Oi kumpa rajoittuisikin tonnariin, mutta jotenkin tuntuu siltä, että lähes kaikki autot, joissa käsijarru on kahvakäyttöinen ja levytoiminen (kuten tonnarissa) pilataan merkkihuolto-ikävaiheen jälkeen tulevassa halpa käyttöauto, hoidetaan nyrkkipajalla -vaiheen aikana kiristämällä säännöllisesti käsijarruvaijeria syystä X ja rikotaan ne satulat sillä menolla.
Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
No niin, tonnari kävi huollossa ja syypää virtavuotoon oli vääränlainen ilmastoinnin rele. Mystistä on, että rele on kuitenkin toiminut yli vuoden verran ongelmitta ennen tätä, eli ei ole tyhjentänyt akkua! Vuosi sitten uusin releen autosähkötarvikeliikkeessä. Väärä rele imi virtaa 4 ampeeria, nyt mittasin ~0.2 lukemia.
Huolto arveli, että vika voi olla myös ilmastointipaneelissakin. Sellaisia voi olla vaikea enää löytää?
Käsijarru oli kuulemma auennut napauttamalla satulaa, vaijeri oli ihan hyvässä kunnossa, mutta satula jostain syystä jumittui. Rasvausta perään ja toivotaan ettei uusiudu.
Huolto arveli, että vika voi olla myös ilmastointipaneelissakin. Sellaisia voi olla vaikea enää löytää?
Käsijarru oli kuulemma auennut napauttamalla satulaa, vaijeri oli ihan hyvässä kunnossa, mutta satula jostain syystä jumittui. Rasvausta perään ja toivotaan ettei uusiudu.
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Ostoilmoitusta foorumille vaan, niin löytyy varmasti. Itellä oli vielä n. Vuosi sitten 2 paneelia, mutta ne on jo myyty eteenpäin. Noita viimeisimpien vuosimallien paneeleita löytyy varmaan vielä kohtalaisen hyvin. Eli 1996, 1997 ja 1998 malleista käy paneeli autoosi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
1995 on myös ACC3, sitä vanhemmat eivät sovi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Voiko kaikki hajota samaan aikaan...
Juuri niin ja yksi nyrkkipaja selitti mulle kerran ettei saabissa olekaan muuta säätöa kuin pitää vaan polkea pirusti jarrua että selkänoja natisi ja polkihan se sen jälkeen oli tosiaan seisontajarru kun auto ei hievahstanutaak enne kun meni käsin vivusta vetämään auki. Säälittävä juttu että saab osaajat on kaikki kadonneet korjaamoista ja pikkupajoistakin ja nyt on vain näitä nuoria jotka vanhoista ei tiedä mitään eikä paljin uudmemistakaan jos eivät saa ensin piuhaa kiinni ja sitten lue kuvaruudusta mikä on vikaaero kirjoitti: ↑Ke Kesä 22, 2022 16:30Oi kumpa rajoittuisikin tonnariin, mutta jotenkin tuntuu siltä, että lähes kaikki autot, joissa käsijarru on kahvakäyttöinen ja levytoiminen (kuten tonnarissa) pilataan merkkihuolto-ikävaiheen jälkeen tulevassa halpa käyttöauto, hoidetaan nyrkkipajalla -vaiheen aikana kiristämällä säännöllisesti käsijarruvaijeria syystä X ja rikotaan ne satulat sillä menolla.


ainee kiertää ja myydään aina seuraavalle

laitetaan sekaan