DI ja sen sisällä oleva neste/öljy

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

DI ja sen sisällä oleva neste/öljy

Viesti Kirjoittaja hasha »

Se on moro,

Tutkin tässä tänään projektiautoni di-kasettia ja irrottaessani suojakotelon niin huomasin että puolissa on jotain nestettä.

Mitä kyseinen tökötti on??

Di toimii mutta ongelma on se että kolmos pytyn puolan kohdalta on suojakoppa haljennut ja puolasta on vuotanut nestettä pihalle ( vielä vähän jäljellä ). Oletan että neste suojaa systeemiä ylikuumenemiselta joten jos halkeeman suojaisi ja putsaisi ja täyttäisi puolan oikeella nesteellä niin se saattaisi kestää vielä jonkin aikaa.

Kommentteja!
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Sökö on...ainakin kohta. Osta varakasetti tilalle ja ajele niin kauan kuin kestää, veikkaan ettei kovin kauan.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Kiitos vinkistä!

Tietääkö kukaan mitä se neste on? Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi olisi kiva tietää.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Öljy toimii siellä eristeenä. Se johtaa huonommin suurjännitettä kuin esim pelkkä ilma.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Kiitän tiedoista!

Pitää jostain elektroniikkaputiikista kysyä mistä sitä vois saada, tai sitten purkaa jonkun vanhan suurjännitemuuntajan :D
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

käy kysymässä paikallisesta sähkö yhtiöstä!
luulen että pari desiä saa ihan ilmatteeks. jos se nyt muuntaja öljyä on, semmosta aika litkua, haisee melkein kissankuselle..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo ei muuta kun öljyä sisään ja paikkaus kylkeen esimerkiksi jollain kuumuutta kestävällä silikonilla tms :D
Kukas niitä varakasetteja tarvitsee, kivasti tonnarinikin laulelee "rikkinäisellä", pitää joskus tutkia mitä ovat valaneet sinne massan sisään, pakkohan sen on olla korjattavissa :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Melkein mitä tahansa meikäläinen miettii aina korjavansa, mutta DI:n korjaaminen.....

http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/di01.jpg
http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/di02.jpg
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tevisu kirjoitti:Melkein mitä tahansa meikäläinen miettii aina korjavansa, mutta DI:n korjaaminen.....

http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/di01.jpg
http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/di02.jpg
Eihän tuossa mitään vikaa ollut, uudet öljyt tai vaihtopuola vaan kiinni ja kovaa ajoa :D
Pakko tuo DI-kassu on pystyä korjata, sen massan saa takuulla sulatettua pois ja uuden tilalle etc.
Luultavasti noita puoliakin löytyy yksittäisinä, tuskin tekevät niitä pelkästään saabin kasetteihin :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

vanhmpiin johdollisiin malleihin puolat oli vaihdettavissa!!
mutta tähän uudempaan"liitin"malliin taitaa olla melko mahdoton tehtävä.
ite oon pari kipaletta purkanut näytti toivottamalta!!!! :P :cry: :oops:
irto puolia" voi "saada vielä merkki kaupasta! :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ecopower kirjoitti:vanhmpiin johdollisiin malleihin puolat oli vaihdettavissa!!
mutta tähän uudempaan"liitin"malliin taitaa olla melko mahdoton tehtävä.
ite oon pari kipaletta purkanut näytti toivottamalta!!!! :P :cry: :oops:
irto puolia" voi "saada vielä merkki kaupasta! :roll:
Mitäs ongelmaa tuossa nyt on, aikanaan kuvan perusteella :?: Ei muuta kuin kolvi käteen, jos ei onnistu juotos tuohon läpyskään suoraan niin pala johtoa väliin :D

Mulla tuo kasetti näyttää ulkoapäin vahingoittumattomalta, pitää kokeilla lykätä sen sisuskalut 300-asteiseen uuniin ja katsoa sulaako massa pois komponenttien tieltä. Tuntuu vaan niin hölmöltä investoida 1200 mummoa tuollaiseen yksinkertaiseen osaan jossa muutaman sentin komponentteja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Nostan hattua jos joku tuon palikan korjaa. Epäilen kovasti tuon valetun "tökötin" sulamishalukkuutta, ja mistä sen tietää kuinka monessa komponentissa on vikaa. Tuskin se pelkkä puola aina hajoaa, ei ainakaan tuo viimeksi mennyt kasetti näyttänyt ulospäin yhtään vahingoittuneelta eikä edes haissut palaneelle.
Vastaa Viestiin