Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Jos tuo edellå infottu rele viallinen niin voi huudattaa flektiä itsekseenkin jolloin akku tyhjenee.
Lataus varmaan mitattu miten itse laturi antaa virtaa, jännitteensäädinhän niissäkin voi renata. Myös johdot akulle ja akunkengät voivat vaikuttaa miten virta laturilta akkuun pääsee
Bensapumpun ja kampurananturin uusinta ei virran syöntiin vaikuta.
Lataus varmaan mitattu miten itse laturi antaa virtaa, jännitteensäädinhän niissäkin voi renata. Myös johdot akulle ja akunkengät voivat vaikuttaa miten virta laturilta akkuun pääsee
Bensapumpun ja kampurananturin uusinta ei virran syöntiin vaikuta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Kiitos vinkistä, kävin relettä ihmettelemässä, mutta ei ollut vikaantuvaa sorttia eikä tuota uudempaakaan vaihtoehtoa. Omassa autossa low-speed fan rele oli paikassa "M" muutenkin, G:ssä on sumuvalojen rele. High-speed fan relettä ei ole ollenkaan...?
Auttaisiko jos otan reissun ajan yöksi aina tuon low speed fan -releen irti?
Auttaisiko jos otan reissun ajan yöksi aina tuon low speed fan -releen irti?
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Laturi varmaan toimii, koska apukäynnistyksen jälkeen ajelin puoli tuntia, annoin auton seistä pari tuntia, ja se lähti hyvin käyntiin omalla akulla.Kupari kirjoitti: ↑La Kesä 11, 2022 20:40Jos tuo edellå infottu rele viallinen niin voi huudattaa flektiä itsekseenkin jolloin akku tyhjenee.
Lataus varmaan mitattu miten itse laturi antaa virtaa, jännitteensäädinhän niissäkin voi renata. Myös johdot akulle ja akunkengät voivat vaikuttaa miten virta laturilta akkuun pääsee
Bensapumpun ja kampurananturin uusinta ei virran syöntiin vaikuta.
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Taas oli yön aikana akku tyhjentynyt... Täytynee ottaa miinuskaapelia irti yöksi loppureissun ajaksi
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Saabi sai nyt jäädä muutamaksi yöksi Kittilään ja koitan saada sen huoltoon ensi viikolla. Matkan seuraava etappi vara-autolla.
Kovasti epäilen, että joku yhteys kaikilla näillä sähkövioilla on perän hitsaamiseen. Huollon jälkeen kilometrin päästä hyytyivät bensapumppu ja kampiakselin anturi ja nyt muutama sata kilometriä myöhemmin toistaiseksi tuntematon sähköosa oikosulussa
Kovasti epäilen, että joku yhteys kaikilla näillä sähkövioilla on perän hitsaamiseen. Huollon jälkeen kilometrin päästä hyytyivät bensapumppu ja kampiakselin anturi ja nyt muutama sata kilometriä myöhemmin toistaiseksi tuntematon sähköosa oikosulussa
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Kannattaa seuraavaksi mitata lautausjännite, kun saat auton käymään. Vaikka ihan akunnavoista, abaut 14.3 volttia pitäisi antaa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Täytyy sanoa että joku tolpero hitsari kun ei tutki mitä johtoja ja putkia "seinän takana" kulkee voi onnistua saamaan paljonkin tuhoja tai jopa oikosulkuja aikaiseksi kun vaan ajan säästämiseksi meinaa että heppailen tuosta vähän peltiä vaan päälleJP_Vette kirjoitti: ↑Ke Kesä 08, 2022 13:27Takakoteloiden mätäneminen on ominaisuus.
KAA ja bensapumppu ei kumpikaan ole ikuisia.
Akkukaan ei ole ikuinen ja varmaan oli jo ehtoopuolella, kun hyvää kyllä saa sahata aika kauan... Ja toipuu toki lataamisella.
Hitsates takaa helmakoteloa ei kyl pitäis mitään hajota vaikka ei jaksais irrottaa akunkenkää, ja eikös se muutenki hajota korkeintaan laturin diodit? Toki perinteisesti se akunkenkä otetaan hitsates pois, jo ihan vaan varmuuden vuoks.
