Edelleen ravistuttaa
Edelleen ravistuttaa
Kertokaas te joilla tonttu on ollut pitempään niin mikä vois aiheuttaa että ohjaus / ratti ravistuttaa edestakaisin kevyesti ajaessa hiljaisella nopeudella.++ pultaa kuskin puolelle
Nopeasti ajettaessa se ei niin tunnu selvästi.
Reidetangon ulompi nuppi vaihdettu ..ei auttanut
Välillä heiluminen loppuu kokonaan joksin aikaa ??? ja siteen se alkaa taas...joten ei ilmeisesti renkaissa ole häikkää..
En ole keksinyt mikä ihme tämän voi aihauttaa ..
.. joten palautetta kiitos jos on ollut vastaavia ongelmia.
Nopeasti ajettaessa se ei niin tunnu selvästi.
Reidetangon ulompi nuppi vaihdettu ..ei auttanut
Välillä heiluminen loppuu kokonaan joksin aikaa ??? ja siteen se alkaa taas...joten ei ilmeisesti renkaissa ole häikkää..
En ole keksinyt mikä ihme tämän voi aihauttaa ..
.. joten palautetta kiitos jos on ollut vastaavia ongelmia.
Re: Edelleen ravistuttaa
SaabAri kirjoitti:Kertokaas te joilla tonttu on ollut pitempään niin mikä vois aiheuttaa että ohjaus / ratti ravistuttaa edestakaisin kevyesti ajaessa hiljaisella nopeudella.++ pultaa kuskin puolelle
Nopeasti ajettaessa se ei niin tunnu selvästi.
Reidetangon ulompi nuppi vaihdettu ..ei auttanut
Välillä heiluminen loppuu kokonaan joksin aikaa ??? ja siteen se alkaa taas...joten ei ilmeisesti renkaissa ole häikkää..
En ole keksinyt mikä ihme tämän voi aihauttaa ..
.. joten palautetta kiitos jos on ollut vastaavia ongelmia.
Mulla on muuten iha sama juttu 89 tonnarissa...en ole vielä kerennyt selvittämään vikaa
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
asuntoauto teki meil tos joulun paikkeil samaa. ajettiin sil hesaan, takas, hesaan ja takas eli matkaa ~600km yhteensä.
ja kudosvaurio oli renkaassa...rengas äijä sano että noin pahasti ku on menny ku se oli niin 95% todennäkösyydel sen ois pitäny pamahtaa.
onneks kesti kun itekki vetelin motarilla aika huimaa vauhtia välil
et renkaita ensin tutkisin ja nopeasti ennen kuin pamahtaa
edit: aluksi se oli sellanen ettei sitä kokoaikaa tehnyt, vaurio ilmeisesti paheni ja sit tuli jo kokoajan tota
ja kudosvaurio oli renkaassa...rengas äijä sano että noin pahasti ku on menny ku se oli niin 95% todennäkösyydel sen ois pitäny pamahtaa.
onneks kesti kun itekki vetelin motarilla aika huimaa vauhtia välil
et renkaita ensin tutkisin ja nopeasti ennen kuin pamahtaa
edit: aluksi se oli sellanen ettei sitä kokoaikaa tehnyt, vaurio ilmeisesti paheni ja sit tuli jo kokoajan tota
BMW 525iA Touring Executive
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Omassa 99:ssä on alla kymmenen vuotta vanhat Nord Frost II:t, jotka jo kerran omatoimisesti kampesin pois tonnarin peltivanteelta, päätyivät kuitenkin 99:iin jalkapallovanteelle. Yksi oli soikea, kudosvaurio. Laitoin takapyöräksi, hyvin on tämän talven ajot sujuneet poksahtamatta.
Liekö sitten kudosvaurio syntynyt omatoimisesta renkaan vanteelta kampeamisesta omatoimimenetelmin. Onhan noilla toisaalta jo ikää, jokohan ensi talveksi pitäisi katsoa uudemmat kumit jostain...
Liekö sitten kudosvaurio syntynyt omatoimisesta renkaan vanteelta kampeamisesta omatoimimenetelmin. Onhan noilla toisaalta jo ikää, jokohan ensi talveksi pitäisi katsoa uudemmat kumit jostain...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Edelleen ravistuttaa
Mulla oli samaa ongelmaa. Ratkesi yllättäen jarrupaloja vaihtaessani, kuskinpuoleisen työsylinterin suojakumi oli luiskahtanut paikoiltaan. Seuraukset olivat yleisesti tunnetut, koko p-ska oli juntturissa ja jarru laahasi koko ajan.SaabAri kirjoitti:Kertokaas te joilla tonttu on ollut pitempään niin mikä vois aiheuttaa että ohjaus / ratti ravistuttaa edestakaisin kevyesti ajaessa hiljaisella nopeudella.++ pultaa kuskin puolelle
Nopeasti ajettaessa se ei niin tunnu selvästi.
Reidetangon ulompi nuppi vaihdettu ..ei auttanut
Välillä heiluminen loppuu kokonaan joksin aikaa ??? ja siteen se alkaa taas...joten ei ilmeisesti renkaissa ole häikkää..
En ole keksinyt mikä ihme tämän voi aihauttaa ..
.. joten palautetta kiitos jos on ollut vastaavia ongelmia.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Gislavedien tyyppivika on katkenneet vyöt. Ei siis välttämättä ulospäin näkyvää pattia, mutta ravistaa pirusti jo ympyrässä ajaessa, alle 40km/h:ssa.
Minkäs teet kun sellaiset oli autossa alla. Nyttemmin on ollut nokialaisia ajossa...
Minkäs teet kun sellaiset oli autossa alla. Nyttemmin on ollut nokialaisia ajossa...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
ravistaa rattiin.
moikka.onko tukivarsien takimmaiset puslat varmasti ehjät ja toinen jos paljon ajettu tarkasta vetarin sisäpää onko väljä eikä tässä vielä kaikki jos 300tkm.tai enemmän ajettu voi myös moot.hydrauli tyyny olla aikansa elännyt.(ei kun nosturille).
Vaihdoin renkaat
Tere
Vaihdoin renkaat ja IVALO :ssa oli kuin olikin kudos vaurio .. ei mikään näkyvä pallukka mutta rengas oli kourussa keskeltä yhdessä kohtaan..
Oli pikkuisen mahtava taas ajaa ilma tärinää..
Jep kyllä kesäksi projektia riittää.. hydraulikumit on loppu.. tukivarsien takimmaiset puslat ..väljät..
mutta mites vetarin sisäpää todetaan liian väljäksi ?
t. tonttu 2.3 ja yli 400 000
Vaihdoin renkaat ja IVALO :ssa oli kuin olikin kudos vaurio .. ei mikään näkyvä pallukka mutta rengas oli kourussa keskeltä yhdessä kohtaan..
Oli pikkuisen mahtava taas ajaa ilma tärinää..
Jep kyllä kesäksi projektia riittää.. hydraulikumit on loppu.. tukivarsien takimmaiset puslat ..väljät..
mutta mites vetarin sisäpää todetaan liian väljäksi ?
t. tonttu 2.3 ja yli 400 000
Re: Vaihdoin renkaat
[quote="SaabAri"]Tere
mutta mites vetarin sisäpää todetaan liian väljäksi ?
lievänä koko auton tärinänä kaartuvaan ylämäkeen vedättäessä.
mutta mites vetarin sisäpää todetaan liian väljäksi ?
lievänä koko auton tärinänä kaartuvaan ylämäkeen vedättäessä.