9000 kannentiivisteen vaihdosta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Aina niissä heittoa on ollut toiset ei vaan välitä miten pitkään kestää
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Täältä kans ääni tälle tiivisteelle
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Tuosta hyvin samaa mieltä. Ylensä se tiiviste rikki eikä metalli. Tiivisteistä syöpyy se metalli tuki kanavan ympäriltä ja sen jälkeen alkaa hiljakseen vuotamaan. Kuukausi sitten vaihdoin vanhempien 9-5 tiivisteet. Ei koneistettu eikä tarvinnut. Nyt pysynyt vedet hyvin sisällä. Tasopinnat puhdistin tarkkaan.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
No sanon nyt minäkin jotain.
Muutaman kerran laittanut koneistamatta uudelleen kiinni, ja onnistunut, jos ei ole ollut vikaa, vaan on vaihdettu ”varmuuden vuoksi”
Jos taas jotain vuotoa on ollut, on saanut joka kerta tehdä uudestaan kun on oiottu mutkissa, eli itse en kyllä enää IKINÄ laita kantta takaisin, ennen kuin on käynyt kunnollisessa testissä ja koneistamon tarkistettavana. Jos koneistamon mukaan on suora ja kunnossa niin Ok, mutta pientäkin vikaa, niin heti suosilta oikaisu.
Mikään ei V..t..ta niin paljoa kuin avata uudestaan kuukauden sisällä.
Lisätään nyt vielä, että itse olen irrottanut imusarjan autossa päin ja jättänyt pakosarjan kiinni kanteen, siis turbossa. On mukavampi sitten irrotella ne jumittuneet pakosarjan pultit pöydällä.
Takaisin takaperin, eli pakosarja kiinni kanteen ja paikoilleen.
Muutaman kerran laittanut koneistamatta uudelleen kiinni, ja onnistunut, jos ei ole ollut vikaa, vaan on vaihdettu ”varmuuden vuoksi”
Jos taas jotain vuotoa on ollut, on saanut joka kerta tehdä uudestaan kun on oiottu mutkissa, eli itse en kyllä enää IKINÄ laita kantta takaisin, ennen kuin on käynyt kunnollisessa testissä ja koneistamon tarkistettavana. Jos koneistamon mukaan on suora ja kunnossa niin Ok, mutta pientäkin vikaa, niin heti suosilta oikaisu.
Mikään ei V..t..ta niin paljoa kuin avata uudestaan kuukauden sisällä.
Lisätään nyt vielä, että itse olen irrottanut imusarjan autossa päin ja jättänyt pakosarjan kiinni kanteen, siis turbossa. On mukavampi sitten irrotella ne jumittuneet pakosarjan pultit pöydällä.
Takaisin takaperin, eli pakosarja kiinni kanteen ja paikoilleen.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Jokainen joka ei laita omaansa, niin neuvoo toiselle tekemään kirjan mukaan
Omaanne laittakaa vaikka vanha kansipahvi ja muut tiivisteet.
Omaanne laittakaa vaikka vanha kansipahvi ja muut tiivisteet.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: 9000 kannentiivisteen vaihdosta
Kyllähän se näin menee. Joskus ne pakosarjan pultit joutuu irroittamaan hitsaamalla. Kansi paikoillaanturkkaki kirjoitti: ↑Ma Elo 30, 2021 10:11Lisätään nyt vielä, että itse olen irrottanut imusarjan autossa päin ja jättänyt pakosarjan kiinni kanteen, siis turbossa. On mukavampi sitten irrotella ne jumittuneet pakosarjan pultit pöydällä.
Takaisin takaperin, eli pakosarja kiinni kanteen ja paikoilleen.
Kannen laskussa vasrsinkin pakosarjan kanssa, kanattaa olla kaveri. Jos tahtoo että menee nätisti.
Hankala saada jakoketju silleen kireelle/löysälle, että kansi ohittaa laahaimen.
Pari laahainta ollut halki, kun konetta aukaistu edellisen jäljiltä ja olen kantta irroittaessa rikkonut itse laahaimen.
Toki ne tarinat niistä asennuksessa rikotuista.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005