen ruisku,jossa punainen mäntäosa.

Syynä on se, ettei se tuki öljykanavia pursuessaan. Eli ko. aine jämähtää elastiseksi ainoastaan ollessaan hapettomassa tilassa ( eli tasopintojen välissä puristuksessa ).
Vastaa Viestiin