Ei peilillä ja ikkunalla ole muuta yhteistä kuin se oven scart-liitin ja se on aika hyvin suojas siä oven ja a-pilarin välis.
Jäähdyttimet ei oo ikuisia. Vuotavat etenki päädyistään.
Penkinlämmittimiä taitaa olla enemmän rikkinäisiä kuin ehjiä. Verhoilun saumojen päälle kun pistää painetta, eli joku siis istuu penkkiin, niin lopulta vastus katkee. Helppo ja nopea korjata ihan itekki...
Sanoisin että kaikki voi hajota samaan aikaan. Tai ainaki ne saattaa lopullisesti hajota tai tulla huomatuksi samaan aikaan, etenki 25 vuotta vanhas autos
Vanta totuuus että satasen korlaaja saa usein aikaisesi tonnin lisäkorjaukset
Olikohan kysyjä edes tarkistanut että miten monta sulaketta esim on palanut?
Tonnarin takapäässä kulkee aika lailla johtoja juuri takakoteloiden ja kylkien peltien välissä
Hitsattiinko sinulla oikean vai vasemman puolen peltejä
Mulla ainakin se oiea sisäpuoli jossa se ilmankiertoventtiili on alkaa olla aika pehona
Viimeksi muokannut taavetti, Ma Kesä 13, 2022 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Mulla tunki noita tiiviste vaahtomuovi palola jopa suuttimista välillä hyttiin 89 mallissajus kirjoitti: ↑To Kesä 09, 2022 19:50Eräässä tonnarissa tuli vaahtomuovihöttöä kojelaudan suuttimista, ohuempaa kuin puhallinkotelon pohjalla oleva vaahto. Lienee ollut ilmanjakolaatikosta kotoisin, kuten tässä videossa kuorittavana oleva.
https://m.youtube.com/watch?v=SANcNz75hX0
Se on autossa vielä syvemmällä kuin puhallinkotelo.
Samoin se katonkin roikkuminen johtuu siitä että verhoilukankaassa on sellaine parin millin vaahtomuovi alkujaan joka vuosien saatossa todella "kompostituu" ihan töhnäksi ja katto putoo silmille
saabissä noita huttuja vaahtomuovitiivareista ilmastointipuolella on vähän joka välissä ja todella paskamaisia vaihdettavia juuri vaikka kennon ja puhallinmoottorin seuduilla
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Mulla hitsattiin molemman puolen takakotelot. Jos satasen tohelo hitsaaja saa aikaan tonnin tuhot, niin nyt pelottaa että mitä kaikkea on saanut aikaan tämä minun hitsaaja joka itsekin maksoi 1000€...taavetti kirjoitti: ↑Ma Kesä 13, 2022 23:00Täytyy sanoa että joku tolpero hitsari kun ei tutki mitä johtoja ja putkia "seinän takana" kulkee voi onnistua saamaan paljonkin tuhoja tai jopa oikosulkuja aikaiseksi kun vaan ajan säästämiseksi meinaa että heppailen tuosta vähän peltiä vaan päälleJP_Vette kirjoitti: ↑Ke Kesä 08, 2022 13:27Takakoteloiden mätäneminen on ominaisuus.
KAA ja bensapumppu ei kumpikaan ole ikuisia.
Akkukaan ei ole ikuinen ja varmaan oli jo ehtoopuolella, kun hyvää kyllä saa sahata aika kauan... Ja toipuu toki lataamisella.
Hitsates takaa helmakoteloa ei kyl pitäis mitään hajota vaikka ei jaksais irrottaa akunkenkää, ja eikös se muutenki hajota korkeintaan laturin diodit? Toki perinteisesti se akunkenkä otetaan hitsates pois, jo ihan vaan varmuuden vuoks.
Ei peilillä ja ikkunalla ole muuta yhteistä kuin se oven scart-liitin ja se on aika hyvin suojas siä oven ja a-pilarin välis.
Jäähdyttimet ei oo ikuisia. Vuotavat etenki päädyistään.
