Tonnarin laatikoissa on aika paljon eroa siinä, onko G-sarjalainen (karkeasti -80-lukuinen) vai uudempi F-sarjalainen. Alkupään ongelmien aikana ja jälkeen noihin tuli muutoksia joka vuosimalliin mutta ilmeisesti tuohon F-laatikkoon saatiin sitten kerättyä kaikki parannukset plus muuta enemmän perustavanlaatuista.
Tokihan kaiken saa rikki -jos ei pelkällä teholla ja varsinkin väännöllä- niin väärällä käytöllä, mutta yleisesti ottaen -90-luvun tonnarin laatikot ovat kai ihan OK, toki tässä iässä kaikki yksilöitä.
Eipä silti, joskus tuollaisen hajonneen G-sarjalaisen rebuildasin kolmen eri tavalla rikkinäisen laatikon osista ja laakeroin uusilla TImkenin laakereilla. Kyllä siitä kestävä kapistus tuli, joka kesti viritetyssä cc-turbossa minun ajossani yli 60tkm ja ilmeisesti vielä seuraavallakin useita vuosia. Enemmänkin noiden turmioksi koituu esim. kasvaneet välykset ym. iän ja käytön tuomat viat, joita ei korjata vaan ajetaan ns. ulos.
Heiveröisiä olivat silti -80-luvun tonnarin laatikot (viitosen rattaatkin voisivat yhtä hyvin olla polkupyörästä) ajatellen esim. turbon tehoa ja vääntöä jo vakiona, saati sitten helposti saavutettavan 400Nm:n paremmalla puolella. Siihen päälle äkilliset kuormituspiikit esim. vedon vähän pätkiessä tai pyörien sutiessa/pompottaessa, niin... kaPUTT!