Penkinlämmittimiä taitaa olla enemmän rikkinäisiä kuin ehjiä. Verhoilun saumojen päälle kun pistää painetta, eli joku siis istuu penkkiin, niin lopulta vastus katkee. Helppo ja nopea korjata ihan itekki...
Sanoisin että kaikki voi hajota samaan aikaan. Tai ainaki ne saattaa lopullisesti hajota tai tulla huomatuksi samaan aikaan, etenki 25 vuotta vanhas autos
Vanta totuuus että satasen korlaaja saa usein aikaisesi tonnin lisäkorjaukset
Olikohan kysyjä edes tarkistanut että miten monta sulaketta esim on palanut?
Tonnarin takapäässä kulkee aika lailla johtoja juuri takakoteloiden ja kylkien peltien välissä
Hitsattiinko sinulla oikean vai vasemman puolen peltejä
Mulla ainakin se oiea sisäpuoli jossa se ilmankiertoventtiili on alkaa olla aika pehona
Nyt torstaina selviää varmaan mitä kaikkea sähköosaa oikosulussa. Ensi viikolla taas toivottavasti auto saatu etelään niin pääsee varsinaiseen huoltoon.
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Olen kurkkinut oaa tuonne kun esim joskus on takavaloissa jotain maadoitushäikkää ollut ja siksi olen tajunnut miten paljon piuhoja sinne palkkeihin ja koloihin on kätketty. Eniten itse hirvittäisi kun kun alkasi oikeaa puolta hitsata purkamat verhioiua sisäpuolelta ja katsomatta kun siellähän on mm bensan täyttö letkut sähköjohtoja mm. tankin luukun keskusukituksen solenoidi ja muuta kamaa. kaveri oli ikänsa saabeja ammatiksene korjaoillut ja minäkin autohommia monen laisia varsinkin ítselle kun ammatissa oli lähinnä näitä perus huoltoja ja korauksia Täytyy kyllä näin 72 vuotta maailmaa nähneenä että niin monen laista remppamiestä on tullut vastaan ja usein niinkin etttä mitä reppavammat jutu sitä vähemmän ammattitaitoa Edes merkkiliikkeissä ei enää ole osaamista ja varsinkin nää vanhat saabitkin kärsii siitä kun nuorilla ei ole mitään kokemusta ja moni korjaamo on jo hukannut erikoistyökalut ja korjausoppaatkinnTuomo kirjoitti: ↑Ti Kesä 14, 2022 09:23Mulla hitsattiin molemman puolen takakotelot. Jos satasen tohelo hitsaaja saa aikaan tonnin tuhot, niin nyt pelottaa että mitä kaikkea on saanut aikaan tämä minun hitsaaja joka itsekin maksoi 1000€...taavetti kirjoitti: ↑Ma Kesä 13, 2022 23:00Täytyy sanoa että joku tolpero hitsari kun ei tutki mitä johtoja ja putkia "seinän takana" kulkee voi onnistua saamaan paljonkin tuhoja tai jopa oikosulkuja aikaiseksi kun vaan ajan säästämiseksi meinaa että heppailen tuosta vähän peltiä vaan päälleJP_Vette kirjoitti: ↑Ke Kesä 08, 2022 13:27Takakoteloiden mätäneminen on ominaisuus.
KAA ja bensapumppu ei kumpikaan ole ikuisia.
Akkukaan ei ole ikuinen ja varmaan oli jo ehtoopuolella, kun hyvää kyllä saa sahata aika kauan... Ja toipuu toki lataamisella.
Hitsates takaa helmakoteloa ei kyl pitäis mitään hajota vaikka ei jaksais irrottaa akunkenkää, ja eikös se muutenki hajota korkeintaan laturin diodit? Toki perinteisesti se akunkenkä otetaan hitsates pois, jo ihan vaan varmuuden vuoks.
Ei peilillä ja ikkunalla ole muuta yhteistä kuin se oven scart-liitin ja se on aika hyvin suojas siä oven ja a-pilarin välis.
Jäähdyttimet ei oo ikuisia. Vuotavat etenki päädyistään.
Penkinlämmittimiä taitaa olla enemmän rikkinäisiä kuin ehjiä. Verhoilun saumojen päälle kun pistää painetta, eli joku siis istuu penkkiin, niin lopulta vastus katkee. Helppo ja nopea korjata ihan itekki...
Sanoisin että kaikki voi hajota samaan aikaan. Tai ainaki ne saattaa lopullisesti hajota tai tulla huomatuksi samaan aikaan, etenki 25 vuotta vanhas autos
Vanta totuuus että satasen korlaaja saa usein aikaisesi tonnin lisäkorjaukset
Olikohan kysyjä edes tarkistanut että miten monta sulaketta esim on palanut?
Tonnarin takapäässä kulkee aika lailla johtoja juuri takakoteloiden ja kylkien peltien välissä
Hitsattiinko sinulla oikean vai vasemman puolen peltejä
Mulla ainakin se oiea sisäpuoli jossa se ilmankiertoventtiili on alkaa olla aika pehona
Nyt torstaina selviää varmaan mitä kaikkea sähköosaa oikosulussa. Ensi viikolla taas toivottavasti auto saatu etelään niin pääsee varsinaiseen huoltoon.
Sääli ettei tänne saa kuvia olisin voinut pistä kauhutarinoita kun turussa lansi auto vaihtoi minun lämppäirin puhhaltimen moottori 3 tunnin ohjeaia ja auto oli siellä monta päivää ja selitettiin että onkohan akuaan asennettu väärin kun ei tahdo saada pois oli käytetty varmaan isoa vasaraakin kupaikkoja mm tulipellistä oli murjottu ja monta kertaa joutu käymään enne kuin sai toimimaan Itse en voint enää tuota tehdä kun on niin paha invaliditeetti ja rankavauriota ja hermopinteita että tahöö kipujen lisäksi jalat alaa mennä alta
Jos ei ole saab tuttu niin ei noita edes tajua vaan voin vaan vedellä migillä heppeja ja jos alkaa savu noista niin voi tulla kiire jos j´haluut nähdä laita mailioite niin postaan
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Kittilässä autokorjaaja oli kiireinen mutta ehti tarkistaa että ainakin laturi pelaa, joten uskalsin lähteä ajelemaan kohti etelää. Moottorin lämpömittarin viisari elelee omaa elämäänsä, nykii aika sattumanvaraisesti ja välillä on ihan kuollut, mutta ei kuitenkaan koskaan yli puolenvälin. Onneksi kelitkin on viileät ja maanantaina Helsingissä auto sitten huoltoon.
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Jaahas. Tänään piti viedä auto huoltoon, mutta käsijarru jumahtanut kiinni niin pahasti ettei rytkyttämälläkään vapaudu ollenkaan.
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Napauttanut jo vaikka vasaralla satulalta linkuista?
Vaijeritkin voi olla rispautuneet niin jumittaa kunnes katkeaa.
Vaijeritkin voi olla rispautuneet niin jumittaa kunnes katkeaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Tonnarin taka käsijarru mekaniikka on tottumattomalle ja niitä tuntemattomalle aika outo ilmestys kun kaikki korjaamitokaan ei osaa niiä säätää ja talvella vasta helposti jumittavatkin
Yleensä tuohon auttaa vain uudet vaijerit ja satulat jos ei ole viiteliäs ja osaa korjailla ja herkistää systeemiä satulassa.
Ilse olin senverran kaukoviisas että ostin uudet vaijerit ja niiden vielä ollessa irti uitin pystyasennossa ne täyteen tefloniöljyä
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Tuo jollain linkkuun kolauttaminen konsti jolla helpoiten saada linkku liikkeelle jos ei ihan juntturassa. On kyllä irroteltukin vaijereita alta linkusta irti kun ei tuo koputtelu auttanut. On tullut nähtyä niitäkin jotka vaan ajaa käsijarrut jumissa ja toivovat että jos laukeaisi ajossa auki, noin tulee vaan kyllä enemmän uusittavaa.
Takajarruista satulat rempattu,uusittu vaijerit, takajarruputket, levyt +palat ja jarrukilvet.
Takajarruista satulat rempattu,uusittu vaijerit, takajarruputket, levyt +palat ja jarrukilvet.
Viimeksi muokannut Kupari, Ke Kesä 22, 2022 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01